Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 4
Var förresten äntligen och klippte mig idag. Verkar som alla mammor med tvåmånadersbebisar går runt och är nyfriserade
Var förresten äntligen och klippte mig idag. Verkar som alla mammor med tvåmånadersbebisar går runt och är nyfriserade
Och jag som sagt att Adam är så regelbunden på nätterna, nu har han två nätter i rad vaknat bara nån timme efter första matningen.
Var först orolig att det skulle betyda tätare matningar, men han har verkat nöjd och ohungrig när han vaknat. Så jag har helt enkelt gett honom nappen och sen somnat om.
Swenglish, jag har hittat en liten räddning som åtminstone tar bort ett par månader av min mages "falska graviditet" - en instant slim midjeformare för 299 kr på Twilfit. Ser ut lite som en korsett utan bh-del, faktiskt ganska fin - vit med lite mönster och hakor fram.
Känns superskönt. Fattar inte att jag inte köpt en för flera år sen
Försökte även prova en slags hudfärgad cykelbyxa med superinhållning. Fick en M och fick inte ens upp dem över låren...
Björklöv, vilken hårding!
Inget lantställe här, även om vi tjuvlånar mina föräldrars stuga titt som tätt. Vi har varit i Uppsala och firat min mans systerson som fyllt 2. Det var bara vi där ändå var det en galen ljudnivå. Stackars Adam blev väl helt bullerskadad.
Herr A lyckades toppa sin rekordblöja från igår med att bajsa ner sina byxor och sin bilstol totalt. Hoppas han är nöjd med det nya rekordet nu och stannar där...
Lasse i parken är ju ett toppenställe!
PROMENAD MÅNDAG:
Swe
Hellur
Sofffy
Frill
FIKA FREDAG:
bianca2
hellur
pippil8
Sofffy (kanske)
Frill (kanske)
Tack för en trevlig eftermiddag! Och Josefin, tack för att vi fick hälsa på i (och ta över) er superfina lägenhet. Hoppas du hann göra vad du skulle trots att vi tog sån tid på oss *skäms*.
Majlinsa, usch vad otäckt. Tänk att det kan bli så av bara tänder?
Ang alkohol så drack jag faktiskt tom. en snaps i lördags när vi var på bröllop.
Adam var en ängel, så himla lugn och snäll hela kvällen, satt nöjd i selen hos pappa och låg sen tyst och tittade/sov i vagnen. Vi blev nästan oroliga för att han var så stillsam.
Nu har Adam premiärbott på hotell och det gick jättebra (tyvärr inga gratissnittar på Park inn i Gävle). Han väntade snällt med att börja gnälla till efter hans trötta föräldrar hade smällt i sig hotellfrukost
Ang bröllop/fester: Kan vara smart att ta med hörselskydd till bebisen. Vi hade inte alls tänkt på att det skulle spelas hög dansmusik efter middagen.
Ang föräldraledighet så ska jag vara hemma till december och sen ska Adam få vara med pappa lika länge. 10 mån var ungefär. E är hemma med oss varje måndag nu, och jag ska vara hemma en dag i veckan med dem.
Är det förresten nån mer pappa som får barnbidraget? Vi skrev det på honom för jag ville bättra statistiken lite
Pust, äntligen har pappa kommit hem. Adam har haft sin absolut gnälligaste dag hittills, och i stället för långpromenad med vagnen lyckades jag äntligen smita ut en kort sväng till Ica med honom i babysittern vid halvfyratiden... Har ägnat hela dagen åt att bära omkring honom i lägenheten för det var bara då och när han åt som han var tyst. Nu ligger han såklart i pappas knä och pratar och ler och är hur gullig som helst den lilla förrädaren
Natten till igår vaknade han varannan timme och ville ha mat, så jag hängde upp lakan för fönstren. Sen ville han bara ligga vid bröstet hela dan, när han inte sov på mig. Vi kom ut en liten promenad igår, men så fort han vaknade vägrade han ligga i vagnen, skrek och ville bli buren - vilket inte heller dög så länge.
Läste i allas vår bibel "Växa och upptäcka världen" och hans beteende stämmer nästan löjligt väl överens med den för 12-veckorsprånget.
Adam fick förresten en spelande spöket Laban-mobil till sängen av sin pappa igår. Han ser helt hypnotiserad ut när han ligger under den
Karin99 och Björklöv, Adam blir 11 veckor på fredag, men i boken står det att faserna kan variera en till två veckor hit eller dit, så jag gissar att han har en tidig 12-veckorsgnäll. Hoppas bara att det inte betyder att den varar extra länge...
Jag kan verkligen inte komma på vad det var jag skulle göra på fredag (hade för mig att det var nåt, men kanske inbillning) så jag hakar hemskans gärna på till Sole i Farsta.
Fika/lunch i Farsta fredag kl 12
Sole
Karin99
Vivs
SanniXx
Hellur
J79
Björklöv (troligtvis)
Sofffy
Lillie
Lillenlillen
Ginger
Frill
Sofffy, visst blir man trött? Vi är ju så bortskämda i vanliga fall så jag är helt ovan vid att han är så gnällig.
Tellie, välkommen till bästa tråden!