Har en fråga ang amning/matknip:
Ni vars bebisar börjar bli några veckor (Inez är 22 dagar idag). Har era små börjat äta oftare än de gjorde innan? Inez åt exakt var tredje timme de första två och en halv veckorna men nu skriker hon ofta redan efter 1½ timme och jag vet liksom inte om det är magknip (har köpt minifom idag och ska prova) eller om hon vill äta så ofta helt plötsligt... Hur som helst så hjälper det mot skriket att amma, är det inte magknip då?? Jag kan ju dock inte amma HELA tiden, då hinner ju inte mjölken återbildas!
Bianca2:
Jag hade en plan att ha en massa fina blommiga och rutiga och söta klänningar nu efteråt men HUR LÄTT ÄR DET att amma i sånna? Totalt omöjligt!! Vi kan väl promenera tillsammans snart!?
Björklöv:
SNART kommer du hem med ett fantastiskt litet pyre, LYCKA TILL!!
Emma3:
Vi väcker inte Inez men vi har inte behövt göra det heller, hon är som en tidsinställd "bomb", eller ja, en mat-och-sov-klocka i stil med Skalmans. Fast skulle hon sova mer än fem timmar så skulle jag INTE väcka henne.
Hellur:
Håll ut och försök som Swe säger att utnyttja tiden! Fast jag vet hur man har det när man är där du är nu. Man ser inga möjligheter att "ta vara på tiden" för allt annat känns ju rätt trist i jämförelse med det roliga i att åka marsch pannkaka till sjukhuset och få ut sin skatt. Men som sagt, håll ut, snart är det äntligen dags!! Och JAAA det är såå värt väntan