• Tania

BF Juli-07 Nr3

Välkomna hit!

Hoppas alla kommer att trivas i nya tråden.

Våra undertrådar:
    BF-listan:
    www.familjeliv.se/Forum-11-230/m17772988.html
    Vilka är vi?:www.familjeliv.se/Forum-11-230/m17774543.html
    Fotoalbum:www.familjeliv.se/Forum-11-230/m17774649.html
    Länkar:www.familjeliv.se/Forum-11-230/m17774597.html
    Inköp frågor, tips & råd:www.familjeliv.se/Forum-11-230/m17774499.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-04-23 16:52:22:
    Länk till nya BF-listan:

www.familjeliv.se/Forum-11-230/m19908857.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-05-05 21:23:35:
    Länk till receptbanken:
    www.familjeliv.se/Forum-11-230/m20371462.html
  • Svar på tråden BF Juli-07 Nr3
  • solstraalen

Hur är de, brukar tempen vara högre eller lägre på morgonen?

Och vad gäller egentligen vid feber, är de bra för barn att få komma ut då? Alltså ligga/sitta i vagnen bara.

Saga har nämligen förkylningsastma och då ärdet bra att vara ute, men frågan e om de e bra vid feber??

Hon vart ju friskförklarad HELT i tisdags morse från magsjukan å nu sen i tisdags har hon feber å nu idag dunderförkyld.

Mamma till Anton 9910-, Saga 0512- och liten, v23
  • mrsbygg
    solstraalen skrev 2007-03-02 08:45:44 följande:
    Hur är de, brukar tempen vara högre eller lägre på morgonen?Och vad gäller egentligen vid feber, är de bra för barn att få komma ut då? Alltså ligga/sitta i vagnen bara.Saga har nämligen förkylningsastma och då ärdet bra att vara ute, men frågan e om de e bra vid feber??Hon vart ju friskförklarad HELT i tisdags morse från magsjukan å nu sen i tisdags har hon feber å nu idag dunderförkyld. Mamma till Anton 9910-, Saga 0512- och liten, v23
    är hon pigg och verkar vilja gå ut å gå lite så gör det..annars stanna inne tycker jag!
    sen är det super kallt ute så kanske d inte är så bra å gå ut om hon redan är sjuk..

stackars din saga som é sjuk så mycket!!
  • solstraalen
    mrsbygg skrev 2007-03-02 09:19:40 följande:
    Hur är de, brukar tempen vara högre eller lägre på morgonen?Och vad gäller egentligen vid feber, är de bra för barn att få komma ut då? Alltså ligga/sitta i vagnen bara.Saga har nämligen förkylningsastma och då ärdet bra att vara ute, men frågan e om de e bra vid feber??Hon vart ju friskförklarad HELT i tisdags morse från magsjukan å nu sen i tisdags har hon feber å nu idag dunderförkyld. Mamma till Anton 9910-, Saga 0512- och liten, v23är hon pigg och verkar vilja gå ut å gå lite så gör det..annars stanna inne tycker jag!sen är det super kallt ute så kanske d inte är så bra å gå ut om hon redan är sjuk..stackars din saga som é sjuk så mycket!!
    Ja hon kan inte gå ännu, så hon sitter bara i vagnen
    Eller ja, hon tog första stegen i söndags faktist

