Inlägg från: Lillenlillen |Visa alla inlägg
  • Lillenlillen

Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 4

Bianca2:
    Du kan väl ropa hej när mannen inte är hemma längre och du känner dig redo för en liten prommis, måste ju inte alls vara något långt och behöver vi sitta ner ås gör vi det :)

Jag promenerar nu fram och tillbaka på shoppingturer till Sumpan och bort till Gröna stugan och Haga för fika/lunch i vårsolen nästan varje dag. Får lite ont i bäckenet i efterhand men har svårt att känna att det ska få hindra mig!! Det är ju så underbart väder och härligt att vara ute med lillan!

Swe:
    Jättebra info, tack! Det enda som hjälper är amning och magen är liksom inte uppsvullen så det måste ju inte vara magknip. Mamman har kanske helt enkelt varit för snål med tutten!!

Jag sa förresten det (angående att jag kanske snålar med tutten) nyss till min sambo varpå han svarade "du gör alltså mot Inez som mot mig, du snålar med tuttarna".. Hmmm! *garv* Har ni också lite hands-off-status för sambon/mannen när det gäller brösten? Jag har det garanterat, känns så.. jag vet inte.. konstigt.

Frill:

Ta det lugnt, du kommer dit! Jag har ett allvarligt shoppingbehov efter att ha gått ner 6 kilo mer än jag gick upp! Och det är inget jag önskade eller känner mig speciellt snygg i! Känner mig som en smal pinne med lös hur och stora tuttar (när de är fulla), när de är tomma vill jag inte ens våga mig på att beskriva synen..hahaha

• Lillenlillen

Att det alltid går så fort i den här tråden så fort man inte är online på några timmar! Inser hur beroende man är i perioder när det kommit till typ fem nya sidor sedan man var inne senast

Idag har vi haft två besök och bland annat av min mammas moster som forskar och undervisar på pedagogiska institutionen vid Stockholms Universitet. Fick en jättefin bok om spädbarnspsykologi av en författare som heter Stern. Mycket intressant om hur små små barn tänker osv. Rekommenderas!

Sen har vi tagit två promenader, en med BabyBjörnen och en med vagnen. Så skönt att gå några vändor och både få frisk luft, lite sol och se lite annat än hemmet. Men vi har ju varit ute varje dag i två veckor nu så det börjar bli en vana!

Ginger3: Fyyy, fick gåshud när jag läste vad som hände. Huuuuuuuuuu! Himla bra att det inte var någon fara!

Ang avslag: Jag har precis som Frill haft rikliga avslag precis i början, drällde överallt (hehe), sen har de fortsatt i mindre mängder (mer om jag har gått långt) och nu är det "genomskinligt".

Ang. fika: Jag är gääärna med på fika men helst när det blir aktuellt på Kungsholmen eller lite längre norr om söder

• Lillenlillen

Hellur:

Vad skönt att det äntligen är så greppbar tid kvar! Håll ut

Vi fick en uppsättning Landstingetkläder och en filt med Landstinget-logga på som har varit grym! vi har använt den till allt, amning, sovning, värmning... haha!

• Lillenlillen

Hahaha, jag SLÄNGDE av mig landstingsskjortan så fort jag fick klartecken
    Men jag såg helt förskräcklig ut i den (fanns ingen XS precis) och så skulle vi ha gäster innan Melodifestivalen. Så det blev nya snygga mjukisbyxor och svart linne och sen levde jag i samma byxor med olika linnen till i två dygn på BB (uäck). Men sen tröttnade jag på att bara gå i mjukisar så sedan vi kom hem har jag kört genomgående vanliga kläder. Min mammakläder-tid är förbi!!

Oj oj, nu vaknar lillan efter sovpass nr 2 (09-11, vi har sussat ihop till 10:30). Var uppe vid 7 och åt frukost med henne i famnen. Himla bra schema!!

Ha en bra dag i det inte alls lika roliga vädret (jämfört med tidigare dagar som varit så underbara), kram

• Lillenlillen

Ååh vad jag vill vara med på fredag men det är ju mitt i påsken och här hemma har vi en pappa som är ledig fredag 10.00-måndag 14.00 så han vill nog gärna träffa sin dotter efter jobbet på fredag!

