Inlägg från: Lillenlillen |Visa alla inlägg
  • Lillenlillen

Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 4

Bianca

Inez personnummer kom fort, bara efter några dagar hemma och vi var ju bara på BB i två dagar, så kanske max efter en vecka. Och sen måste ni promenera bort till familjerätten i industriområdet mellan Solna och Sumpan och intyga att du bara har hoppat i bingen med din sambo under den tid då August förväntas ha blivit "gjord" Man ringer dit och bokar tid och de var jättegulliga.

GRATTIS en gång till! Ni är så söta ihop lilla familjen

• Lillenlillen

J79:

JÄTTEGRATTIS till lilltjejan!! Finns det inget namn än eller är det hemligt för oss i tråden?

• Lillenlillen

LITE STATISTIK (so far)... Säg till om jag glömt någon!!

Killar (7 st)
    Frill
    BasseKatt
    Swenglish
    Sole
    Bianca2
    Pippil8
    Emma3

Tjejer (9 st)
    Sannixx
    Medusa2001
    Cirpen
    Soffy
    Vivs
    murgrönan
    Lillie74
    Zul
    J79

• Lillenlillen

Kom på att jag glömt Ginger6 bland killmammorna, sorry Ginger! Så 8 killar och 9 tjejer hittills.

Då borde minst en av Hellur o Björklöv få en kille!

• Lillenlillen

Aaah, tack Cirpen! Då måste alltså de kommande bli tjejer då istället!!

• Lillenlillen
    Uj uj uj, är det BARA jag som är aktiv på FL en lördagkväll som denna? Känner mig lite "mobbad" som min syster skulle ha sagt...

Jag är dessutom helt fasansfullt blek. Har en kompis som alla vet alltid är kritblek (hon har sån hudton, nästan vitt hår och blir inte brun på sommaren) och nu har vi samma hudfärg, fast mina ådror syns genom huden så jag är dessutom lila-röd-blå-strimmig. Och så ska vi inte prata om håret som jag inte brytt mig om på en månad *garvar*. Usch jag är så utseendefixerad ibland men USCH alltså för att gå förbi speglar innan 13 på dagen (dvs. när jag inte fått nåt gjort åt mig själv än)...

Var tvungen att kolla upp om man kan sola solarium med mjölk i tuttarna och det kan man, helt smärtfritt och utan några negativa sidor enligt samtliga jag kollat med här på FL. Så en hårtoning ska i barret imorgon och sen blir det solning framöver. Sådeså!!

kram på er och ha en skön resterande del av kvällen!
  • Lillenlillen
    Sole:

Vi har ätit middag, smågodis och kollat påvärdelös teve hela kvällen... Haha, vårt nya liv?

God natt med dig!
  • Lillenlillen
    Lillie74

Vi hade fått in kanonbra rutin med, som du säger, amning vid 23, 03, 07 varje natt. Men så kom magknip i vägen!!!!

Suck, så nu är lillan vaken ungefär två timmar någon gång mellan 03 och 07 till mammas och pappas förtret!
  • Lillenlillen
    Har en fråga ang amning/matknip:
    Ni vars bebisar börjar bli några veckor (Inez är 22 dagar idag). Har era små börjat äta oftare än de gjorde innan? Inez åt exakt var tredje timme de första två och en halv veckorna men nu skriker hon ofta redan efter 1½ timme och jag vet liksom inte om det är magknip (har köpt minifom idag och ska prova) eller om hon vill äta så ofta helt plötsligt... Hur som helst så hjälper det mot skriket att amma, är det inte magknip då?? Jag kan ju dock inte amma HELA tiden, då hinner ju inte mjölken återbildas!

Bianca2:
    Jag hade en plan att ha en massa fina blommiga och rutiga och söta klänningar nu efteråt men HUR LÄTT ÄR DET att amma i sånna? Totalt omöjligt!! Vi kan väl promenera tillsammans snart!?

Björklöv:
    SNART kommer du hem med ett fantastiskt litet pyre, LYCKA TILL!!

Emma3:
    Vi väcker inte Inez men vi har inte behövt göra det heller, hon är som en tidsinställd "bomb", eller ja, en mat-och-sov-klocka i stil med Skalmans. Fast skulle hon sova mer än fem timmar så skulle jag INTE väcka henne.

Hellur:
    Håll ut och försök som Swe säger att utnyttja tiden! Fast jag vet hur man har det när man är där du är nu. Man ser inga möjligheter att "ta vara på tiden" för allt annat känns ju rätt trist i jämförelse med det roliga i att åka marsch pannkaka till sjukhuset och få ut sin skatt. Men som sagt, håll ut, snart är det äntligen dags!! Och JAAA det är såå värt väntan
Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 4