• sessanrosa

vi med konstiga fobier!!!!!!

Ja ,, det jag undrar över är om det är fler som har lite udda fobier,,,,

Mina är: Levande och döda fiskar ,,,,,*ryser* äckliga som faan
    Att använda en handuk mer en en gång efter man duchat *baselusk skräck* slänger i tvätten direkt efter duchen.
    att snyta mig .... *vill aldrig bli förkyld med snorighet* snorar heldre in...

nu vill jag höra om era fobier!! kramar ida

• Svar på tråden vi med konstiga fobier!!!!!!
  • Emerald88

Jag har fobi för att kräkas. Blir halvt panikslagen så fort jag känner minsta illamående.

Har också fobi för fåglar och fjärilar. *ryser*

• Jojjojoanna

Jag är livrädd för att kräkas eller om andra gör det... Har fått panik så fort jag känt minsta lilla illamående, eller om någon annan säger att dom mår illa...
    Jag är även livrädd för sprutor och börjar nästan hyperventilera om jag ska vaccineras. 

• Sommarlöv

Är ganska rädd för gäddor...skulle aldrig bada i en sjö, nära vass. Odjur som lurar i vassen är inget för mig....Min storebror skrämde mig med en gädda när jag var i femårsåldern. Mins det fortfarande....

• y0hanna

Typofob skulle jag klassa mig som, det är när man finner onaturliga insjuknanden i huden eller kroppen obehagligt (t.ex. maskhål osv) - det börjar klia över hela kroppen så fort jagser en sådan bild.

Sen är jag väldigt rädd för det öppna havet och alla stora havsdjur som valar, hajar och jättebläckfiskar :(

• hgslihgvbvoedoörgjnoöntjro

Slå den här fobien, det är den konstigaste av alla. Fobien har "växt bort" iomed att jag inte kollar på sånt här på nätet längre, men förr så var jag helt enkelt livrädd för en kortfilmsserie som heter Happy Tree Friends. Och det är jag helt säker på att det var en fobi och inte en rädsla, för bara av att höra ordet "happy" eller "tree" kunde göra att jag svartnade helt. Och varje gång jag såg en bild på det kunde få mig att stänga av datorn, lägga mig i sängen och gråta. Jag kunde inte ens koncentrera mig på dagarna, usch vad jobbigt det var.

• Plinkelinkan

Jag får spader av små läbbiga hål, tätt ihop på t.ex hud. Lika illa är det tvärt om, små vårtor eller bölder i en läskig ansamling. Jag råkade se idag i DN att det kallas Tryptofobi. Googla så får ni se - LÄÄÄÄSKIIIGT!!!

Dessutom har jag polokrage-fobi. Jag får total panik!!!

• Missmus

Jag har tryptofobi, alltså fobi för små hål i huden t.ex. Ryser när jag tänker på det. Har googlat det en gång, men det kommer jag verkligen inte göra igen!

• MMMR

Torra/spruckna hälar eller vassa tånaglar mot sidenlakan. Så fruktansvärt vidrig tanke. Får nästan kväljningar

I´m only responsible for what I say, not for what you understand.
Svar på tråden vi med konstiga fobier!!!!!!