Inlägg från: Björklöv |Visa alla inlägg
  • Björklöv

Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 4

Hellur - Det är inga problem alls att färga själv tycker jag. Jag målar på färgen som om det vore maskara, fast kanske lite mer och att det blir klumpar gör ju inget... Dessutom försöker jag att "lägga" lite färg ovanpå fransarna oxå om du förstår hur jag menar. Man får inte blanda till för lös färg för då är det lätt att få det i ögonen och det är INTE skönt Ha gärna tops och blöta bomullsrondeller nära till hands OM olyckan skulle vara framme...
  • Björklöv

Det hoppas jag med Pippil8, för nu börjar jag vara riktigt less och ledsen... Fast nu börjar det kännas annorlunda i kroppen så förhoppningsvis blir inte min väntan så lång nu

För om bebisen inte kommer snart kommer jag att få liggsår på mitt vänstra öra, det är redan superömt, men övriga kroppen och framförallt min inneboende klagar högljutt om jag försöker ligga på nått annat sätt än på vänster sida....

• Björklöv

Här händer det verkligen ingenting, så idag skiter jag i att jag får en massa sammandragningar så fort jag "rör" på mig!!! Idag ska jag bete mig som om allt vore som "vanligt". Nu har jag vilat färdigt

Ha en skön lördag alla!

• Björklöv

Känner igen mig så i det du skriver Pippil8... Fundersam Det är så frustrerande.... Fast det låter ju onekligen hoppfullt för dig iaf. Hoppas så för din skull att det inte var falskt alarm!!!

• Björklöv

Syprojekt låter bra, Pippil8! När jag bestämde mig för att komma till världen satt min mamma vid symaskinen Hmmm.... kanske ska hitta på nått jag oxå??

Annars har jag precis kommit hem igen från Solna centrum och man ligger ju inte på topp En kasse som i normala fall inte ens märks av kändes nu som om den var fylld med bly!!! Och inte går jag särskilt fort heller, knappt styrfart

• Björklöv
    Pippil8 - Ja, jag har sammandragningar till och från hela dagen, framförallt när jag står och går. FAst de kan även komma när jag bara sitter och tar det lungt. Tycker dock det är svårt att känna om jag har sammandragningar när jag ligger ned...

Nu på eftermiddagen/kvällen har jag haft lite värkar men de försvann när jag satt med vetekudden på mig...
  • Björklöv

Det är ganska fascinerande att man kan vara besviken över att man INTE har ont

• Björklöv

Spännande Bianca!!! Lycka till idag

• Björklöv

Vad härligt det låter med en massa energi, Hellur.

Själv så är jag nyss hemkommen från en myyyycket jobbig tur till ICA. Det gjorde ONT nästan hela tiden, vid några få tillfällen så släppte värken - Å så skönt

• Björklöv

Har varit med om en jättejobbig morgon, då bebis inte alls ville visa några tecken på liv när jag steg upp... Så vi har varit på BB Sthlm en sväng och kollat UL, så skönt att se hjärtat slå som det skulle!!!! Och sedan ctg i nästan en timma, då vart det liv i luckan vill jag lova. Så läkaren skickade hem oss med orden allt ser jättebra ut!

Nu ska jag sova för jag är alldeles uttömd i energi, det tog verkligen på den där stressen, men nu buffar bebisen på liksom för att både säga förlåt att jag skrämdes och för att mamma ska hålla sig lugn

Vill komma med en liten tröstande kommentar i tankarna kring att bli fast i pump-träsket. Man behöver inte alls bli så bunden vid pumpen så att man inte tar sig ut! En nybliven mamma i min kör, fick i höstas en dotter med gomspalt, vilket innebar att hon inte alls kunde amma! Så det var till att pumpa ut och ge flaska istället, och hon kunde ju då komma på kören varje vecka väldigt tidigt, eftersom pappa då kunde vara hemma med dottern och ge mat

Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 4