• Tania

BF Juli-07 Nr3

Välkomna hit!

Hoppas alla kommer att trivas i nya tråden.

Våra undertrådar:
    BF-listan:
    www.familjeliv.se/Forum-11-230/m17772988.html
    Vilka är vi?:www.familjeliv.se/Forum-11-230/m17774543.html
    Fotoalbum:www.familjeliv.se/Forum-11-230/m17774649.html
    Länkar:www.familjeliv.se/Forum-11-230/m17774597.html
    Inköp frågor, tips & råd:www.familjeliv.se/Forum-11-230/m17774499.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-04-23 16:52:22:
    Länk till nya BF-listan:

www.familjeliv.se/Forum-11-230/m19908857.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-05-05 21:23:35:
    Länk till receptbanken:
    www.familjeliv.se/Forum-11-230/m20371462.html
  • Svar på tråden BF Juli-07 Nr3
  • Hallonfot

Vickyb - Min mage kan bli hård lite när som helst. Oftast är det nog när jag stressar. Det känns ändå inte som sammandragningar men de kanske känns på det här sättet så här tidigt (har bara gått halvvägs). Kommer ihåg annars att de var mer som kramper som gjorde magen hård och att de lugnade ner sig när jag lugnade ner mig. Den här hårdheten sitter i lite mer oavsett vad jag gör.

• L2K
    LindaoJohan - Jag blev sjukskriven på 50% i v13 och på heltid i v15. Sista intyget är från den 5/2-1/4. Sen ska jag tillbaka. Fick order om att söka HP också. Läkaren har även skrivit i intyget att patienten nog inte kommer kunna jobba mer denna graviditet. Kändes väldigt konstigt att läsa!!!!

Jag är överrörlig och har tydligen haft lättare att få ont pga det. Första graviditeten var aldrig några problem. Andra började det väl komma halvvägs men blev inte sjukskriven förrän sista månaden. Men då jobbade jag bara deltid på ett helt annat jobb med.

Och förresten, vad härligt det lät med resa!!!!!

Vickyb - jag känner igen mig. Så fort magen blev en riktig gravidmage här sista veckan spänner och drar det i den som bara den. Även när jag är ute och går så jag antar att det är växtvärk och sammandragningar varvat.
    Linda, mamma till Sebastian -02, Oskar -04 och grodbebis -070723
  • L2K
    Hallonfot - jag känner igen mig i det du skriver och tolkar det som sammandragningar. Jag får det när jag stressar eller är ute och går tex.
    Linda, mamma till Sebastian -02, Oskar -04 och grodbebis -070723
  • copernicus

hej hej!
    Här har jag haft datakrångel och inte varit in på 2 dar, det hinner hända mycket!
    Soltraalen: vi är också hemma och sjuka.. igen.
    Förra veckan feber, hosta och snor, en dag på dagis sen igång igen. Nu med hög feber och ont i munnen. Casper har nått som kallas geografisk tunga, det innebär att han får stora sår över tungan som gör väldigt ont.

Angående namndebatten som jag missade kan jag hålla med om att det är svårt. När vi väntade Cappe hade vi Lian (finns bara ett par i hela sv.) som förslag men det fick bli andranamn istället. Nu har vi ett ovanligt tjejnamn på förslag och blir det en tjej ska hon heta det, det finns bara 6 tror jag i hela sverige.
    Tycker det är svårt eftersom alla namn betyder nåt, som tex Nova- snabbt falnande stjärna. Det vill jag inte att mitt barn ska heta!
    Sen finns det enligt studier vissa namn som oftare än andra förekommer i kriminella kretsar och det vill jag inte heller ha. Suck!
    Dessutom har jag själv ett ovanligt namn och vill ha det på mina barn också (jag valde inte Casper!!! vi hade en deal jag och sambon.)

Var förresten  hos min bm för koll i veckan och fick höra hjärtljuden superkul faktiskt roligare är UL tycker jag!
    144 slag/min Caspers låg på 152 i samma vecka.
    Blodtrycket låg på 110/60 lite högt då jag är förkyld. Har väldigt lågt annars.

• mrsbygg
    Vickyb skrev 2007-03-02 12:38:34 följande:
    Någon mer som känner att det stramar i magen? Mestadels på kvällen.Tror det är magen som växer Fast det känns rätt obehagligt, men ändå mysigt. Framåt kvällen blir den alldeles hård.. Nån mer som känner som jag? ღ Stolt och lycklig mamma till Linnéa & hennes syskon som är beräknat 070726ღ
    stramar nå fruktansvärt här nu efter lunchen är magen stenhård!
    sen blir det lite bättre men på kvällen är det värst då är ja gigantisk! och det gör svin ont över magen spänner som sjutton...
  • solstraalen

Jag känner inge sådant, bara att de gör ruskigt ont i ligamenten då jag gör plötsliga rörelser för fort.

Mamma till Anton 9910-, Saga 0512- och liten, v23
  • Nena72

Känns synd att sitta inne en sån här fin dag
    Men vad ska jag göra? Kan inte ta några promenader, finns inte direkt något att påta på med ute när det är en massa snö

Usch och fy vad jag känner mig gnällig

• mrsbygg

nån som vill köpa min vagn??

usch vill bli av me den..måste bara fixa den sen ut me den på blocket!
    vill så gärna ha en ny vagn!

Svar på tråden BF Juli-07 Nr3