• L2K

BF Juli-07 Nr3

Mjukis82 - Vad skönt att allt var som det skulle!!!!
    Men vad jobbigt det måste ha varit för er!!!! Hoppas ni slipper gå igenom nåt mer sånt nu!
    Linda, mamma till Sebastian -02, Oskar -04 och grodbebis -070723
  • L2K

Mjukis82 - Hmm... Hade kommit på nåt bra jag skulle svara men två monster kom och störde.  
    Gör ju inget om ni är väl igenkända när det väl är dags, kan nog bli en trygghet i det. Själv har jag samma BM som den kompis som har förlorat två barn i SIDS så hon kommer förstå om jag börjar noja.

Och vad skönt att du inte hade gått upp mer! Sist jag passerade mvc smet jag in och vägde mig och då låg det fortfarande på minus. Nästa torsdag är det dags för besök så då får jag se hur det verkligen ligger till!

Nathalie009 - Jag sitter väl en sväng här, umgås med vänner som är hemma och så blir det lite turer för att gå i affärer.

Solstraalen - Jag tycker mössan va jättefin!!!! Går verkligen inte att missta henne för en tjej där inte!!!!
    Blir lite avis, va på HM idag för att shoppa av deras braiga mössor till ungarna men fanns inte en enda tunn på pojkavdelningen men på flick fanns det minsann!

Däremot så hittade jag ett par svarta manchesterbyxor på mamma på HM som var nedsatta med 30% och sen hade dom 10% clubrabatt med så dom blev inte så dyra.

• L2K
    Mjukis82 - Första startade jag på ca 35kg övervikt (oj, vad hemskt det lät!!!! första gången jag räknat om det så...) men jag gick ner 10kg innan inskrivningen. Gick ner fem till som kom och gick sen på slutet. Efter förlossningen va jag nere på -20kg. Tyvärr gick jag upp tio ganska snabbt igen. Men dom tio jag gick ner innan inskrivningen har jag inte sett röken av sen dess som tur är!!!!!

När jag väntade Oskar började jag med att gå ner 2-3kg om jag minns rätt men hamnade väl på plus 5-6kg i slutändan.

Den här verkar hamna lite mittemellan. Men som du sa, det är ju en bit kvar, man vet ju aldrig.

Hann du gå ner nåt efter Isabelle eller har du dom kilona kvar?

Solstraalen - Det var jättekul! Har kastat in dom i tvättis på en gång för att se om dom krymper innan dom ska sys upp för att passa lilla mig.

Var även och hämtade hem vagnen till bebben som va på lagning på babyland. Skulle ha gått på 550:- men hon i kassan fick bara fram 165:- hur hon än försökte så det blev en billig lagning!!!! Tackade inte jag nej till!
  • L2K
    humlan1973 skrev 2007-03-16 09:18:58 följande:
    Jag behovet ett rad. Jag jag kopa ny bh eller ej? Ska jag lagga pengar pa en ny bh nar jag har en som ar lite liten, det putar lite men inte massor. Det ar bara det att en ny kostar ca 500-700kr . Jag har st 75J-K. Jag maste oxa kopa nya amningsbhar till sommaren , minst 2st. De kostar ca 400-600kr, men de ar inte sa stadiga att jag kan kopa nu och borja avanda dem, utan det ar de jag har eller ga upp en st och fa snyggare byst eller skita i det. HJALP!
    och mammab -

Jag känner igen mig. Ligger på samma storlek och har samma problem. Men eftersom det bara blir en liten "bubbla" utanför har jag bestämt mig för att stå ut. Och amningsbh kommer jag köpa efter förlossningen när jag vet att amningen funkar och använda en gammal som jag har tagit ut byglarna på innan.

Vad gäller BH så har Details en hel del. Både mer eller mindre snygga. Jag köpte en överdel för ca 500:- förra året och sen shoppade jag brallorna på hm för inga pengar alls ist för dom 300:- Details ville ha.

