• sessanrosa

vi med konstiga fobier!!!!!!

Ja ,, det jag undrar över är om det är fler som har lite udda fobier,,,,

Mina är: Levande och döda fiskar ,,,,,*ryser* äckliga som faan
    Att använda en handuk mer en en gång efter man duchat *baselusk skräck* slänger i tvätten direkt efter duchen.
    att snyta mig .... *vill aldrig bli förkyld med snorighet* snorar heldre in...

nu vill jag höra om era fobier!! kramar ida

• Svar på tråden vi med konstiga fobier!!!!!!
  • Krudd

Har en fobi mot vargar, minns inte hur den uppkom. Men när jag blev sjuk i psykos så hallucinerade jag och såg vargar minns jag.
    Är rädd för att möta en varg när jag är i skogen, eller om det bara är mörkt ute.
    Blir rädd när jag möter hundar som jag tycker liknar vargar. 

• amorvincitomniia
    mat i matlåda och överlag mat som inte ser aptitlig ut! Matrester som är kvar på en tallrik eller äckel som kan bli längst ner i sinken efter att ha diskat skall vi inte tala om!

När killen hade som vana att äta havregrynsgröt till frukost fick han diska kastrullen själv för jag var påväg att kräkas av att se slemmet som blev kvar i botten :P
  • bitte67

Jag har en stark fobi för isar. Dvs isar som ligger på sjöar och vattendrag. Jag klarar helt enkelt inte av att gå ut på en isbelagd sjö. Det spelar ingen roll hur tjock isen är, jag vägrar gå på den. Och jag förstår mig inte på folk som är ute och knatar på isen eller åker skridskor eller vad det nu kan vara. Nu är ju inte det så att jag måste konfronteras med det jämt som tur är.

• Med Bebis

Getingar är det värsta usch fyy förstör så mycket för mig :/ torra händer läppar och fötter som fastnar i olika tyger,när någon skrapar med bestick på sån där äcklig porslin huugh torra händer nör man tar på tidningar och toa papper fyy fan vad vidrigt :S

• Gabuski

Jag är livrädd för småfåglar, ormar, gnagare och andra smådjur som sköldpaddor t e x. Lite jobbigt ibland då min treåring älskar djur och gärna vill gå in i djuraffären när vi är i köpcentret.

Sen är jag rädd för att gå in i skogar. Det var värre för, nu klarar jag att gå in i en om jag måste, förr klarade jag knappt att gå förbi en.

• Elisabeth01

Har en EXTREM fobi för grodor

• Körsbärspaj

Jag VÄGRAR bada där jag inte ser botten eller i alla fall vet hur långt under mig den är. Inte för att jag har en aning om vad som skulle kunna hända, men bara tanken på att det kan vara hur djupt som helst gör mig kallsvettig.

Hatar ormar och kan knappt se dem ens på TV, är livrädd för att någon gång behöva bli opererad (det närmaste jag någon gång kommit är att dra bort en tånagel, så har ju inte direkt någon erfarenhet) och är fortfarande vid snart 30 år sjukt mörkrädd.

Min man står nog i alla fall för den roligaste fobin någonsin - älgar.

• lillajagsommor

Min fobi lista kan göras lång :/
    Spindlar och alla andra småkryp
    Fötter
    Raketer och fyrverkeri
    Kaviar
    Använda handduk mer än en gång efter dusch, bad
    Dusch (måste stå i ett badkar, hatar duschgolvet)
    Ormar
    Damm
    Snor (värst är om någon petar näsa, urk!)
    Och finnar(har jätte svårt för att prata med någon som har en oklämd mogen finne)

Ryser av tanken..

Svar på tråden vi med konstiga fobier!!!!!!