• sessanrosa

vi med konstiga fobier!!!!!!

Ja ,, det jag undrar över är om det är fler som har lite udda fobier,,,,

Mina är: Levande och döda fiskar ,,,,,*ryser* äckliga som faan
    Att använda en handuk mer en en gång efter man duchat *baselusk skräck* slänger i tvätten direkt efter duchen.
    att snyta mig .... *vill aldrig bli förkyld med snorighet* snorar heldre in...

nu vill jag höra om era fobier!! kramar ida

• Svar på tråden vi med konstiga fobier!!!!!!
  • Chilistar

Jag verkligen HATAR knappar av alla dess slag.
    Varför vet jag inte men har alltid ogillat detta otyg.
    Ryser när jag någon gång måste knäppa en knapp.
    Hahaha, sjukt.

• sundangr

jag har alltid endast ljud på min mobil och stänger av vibrationen helt. att höra en mobil vibrera när det ringer, speciellt när den är ljudlös är det värsta ljudet jag vet.

har också fobi för att gå över övergångsställen

• ascorbinsyra

Jag har hade en ganska konstig fobi/psykisk neuros innan jag fick terapi för den. Det var för smittor av olika slag. Det var så illa att när jag hade varit utanför hemmet och åkt t ex buss så var jag tvungen att duscha och byta kläder när jag kom hem. Kunde inte torka mig på andras handdukar el sova på hotel o dyl för jag visste ju att det var tusentals andra som anv. det innan mig, att det blivit tvättat spelade liksom ingen roll. Ingen kunde sova i min säng. Tvättade händerna så fort jag tagit i något. Luktade på ALLT och hade handskar på mig ute och när jag handlade osv. Vågade absolut inte prova kläder i affärer ojojoj listan är lång, jag levde i ett fängelse. 

Men nu är det mkt bätte även om jag fortfarande är noga med hygien så är jag inte rädd längre. Att jobba med barn, ha egna och familj med husdjur (katt) hjälpte också till att göra mig av med denna jobbiga rädsla.

Men kan fortfarande känna obehag i när jag nyss städat hemma och barnen drar hem kompisar och leriga kläder osv. Men det är bara o bita ihop.

• ascorbinsyra

Annars är det bara vanlig ormfobi
    Fast visst finns det vidriga saker.....i massor. 
    Vill inte kalla det fobi men blir lätt äcklad av lukter. Matrester i tänder, speciellt hos äldre med löständer. Snor är också rätt vidrigt, samt öronvax HUATyst

• Vanilla ice queen

Jag har mykofobi. Har sedan jag var liten känt stort obehag för svampar. Alltså sånna som växer i skogen och inte bara de giftiga. Vill inte ta i dem och känner stor avsmak och obehag av att titta på dem. Har samma sorts rädsla/obehag för fjärilar och spindlar.

• ellabellabingbong

jag har en väldigt annurlunda fobi. jag har känt mig tjock i halsen ett tag nu och fick för ett tag sen en obehaglig bild i huvudet. jag tänker mig att när man sväljer så är det ett smalt, smalt rör i halsen där maten går ner. men att bredvid detta rör att det fullproppat med vitt kokt ris. alltså att direkt inannför huden på din hals är det fullproppat med ris hela vägen runt. Detta har hållt mig vaken ett bra tag nu och fobin i sig låter ju ganska löjlig kanske, men tro mig. när du fått in bilden i huvudet, går den inte bort...

ris
  • Mooomin

Fiskar
    Ballonger
    Clowner
    Kroppsbehåring på "fel ställen".
    Smutsiga naglar, ovårdade naglar (långa naglar på killar)
    tandläkarborren
    höjder
    trånga utrymmen
    getingar/humlor andra äckliga insekter.

• Mooomin

Kom ju på själv att de flesta inte var så konstiga, fick med alla av bara farten.. men de första var meningen skulle vara lite mer "konstiga".. :D

• Nannabibbi

Jag har flera fobier..

Bussfobi

Kräkfobi

Fobi för små täta hål (blir illamående)

Fobi för folk som tuggar högt, sörplar och smaskar

Även fobi för alla sorts droger.

Socialfobi/torgskräck

Dom här fobierna har påverkat mitt liv och gjort det till ett helvete... jag mår otroligt dåligt över det då mitt liv är påverkat hela tiden av fobierna... ????

• Monmoi

Jag är jätterädd för stora statyer. Statyer som avbildar människor, tex frihetsgudinnan, gyllene buddah i Thailand mm. Är också rädd för stora byggnader. Känns överväldigande och skrämmande. Är jätterädd.

• h019

Spyfobi, söka jobb fobi, och folk som sitter och drar in snor i stället för att snyta sig fobi

• Hannama88

Kräkfobi

Clownfobi (inte speciellt ovanligt men men)

Kaninfobi (ryser bara jag ser dom)

Vill inte kalla det fobi men är rätt för sprutor och blodprov då jag ofta blir illamående och någon gång kräkts. Tror det har mer med kräkfobin att göra än nålar.

• Linadå

Har samma fobi som Baobab, hatar elledningar som hänger i luftem. Det är ren dödsskräck att måsta springa under dem..

• Gäst150727

Allvarlig coulrofobi - clowner, alltså.

Ormfobi - kan inte ens se en på bild och absolut inte på TV.

Social ångest/fobi - är världens gladase och öppnaste person men kan bara inte prata inför folk... Små som stora grupper spelar ingen roll. Har bra självförtroende och självkänsla men får blackout ochntunnelseende när jag pratar inför publik.

• Froken Lokens

Jag har total fobi för vuxna människors fötter. När de inte har skor eller strumpor, barfota är skräcken! Badhus, stränder eller när människor går omkring inomhus barfota, får det att krypa i kroppen på mig och jag vill bara skrika.

• milli79
    kattfoten skrev 2007-03-03 23:11:11 följande:

Daggmask (tycker att de är oberäkneliga - man vet ju inte vad som är fram ..)

Håller med! Maskar är grymt läskiga, särskilt när det regnar och hela vägen är full av dem
Svar på tråden vi med konstiga fobier!!!!!!