• Lillenlillen
    Sole:
    Du gör helt rätt. Den bästa mammn är den glada mamman :)

Bianca2:
    GRATTIS i efterskott! Och jag förstår att du vill göra dig lite fin, jag tycker man har gått runt i en dimma i nio månader så man behöver det. Har hittills lyckats sminka mig och "fixa mig" varje dag sedan lillan kom, vi får se hur länge det håller Angående BVC så har jag en Maybritt men jag tror inte det spelar roll vem man har(?!), jag tror föräldragrupperna är blandade.. Men bara tror, som sagt.

Ang amning:
    Jag ammar offentligt o så, utan problem men idag blev lillan av någon anledning helt hysterisk på bussen så jag fick amma på momangen för att inte alla skulle behöva lyssna på henens gallskrik (haha).. Och sen efter typ en minut så lägger hon sig bakåt med huvet och ler varpå jag tittar på henne och säger typ att hon e gullig eller nåt. OCH missar att mjölken sprutar ur tutten RAKT fram. Okej, ingen på bussen såg men lillans jacka var helt dyngsur på framsidan och hon var helt blöt om halsen. Inte helt hundra är den här morsan. Men storyn blev ju lite skoj

Imorgon ska vi på BVC för tredje gången. HIttills har Inez legat några cm över alla kurvor, får se om hon fortsätter den här utvecklingen!! Hon har iaf växt ur 50-kläderna och Newborn-blöjorna stramar lite överallt (dags för mini!)

Ang träff 13 april:
    Om vi ses i Hagaparken på fredag den 13e april så finns det i alla fall obegränsat med space för alla mammor och barnvagnar :) Och OM vi ska ses där är det bästa sättet att ta sig dit buss 515 från Odenplan (hållplatsen på höger sida vid kyrkan). Det tar typ 11-12 min till Haga. Koppartältens café har billigt fika, korv m bröd (15 kr) och pannkakor (30 kr)

Träffas fredag 13 april:

BasseKatt
    Sole
    Ginger
    Frill
    Murgrönan
    SanniXx
    Lillenlillen
  • Lillenlillen
    Ang. Haga:

Som SanniXx säger så blir det ju krångligt om alla tar samma buss!! haha. Men eftersom vi är flera som inte bor i stan kanske det löser sig ändå? det bästa vore väl att mötas vid busshållplats Hagaparken, om man går upp från stora vägen mot parken finns det ett runt stenlagt torg, där kan vi ses. Och om någon kommer lite efter så finns det ju bara en promenadväg och bara ett café och där är vi ju

Lilia:
    Du glömde lägga till dig själv!

TRÄFFAS FREDAG 13 APRIL:

BasseKatt -- (bil)
    Sole -- (515 från Odenplan)
    Ginger --
    Frill --
    Murgrönan -- (ej Odenplan)
    SanniXx -- (515 från Odenplan)
    Lillenlillen -- (går eller 515 från Råsunda, ej Odenplan)
    Bianca2 -- (går eller 515 från Råsunda, ej Odenplan)

Ska verkligen bli jättekul att ses, jag har ju inte träffat någon sedan Örtagården!

Ang. BVC
    Idag ska vi på besök nr 3 på BVC och äntligen få träffa vår "riktiga" BM, har varit två olika ersättare hittills. Men hon jag ska ha är tydligen rätt flummig *s*. Hon pratar tydligen rätt mycket med barnen och säger typ "jaaa, det gööör ont ibland, barn fååår skrika, skrik du" osv... Senast hade lillan ökat ett kilo från födseln och jag gissar på 1,5 idag med hennes 3 dubbelhakor. I love my baby!  
  • Lillenlillen
    Sannixx
    Njae, om man kommer från stan ska man inte över bron men om man kommer från andra hållet (som jag) så ska man över bron. Men det stämmer att det lilla "torget" ligger efter bron från mitt håll
Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 4