Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 4
Cirpen, håller med om att det inte är så kul med själva amningsnappen i offentliga sammanhang. Jag har ammat när vi haft besök här, men då brukar jag gå ut i köket och sätta på nappen först. Annars har jag bara ammat i väntrum på BVC och SÖS och där känns det OK. Och utanför Globen, men då var jag ju tvungen att leta ett tag efter en avskild plats och satt utomhus. Men om man är omgiven av flera ammande mammor känns det bättre tänkte jag
Är för övrigt ganska trött på nappen, när han är vrålhungrig blir han så ivrig och då lyckas han ofta pilla bort den, blir ännu hungrigare och argare.
Har varit jättedålig på att försöka vänja av med den. Försökte när Adam inte alls var hungrig och la honom vid bröstet. Han pickade med öppen mun och blev lite smått irriterad, sen fick han tag och låt helt still, och till sist fick han tag och började suga. Jag blev jätteglad, tills han släppte efter tre sug, fullkomligt rasande. