Zul och Sole:
Vi testade minifom förra helgen när vi trodde hon hade magknip eller nån slags början till kolik (hemska tanke) och hon blev bättre men vi vet inte om det bara var en fas i utvecklingen eller om det faktiskt hjälpte för när vi slutade med det så gnällde hon inte alls som innan!
BVC:
(Jag skulle inte citera min tant på BVC om det inte var för att alla som har haft henne säger att hon är så himla kunnig)

Varannat dygn är sovdygn, varannat är ätdygn för såhär små. Alltså kan man inte applicera gårdagens erfarenheter på idag, utan på imorgon (i stort i alla fall). Sååå, om man väntar sig att lill*n ska vara vaken halva natten för h*n var det igår natt så kan man missta sig, och så ändrar man taktik och sen nästa natt är det samma sak igen.
Ang struktur i vardagen
Vi har gjort ett jättebra schema på 52 smala kolumner i excel där vi markerar mörkgrått för sömn, ljuslila för vaken och vinröd för amning, kanon när man vill se ett mönster (och det gjorde vi verkligen efter några dagar!) Det är också bra som peppning när mönstret ändras och min liksom ser att det blir lättare att förutspå beteendet osv. Om någon är intresserad kan jag maila över så får ni se