Inlägg från: Björklöv |Visa alla inlägg
  • Björklöv

Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 4

Ja, varför inte...  Har ganska många vänner och bekanta som tror på 1 april för mig, så det är det jag hoppas på just nu

• Björklöv

Här gick vattnet, värsta syndafloden faktiskt för lite mer än en halvtimma sedan. Så nu ska vi äta lite korv och sedan åka in för att kolla läget med ctg. Hoppas så att värkarna börjar komma snart oxå

• Björklöv

Är så ledsen nu, det var visst inte vattnet utan slemproppen (igen!!!) som kom som en störtflod...

• Björklöv

Nu skulle jag bli mäkta förvånad om de skickar hem oss igen med ordet "slempropp" ringandes i öronen. Har lyckats blöta ned fyra handdukar under nattens gång, rejält... Har inga direkta värkar men det molar i magen och ryggen. Ska åka in för kontroll vid åttasnåret, hoppas så att det blir en bra kontroll

Swe - Läkaren som gjorde en kontroll om det var fostervatten eller inte (okänslig som få... blä usch och tvi) sa inget om hur öppen jag var, men jag borde vara lite mer öppen än de 1,5 cm i onsdags, eftersom jag har haft massor med sammandragningar och småvärkar sedan dess

• Björklöv

Hemskickad igen! Fast nu med lite "roligare" nyheter Det var ingen tvekan om att det var vattnet som gått, men eftersom värkarna inte kommit igång så fick vi komma hem igen för att invänta dessa, och har de ej kommit igång senast söndag afton så ska vi komma in till BB Sthlm då för att bli igångsatt...

Känns så skönt Så nu är det vila, äta och bara vara som "vanlig" som gäller...

• Björklöv

Sole - Sambon fixar lunch just nu, pasta med krovslantar Och dricka glömmer jag inte bort, är ju törstig hela tiden Vila kan man väl göra framför FL

• Björklöv

Pippil8 - Stort grattis till "världens sötaste edvin" . Skönt att höra att det trots allt kändes som en positiv förlossning. Det ger mig hopp, då jag mer och mer tror på att jag oxå kommer att bli igångsatt!

Sole - Nä, än är jag hemma, utan värkar... så ska det hinna bli en marsbebis får vi nog lägga på ett kol Fast april är en bra månad oxå!

Hellur - Tack för tumhållning! Jag håller tummarna för att du oxå kommer igång snart så vi får träffas på BB Sthlm. De är så trevliga där och jag har verkligen blivit bra omhändertagen på alla mina besök där. (ja, förutom den okänsliga läkaren då...)

• Björklöv

God morgon alla!

Har haft en skön natts sömn så nu känner jag mig utvilad och peppad för det som komma skall idag För hur det än blir kommer jag ju att bli igångsatt senast ikväll.

Så idag tänkte jag städa fint i sovrummet, så bebis känner sig välkommen hem Och så ska vi väl ta oss ut i det vackra vädret en sväng

• Björklöv
    Swe - Kunde inte vara en finare dag Trodde jag skulle känna mig mer nervös, men det är ett lugn som infunnit sig och jag känner mig bara peppad!! (Får väl se hur jag känner på vägen in dock )
  • Björklöv

Jag lider verkligen med dig Hellur. Jag hoppas så att dina magkänningar kan vara ett tidigt tecken på att det är på G nu!!! Och om inte annat så är det faktiskt inte så många dagar kvar, som Swe skriver... (Även om det är en liten tröst)

18.00 ska jag vara inne på BB Sthlm. Om nu inte värkarna kommer igång innan dess vill säga

Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 4