Ja alltså, nu fick hon bara vara frisk i max 8 timmar den här gången, börjar bli sååå tröttsamt
    Mamma till Anton 9910-, Saga 0512- och liten, v23
  • mrsbygg
    solstraalen skrev 2007-03-02 09:30:22 följande:
    solstraalen skrev 2007-03-02 08:45:44 följande: Hur är de, brukar tempen vara högre eller lägre på morgonen?Och vad gäller egentligen vid feber, är de bra för barn att få komma ut då? Alltså ligga/sitta i vagnen bara.Saga har nämligen förkylningsastma och då ärdet bra att vara ute, men frågan e om de e bra vid feber??Hon vart ju friskförklarad HELT i tisdags morse från magsjukan å nu sen i tisdags har hon feber å nu idag dunderförkyld. Mamma till Anton 9910-, Saga 0512- och liten, v23är hon pigg och verkar vilja gå ut å gå lite så gör det..annars stanna inne tycker jag!sen är det super kallt ute så kanske d inte är så bra å gå ut om hon redan är sjuk..stackars din saga som é sjuk så mycket!! Ja hon kan inte gå ännu, så hon sitter bara i vagnen Eller ja, hon tog första stegen i söndags faktist Ja alltså, nu fick hon bara vara frisk i max 8 timmar den här gången, börjar bli sååå tröttsamt Mamma till Anton 9910-, Saga 0512- och liten, v23
    hehe va roligt!!

men verkar hon pigg så gå ut om d inte är allt för kallt förståss!
  • L2K
    Pusselbiten86 skrev 2007-03-01 22:02:21 följande:
    Är de normalt att blöda efter sex där nere ? Torkade mig o de var blod på pappret lixom ♥ *~~ Noah 26 Maj 2006. ~~ * ~~ Gravid med
    Helt normalt sa min BM när jag frågade! Har tydligen å göra med att man har skörare slemhinnor om jag minns rätt.
    Trollie skrev 2007-03-02 08:08:48 följande:
    Ni är ju bara barnen tjejer , själv fyllde jag 40 igår, så vi ska födelsdagskalas både i kväll och i morgon puh känns både kul och jobbigt, har bakat och lagat en massa mat, tyckte inte att jag kunde köra på sambons ide att bara bjuda på öl å chips , känns lite konstigt att fixa fest å så vet jag att jag inte får smaka på varken vin eller öl, men det är Pluppen värd flera gånger om !
     GRATTIS!!!!!! I efterskott.
    När och var ska vi komma? Lät ju supergottigt med maten ju!!!

Solstraalen - Jag hade gått ut!!! Definitvt! Du hör ju på henne om hon inte klarar av det. Så länge hon inte blir kall ska det inte va nån fara.

Och du, jobbigt med brallorna!!! Jag har så i vanliga fall, har skitsvårt att hitta brallor men har haft sån tur att jag har kunnat ha mammabrallorna så såna har jag en liten bunt av.
    Tyvärr har jag inget vettigt tips den här gången, har kollat för lite i affärer den här graviditeten.
    Linda, mamma till Sebastian -02, Oskar -04 och grodbebis -070723
  • Emmyss

Hörni, vet ni var man köper sådana här kit som man kan ta bebisens hand och fotavtryck i?

Har en bästa kompis som snart ska få bebiso tänkte köpa det...

• mrsbygg
    Emmyss skrev 2007-03-02 11:49:29 följande:
    Hörni, vet ni var man köper sådana här kit som man kan ta bebisens hand och fotavtryck i?Har en bästa kompis som snart ska få bebiso tänkte köpa det...
    vi köpte på bokhandeln..sen finns det säkert på olika sidor på internet..

vi köpte en därman fick me lera och ram fanns i rosa eller blått..
    så hand och fot avtryck fick plats på samma, sen på andra sifan kan man sätta ett foto!
  • Emmyss

okej, tack mammab! Ska kolla upp det!

• Vickyb
    Trollie skrev 2007-03-02 08:08:48 följande:
    Ni är ju bara barnen tjejer , själv fyllde jag 40 igår, så vi ska födelsdagskalas både i kväll och i morgon puh känns både kul och jobbigt, har bakat och lagat en massa mat, tyckte inte att jag kunde köra på sambons ide att bara bjuda på öl å chips , känns lite konstigt att fixa fest å så vet jag att jag inte får smaka på varken vin eller öl, men det är Pluppen värd flera gånger om !
    Grattis i efterskott.
    ღ Stolt och lycklig mamma till Linnéa & hennes syskon som är beräknat 070726ღ
Svar på tråden BF Juli-07 Nr3