Inlägg från: Björklöv |Visa alla inlägg
  • Björklöv

Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 4

Jag har druckit en slurk whisky idag jag... mums  Men trots att det knappt var en mun så kände jag av det

Vad gäller mina bröstproblem så känner jag mig väldigt kluven, jag både vill och inte vill att det ska vara bakterier, men är det så, så kommer ju smärtan att försvinna ganska omgående när jag får medicin. För som det är nu är det inte kul, vill ju knappt hålla i K

• Björklöv

Swe och Sole - Tack och lov så fungerar själva amningen förhållandevis bra, visst gör det ont men det är ändå överkomligt, det är lite pyssligt bara att hålla koll på K's viftande händer. Men ge mig inte en hård kram, då skriker jag och att vända sig i sängen är ett litet helvete

• Björklöv

Är det inte det ena så är det det andra I natt har jag knappt kunnat sova pga sambon blivit magsjuk. Tack och lov så sov K bra, i alla fall till fyra, då hon vaknade av en brakskit som fick mig att tro att hon också fått magsjuka, men det har hon inte *peppar peppar*
    Insåg att jag blivit väldigt duktig på att göra saker med en hand med en gråtande bebis i famnen, tex bädda om i babykorgen

• Björklöv
    Lillen - Vad säger du, matförgiftad från Råsunda sushi... Jag som litat på att de har bra kvalitet på sushin där

Sole - Håller med Swe att det är konstigt med storlekarna, vissa 56 plagg sitter jättetrångt på längden på K medan andra nästan är för stora. Hon har en sommarklänning i stl 62 som redan känns för trång över bröstet, visserligen med en body under men ändå... Och byxor i stl 50 funkar fortfarande

Swe - Det verkar som om vi klarar oss från det, för än visar ingen av oss några symptom, dessutom tror jag mer på att det är W som ätit nått som han reagerade på...
  • Björklöv

Har fyndat po.p vindfleece för halva priset idag Köpte en röd jacka för K att ha till hösten och en rosa till våren nästa år! Typiskt bra att ha plagg...

• Björklöv

Swe - Jag fyndade i Solna, men jag tror att de har rea i alla polarn-butiker...

• Björklöv

Frill - Tack! Brösten känns bättre nu, tack och lov Får förhoppningsvis svaret på odlingarna idag, hoppas så att det inte är nått...

Swe & Lillie - Jag köpte 74 till hösten och 80 till våren, jättesvårt att veta om det kommer att passa, så jag (och mamma via telefon) gick helt efter po.p's storleksanvisningar. Höstjackan tror jag kan bli lite stor men hellre det
    För två veckor sedan (snart) vägde K 4505g (och 56 cm lång) vad hon väger nu får jag återkomma med i eftermiddag efter bvc besöket Men jag hoppas och tror på nått kring 4800g

Karin - Vi ska döpa K, men så är jag troende också Jag tycker att det låter jättetrevligt med tårtkalas/picnic som alternativ till dop!! Själv funderade jag på att ha en namngivningsfest för Klara en tid innan dopet, men nu vet ju alla att hon heter det så nu hoppar jag det och nöjer mig med dopet (om jag nu får nån tid i solna kyrka med den präst jag vill ha!!)

• Björklöv

Är nu hemkommen från BVC och första träffen med mammagruppen där vi lärde oss lite babymassage, oj vad Klara verkade tycka om det Fast hon blev inte så där trött som jag hade hoppats på, för nu vill hon inte alls sova i vagnen (eller så är hon övertrött...)

Växer som hon ska gör hon oxå, så nu är hon 57,5cm lång och 4810g tung!

nej, nu är det visst mat som gäller...

• Björklöv

Nähäpp... inte mat, utan sova en liten stund

Fick precis provsvaren från amningcentrum och tack och lov så visade det ingenting. Så nu är det bara till att fortsätta vara duktig på att få K att ta en bra tag så ska det nog ordna upp sig för mig! Det har ju gått åt rätt håll sedan i lördags i alla fall

Måste passa på att vika tvätt och börja packa för Umeresan i morgon!!!

• Björklöv

Sole - Låter jättemysigt med en träff hemma hos dig! Kan jag så kommer jag självklart

Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 4