Däremot så har tydligen inte Mellbins lika bra och stora bikinis. Dom skickade mig till Details.
  • L2K
    Mjukis82 - vilket fint set!
    Hur är läget idag? 
    Och du, jag kan förstå att du inte orkade bry dig om lite överflödskilon när livet va som det va mot er!!!! Livet får ju lite andra prioriteringar då...

Jag kör också med mammatrosor. Gillar inte när trosorna korvar sig under magen. För inte sjutton försvinner hängmagen bara för att man är gravid. Och det finns inget värre än när trosorna knölar in sig under hänget.
    Fast sambon tycker inte att det är lika kul med dom tråkiga bautastora romantikdödarna men vad gör man inte för att känna sig bekväm?!
    Men jag är för snål för att köpa lite nya och snyggare mammisar...
  • L2K
    mammab - lät mumsigt!
    Här blev det också tzatziki! Och tomat och fetasallad med kalamataoliver. Till det åt jag pannbiff med biftekikrydda. Synd att du inte skrev om allt ditt gottiga tidigare så jag kunde ha kommit på att vi också hade vitlöksbröd tidigare.
  • L2K
    Mjukis82 - vilken härlig mage du har!!!! Där kan man inte ta miste om vad som är på g.
  • L2K
    Mjukis82 skrev 2007-03-17 22:35:53 följande:
    jennsans: Va? Det är ju skrämmande! :-O Tur att din sambo är OK iallafall!Vi diskuterade ju järntabletter här om dagen... Niferex var det många som inte kunde äta pga att magen blev knas av dom. Nu har jag ätit dom ett par dagar, och undrar vilken sorts problem ni fick? Jag får nämligen springa på toaletten hela tiden Trodde man skulle få svårt att gå på toaletten pga järntabletter, men här har det blivit tvärt om! Ngn mer som har haft samma problem? Mamma till två underbara tjejer - en i himlen och en i magen
    Jag va livrädd för att bli hård i magen av niferexen när jag åt dom förra graviditeten men fick ist som dig och fick springa massor.
    Än så länge har jag sluppit undan tabletterna men ska till BM på torsdag så vi får väl se vad hon säger då.
    Jen2006 skrev 2007-03-18 12:01:43 följande:
    Undrar varför tjejnamn är så mycket lättare...
    Hehe... En bra fråga. Har haft klara tjejnamn båda gångerna och bara killnamn andra gången.
    Den här gången har vi andranamn till tjej men inget annat än så länge...

Ser att ni pratar mycket om ledighet. Själv går jag ju på heltissjukskrivning redan nu och läkaren skrev i sista intyget att jag antagligen inte kommer jobba mer under graviditeten och bad mig söka HP. Och blir det så kommer jag att ha varit ledig från 24/1... Känns helt sjukt måste jag säga. Man är ju inte direkt van att gå ensam hemma hela dagarna utan barn. 
    Vi håller även på och pusslar och ser om vi inte kan få ihop semester och föräldrardagar så sambon kan va ledig från 18/6 till 12/8. Vore super om hans jobb godkänner det!!!
  • L2K

Här är en till som får lämna rummet efter fisar... Stinker som bara den. Ingen vill va i närheten... Har ingen aning om varför det blir så, bara är så ibland.

Vet inte om det har och göra med att tarmarna flyttas runt å har sig...

• L2K
    Mjukis82 - Du är inte ensam om att få skrivstopp ibland...
    Ibland känns det som att det är så mycket och så många ämnen samtidigt som är i farten att man inte vet var eller hur man ska börja.

Beckah82 - hade inte du menskopp? Måste ju funka på samma vis som tampong i bassängen.
    Själv har jag aldrig hört talas om att man ska använda tampong för att skydda sig mot bakterier och då har jag jobbat som simlärare/badpersonal i flera år.

Vad gäller vikt vågar jag knappt skriva hur det är här... Tror vågen fortfarande pekar på minus... Får reda på det ordentligt på torsdag.

Jag har inte heller träffat min BM på länge. Va på inskrivning i v8 om jag minns rätt och ska dit på torsdag, är då i v23.
Svar på tråden BF Juli-07 Nr3