• Tania

BF Juli-07 Nr3

Välkomna hit!

Hoppas alla kommer att trivas i nya tråden.

Våra undertrådar:
    BF-listan:
    www.familjeliv.se/Forum-11-230/m17772988.html
    Vilka är vi?:www.familjeliv.se/Forum-11-230/m17774543.html
    Fotoalbum:www.familjeliv.se/Forum-11-230/m17774649.html
    Länkar:www.familjeliv.se/Forum-11-230/m17774597.html
    Inköp frågor, tips & råd:www.familjeliv.se/Forum-11-230/m17774499.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-04-23 16:52:22:
    Länk till nya BF-listan:

www.familjeliv.se/Forum-11-230/m19908857.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-05-05 21:23:35:
    Länk till receptbanken:
    www.familjeliv.se/Forum-11-230/m20371462.html
  • Svar på tråden BF Juli-07 Nr3
  • L2K
    Hallonfot - jag trodde stenhårt att det var ischas som jag hade fått innan jul när jag ringde min bm om remiss. När jag väl kom till sjukgymnasten var det enbart foglossing. Och från början hade jag som dig, det kom och gick. Gör fortfarande det, vissa dagar känner jag nästan ingenting andra kommer jag knappt ur sängen...
    Linda, mamma till Sebastian -02, Oskar -04 och grodbebis -070723
  • Tania

Hallonfot: Det behöver inte stråla ända ner i benet. Jag har falsk ischias även när jag inte är gravid och då kan det ibland kännas som att en kniv huggs rakt in i skinkan och benet viker sig. Ibland går det över på en gång och ibland kan det ta flera minuter innan jag kan stödja på benet igen.

• Hallonfot

L2K och tbmh: Tack för infon men jag förstår fortfarande inte om jag borde söka för det eller om det bara är att stå ut. Än så länge får jag nog säga att det är ganska lätt att stå ut men jag vill ju inte gärna göra något som förvärrar det. Det där med kniven känner jag igen. Jag har speciellt svårt att lyfta benet framåt/uppåt när det sätter in.

• L2K
    Hallonfot - Ring redan nu. Om du skulle behöva bli sjukskriven längre fram finns det ju dokumenterat redan nu att du varit dålig. Ifall fk skulle strula tex.
    Så sa iaf min BM till mig.
    Och det kan ju va skönt att få lindring innan det blir värre.
  • Hallonfot

L2K - Ok. Får väl ta mig i kragen och ringa. Har så otroligt mycket att göra på jobbet nu så jag har svårt att ta mig till BM bara. Vet att man borde sätta hälsan först men eftersom det inte är så jobbigt än så skjuter jag på det. Men har jag ringt så kanske hon antecknar det så kan hon få undersöka mig (eller vad hon nu gör) när jag väl ska dit. Tror du det funkar? Skulle det bli värre skulle jag absolut ringa med en gång.

• Milla med killar

L2K;
    Ja ....jag har med varit där. Mina äldsta killar är det 26 månader mellan och det var tufft där ett tag.
    Vet du vad du väntar nu?

• L2K
    Milla med killar - vi har oxå 26 månader mellan. Och just nu, med graviditeten oxå, är det väldigt tufft. Men det är bara att kämpa på.

Och ikväll ska jag trösta mig med vinergum och djungelvrål som grannen varit snäll å shoppat på finlandsbåten.

Nä, än så länge vet vi inte vad det är. Har ställt in mig på kille men inte funderat efter så mycket. Sambon har bombsäkert trott kille på dom andra men är inte lika säker nu.
    Men den 3/4 ska vi kolla vad det är. Vi kan inte hålla oss den här gången!
  • Milla med killar

Det förstår jag.
    Det blir 26 månader mellan nu mellan trean och fyran med.
    Vi ska med kolla igen 1 april för att veta säkert att det är en kille till. 3D i Linköping.
    Men det är jag hundra på. På rutin ul sa hon kille.

• Tania
    Hallonfot: Ja går det inte över på en gång så ska du absolut ringa. Mina attacker går ju över inom någon minut så jag har inte brytt mig så mycket om det.
  • Vallmar

Oj här händer inte så mycket...Min syrra har fått maginfluensa så jag tänkte ladda med en whiskey som jag alltid gör med risk för smitta å kräkfobi.
    Men kom ju på att jag är gravid jue. He he.

Vårat kylskåp har gått sönder o vi har bara bott här i 3 veckor, suck, så finns inte mkt o äta:(

Har kikat runt på lite magar, så fina allihopa!!!

Svar på tråden BF Juli-07 Nr3