• Tania

BF Juli-07 Nr3

Välkomna hit!

Hoppas alla kommer att trivas i nya tråden.

Våra undertrådar:
    BF-listan:
    www.familjeliv.se/Forum-11-230/m17772988.html
    Vilka är vi?:www.familjeliv.se/Forum-11-230/m17774543.html
    Fotoalbum:www.familjeliv.se/Forum-11-230/m17774649.html
    Länkar:www.familjeliv.se/Forum-11-230/m17774597.html
    Inköp frågor, tips & råd:www.familjeliv.se/Forum-11-230/m17774499.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-04-23 16:52:22:
    Länk till nya BF-listan:

www.familjeliv.se/Forum-11-230/m19908857.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-05-05 21:23:35:
    Länk till receptbanken:
    www.familjeliv.se/Forum-11-230/m20371462.html
  • Svar på tråden BF Juli-07 Nr3
  • mrsbygg

aj, min mage är super spänd. kan inte sitta som ja brukar mste sitta spikrakt i ryggen råkar ja sjunka ihop lite så spänner det i hela magen jätte drygt..

• Emmyss

Åh, namndiskussionee igen- kul ju- men SVÅRT!
    Vi har ju en Amanda, Simon, Emilia, Michaela och en Linus.

Vi har lite förslag- Säg vad ni tycker!!!

LOKE Hans (släktnamn) Gideon (släktnamn)
    NEO Hans Gideon

Tjejnamn är ju mkt svårare...men lite förslag:

ZELINE Maria (släktnamn)
    NOVA Maria

Men man kanske hinner ändra sig på vägen!

• L2K
    mrsbygg skrev 2007-03-01 14:37:53 följande:
    aj, min mage är super spänd. kan inte sitta som ja brukar mste sitta spikrakt i ryggen råkar ja sjunka ihop lite så spänner det i hela magen jätte drygt..
    Stackare. Själv sträcker jag ut benen under bordet och sträcker ut magen, men ryggen hamnar inte i så bra vinkel tyvärr. Sitter jag påsigt måste jag knäppa upp brallorna.

Mjukis82 - Ja, ni fick era änglar inte långt från varandra så det är möjligt att du vet vem det är. Annars finns hon inne hos mig i GB.

Jag tycker ni är så otroligt starka ni änglaföräldrar som kämpar vidare med livet!!!
    Linda, mamma till Sebastian -02, Oskar -04 och grodbebis -070723
  • karin h

Åhh jag är sååå trött. Är det inte typiskt, när dottern sover längre än till sex på morgonen så sparkar pyret runt så man vaknar ändå... men det är mysigt när den lille sprattlar runt så man vaknar på sin bästa sida

• Vallmar

Vi har funderat på En Jonathan eller en Oliver fast tjejnamn har vi inga direkta...
    I släkten börjar vi alla på bokstaven M antingen i andranamn eller tilltalsnamn.(tjejnamn)

Eftersom sambons morfar heter Lennart o min pappa också i andranamn så blir det nog
    Bo Jonathan Lennart eller Bo Oliver Lennart:)

Har ni några förslag på tjejnamn som börjar på M som inte är marianne, marie, minna, mary, margareta, maria

• Vallmar

Emmyss: Tycker nova verkar finfint eller Neo om det blir en kille, då e de inte samma begynnelsebokstav som alla andra namn;)

Karinh: Mys me sparkar. Jag kände mina första för några dagar sen bara o nu längtar jag hela tiden efter dem:)

LindaoJohan: Du kan ju faktist skryta med att du bär på Johans barn och det gör inte hon!!

• Mjukis82

L2K: Ja, men då är det hon jag tänker på... Tack förresten, många gånger vill man lägga sig ner o dö själv, men man får försöka tänka att det inte är det ens ängel vill eller ngt i den stilen. Livet måste ju gå vidare på ett eller annat vis och konstigt nog så gör det det...

Mamma till två underbara tjejer - en i himlen och en i magen
  • jennsans

beställt vagn idag. roligt =)
    blev en emmaljunga classic sport moonlight..
    får hämtas i mitten av juli *längtar*

• L2K
    Mjukis82 - Även fast jag varit med så nära när tre barn gått bort (har en annan kompis som förlorat sina killar -04 och -05 ca två veckor gamla i SIDS) och då speciellt med M som är en av mina allra bästa vänner så kan jag ändå inte sätta mig in era situationer helt. Man är ju helt förstörd som anhörig men samtidigt så går ju livet vidare, vi lever ju inte med det på samma vis som ni gör. Därför tycker jag att ni är så starka som orkar gå vidare, vet ju bara hur jag mådde och jag har mina prinsar kvar. Men jag lovar, dom har fått många extra kramar genom åren!!!

Och all denna oro jag har hunnit känna denna graviditet pga av allt jag har bakom mig hur ska då inte ni må???  Så verkligen, jag är imponerad av er!!!
  • L2K
    jennsans skrev 2007-03-01 16:29:50 följande:
    beställt vagn idag. roligt =)blev en emmaljunga classic sport moonlight.. får hämtas i mitten av juli *längtar*
    Spännande!!! Jag skulle vilja ha råd med en ny jag med. =)
Svar på tråden BF Juli-07 Nr3