• Frill

Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 4

Adam kan också ha byxor i stl 50 men börjar kräva 56 i bodys.

Han har fått betydligt fler och långvarigare gnällperioder på sista tiden. Jobbigt, men har kommit på att det ibland beror på att han är övertrött. Lägger man ner honom med napp och mysfilt då så gnyr han ett litet tag och sen somnar han Funkar dock långt ifrån alltid... Ibland duger bara att bli rundburen, och då får man absolut inte stå still.

Han är däremot också betydligt mer glad och social och har äntligen börjat le! Småsmajlade lite förra veckan och nu i helgen har han flinat upp sig mer och mer. Jätteroligt. Och han kan sitta och prata och leka för sig själv i babysittern långa perioder, samtidigt som han blir jätteglad och helt exalterad när någon kommer och pratar med honom Godingen.

Även här kommer bajsblöjorna mer och mer sällan, men är i gengäld fullare. Har blivit en och annan utanförbajsning, det råkade vi aldrig ut för i början.

Kräks oftare, och mer, gör han också.

I veckan har landstinget fixat fullspäckat schema, efterkontroll på måndag, tvåmånaderskontroll på tisdag och föräldragrupp på torsdag.

• Frill

Just torsdag kl 10 har vi föräldragrupp så då kan jag tyvärr inte. Hade ärligt talat hellre promenerat, föräldragruppen hittills har känts rätt meningslös. FL-träffarna är betydligt mer givande

Var på efterkoll idag och även här var allt bra. Fick recept på minipiller som inte var så kinkiga med att tas på bestämda tider.

Det var förresten nån som skrev om att man började tänka på nästa barn. Jag tänkte precis här om dan att jag plötsligt inte tyckte de som skaffade barn riktigt tätt var fullt så galna som jag gjorde förut

Swe, vi har också tvåmånaderskoll i morgon.

Björklöv, skönt med brösten!

Vivs, visst var det du som ville börja jogga? Min BM sa att man bör vänta tills efter 12 veckor innan man börjar skutta omkring.

• Frill

Tillbaka från tvåmånaderskontroll som gick bra, tror jag Det gick undan, men vi fick inga klagomål i alla fall. 5,22 kg och 56 cm är klumpen nu.

Pillren jag fick utskrivna heter Cerazette och är östrogenfria. Och på tal om det så har nu även vi "återupptagit samlivet". Var beredd på att det inte skulle vara som förut på en gång, men det gjorde ONT. Behöver nog lite tillvänjning, övning ger färdighet

Sole, framtida fika hos dig låter jättetrevligt.
    Det gör även fika i morgon onsdag, jag hänger på om jag kan. Tog på mig lite jobb den här veckan, så jag får se hur läget ser ut.

Vivs, jag har aldrig längtat efter att jogga i hela mitt liv

Jag sover också sämre nu, har börjat vakna av mig själv och kan inte somna om fast att Adam sover. Dumt, hoppas det går över snart.

• Frill

Lillie, jag kan tänka mig att haka på promenaden om den blir lite senare på dagen.

• Frill

Halloj, har världens bästa son som har varit på bra humör och låtit mig jobba lite de två senaste dagarna Igår var jag riktigt mallig över mig själv som var på tvåmånaderskoll, promenerade, korrekturläste, skrev artikel, lagade middag, röjde lite hemma och samtidigt tog hand om Adam själv hela dagen och kvällen, eftersom det var Hammarbymatch... (Skryt, skryt )

Hann dock inte till fikat på Kulturhuset idag, hoppas ni har trevligt ni som är där.

Ang promenaden i morgon så verkar den rinna ut i sanden. Jag ska som sagt på föräldragrupp på fm och nu ser det ut som jag ska ta med Adam till Uppsala på em och hälsa på mormor på Ackis. Så jag hoppar jag med.

Adam gnuggar också ansiktet mot oss, känns som han försöker gräva sig ner i armhålan ibland

Bianca, hoppas du snart är på bättre humör och att foglossningen ger med sig!

• Frill

Pippil8, det var en extremt ovanlig dag måste jag tillägga. Det är därför jag var så nöjd Vissa dagar hinner vi inte ens utanför dörren, och jag har tänkt uppdatera Adams blogg i flera veckor, men inte hunnit.

• Frill

Stackars Adam, han har inte haft fluffigt och mysigt i vagnen nån gång sen åkpåsen som vi bara använde typ två gånger, utan bara mössa och filt. Men han sover oftast som en stock i vagnen så han verkar nöjd

Ginger, min BM sa att man skulle vänta till efter 12 veckor med att jogga.

Tror mina höfter också har blivit bredare. Har också byxor som fastnar på låren.
    Just nu använder jag ett par jeans som jag köpte alldeles i början av graviditeten. Kan knäppa knappen, men det "väller över" så jag hade tänkt vänta med dem, men Adam kissade ner de enda jag kunde ha. Har ett skärp som på yttersta hålet är lite större än byxorna, så mitt trix är att knäppa knappen så jag får upp dragkedjan, och stänger skärpet, sen knäpper jag upp knappen igen så skärpet får hålla igen byxorna. Då blir det inte lika mycket maghäng. Känns som gummisnodd i gylfen var betydligt charmigare när magen växte än nu på väg ner

• Frill

Jag är också beredd att dra på mig Soles vrede och fika nästa vecka

Sannixx, vi har inte gett ersättning men matat med flaska, och det går bra både när jag och min man gör det.

Har nu inte ätit sötsaker på minst tre dagar! En fördel med att jobba så man inte hinner vara social... Ändå 5,5 kg kvar till utgångsläget efter svullobröllopsresan.

• Frill

Ginger, bra då kan du säkert det utan problem. Jag fortsätter låtsas att jag inte hör vad du säger så har jag i alla fall en ursäkt för att slippa jogga

Har aldrig gillat att springa, men älskar att promenera så Sole eller ni andra får gärna höra av er om ni spontanpromenerar i närheten av Årsaviken eller så.

Har för övrigt inget av era mobilnummer, så jag inboxar mitt nummer hos några av er och tar gärna emot nummer också.

Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 4