Inlägg från: Björklöv |Visa alla inlägg
  • Björklöv

Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 4

Hörde det, Lillen... Enligt sambon körde de snabbt för han tittade ut genom fönstret!

• Björklöv

Lillen - Nej men usch och fy va' läskigt! Senast jag gick där så tänkte jag att fy vad hemskt det skulle va om en bil tappade kontrollen just när jag kommer med vagnen och så händer det dig och din kompis... Usch igen

• Björklöv

Karin - JAg anmäler mig till en av de äldsta på tråden med mina fyllda 35 år Fast jag tror inte jag är ensam med denna härliga ålder!

Soffy - Jättekul med träff nästa vecka, fast är onsdag en så bra dag? Det är ju nationaldagen då och de flesta är ju lediga så det kan ju bli fullt på fiken... Bara en tanke

• Björklöv

Picknick Rålis (Rålambshovsparken, vid gångbron från Fridhemsplan) tisdag 5 juni 13.00:

Lillie74
    Pippil8
    Lillenlillen
    J79
    SanniXx (förhoppningsvis, beror på tiden)
    Karin99
    Hellur
    Swe
    Björklöv

Swe - Det ska nog gå att hitta skugga under ett träd i Rålis

Och för er som gillar muffins rekomenderar jag en sväng in på muffin bakery strax innan man kommer fram till gångbron

• Björklöv

ABC08 - Amma är det bästa sättet att bli av med stockningen. Stryk (försiktigt) över stockningen under tiden du ammar, mot bröstvårtan så att du hjälper mjölken fram. Värme kan kännas skönt, så kanske en varm dusch där du samtidigt gör samma varsamma strykningar på bröstet. Läs mer på amninghjälpen:

www.amningshjalpen.se

• Björklöv

Här sitter man och ammar i godan ro... plötsligt TUUUUUUUUUT! K rycker till och gör stora ögon, jag får panik för det låter HÖGT hemma hos oss när balkongdörren är öppen och det är dags för test av hesa Fredrik. Så det blev till att ta amningsinlägget och handen som improviserad ljuddämpare!
    Det dummaste av allt var att jag i morse tänkte att idag är det test av hesa Fredrik... Kunde jag inte kommit ihåg det när jag satte mig för att amma strax före 15.00

Sole - Oj! Inte ens sitta i babysittern... Tycker K börjar få platt huvud oxå, och har då tänkt att babysittern borde funka, då hon blir skitsur när hon ligger på mage... Men ska testa med en handduk under bröstet för att se om det är populärare.

• Björklöv
    Sole - Det är just det jag gjort... Hon får (oftast) sova på sidan på dagtid (och ibland på mage om hon tillåter...) Fast jag ska kanske tänka på det lite mer, och undvika babysittern... Ska till BVC i morrn, får höra vad sköterskan tycker
  • Björklöv

Är så trött, trots att K sov hela natten (20.30-4.30). Jag vaknade vi tvåsnåret i en pöl med mjölk och ett bröst stort som en basketboll, minst!!! Orkade inte göra så mycket mer än byta t-shirt och lägga mig på en handduk så när K då äntligen vaknade för att äta hade jag så ont så W fick hjälpa mig att lägga K till bröstet... Sedan fick jag frossa pga av mjölkstockning, isch inge kul alls. Så nu mår jag ungefär som en påse nötter...

TRÄFF MÅNDAG 11/6

Swenglish
    bianca2
    Lillie74
    Pippil8
    sole
    Björklöv

• Björklöv

ÅH! Va fint Sole Jag är inte ett dugg avis

Igår var jag och Klara och kollade lite på Stockholm maraton, fattar inte hur man vill utsätta sin kropp för nått sånt i den värmen! Det var många som såg plågade ut redan efter ca 13!!!
    Jag blev ju nog svettig av att stå i skuggan och kolla på

Håller med om att det är svårt med kläder på de små liven i den här värmen. Jag vill ju skydda mot sol, men då blir hon ju jättesvettig i alla kläderna. Fast igår låg hon helnaken under ett stort körsbärsträd (och ytterligare skugga med ett paraply) och hade det jätteskönt

• Björklöv

Säger som Pippil8, ska åka in tidigare. Fick en tid för efterkontroll lite så där hipp som happ, så jag åker in redan nu. SMS:a om det blir ändrade planer...

Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 4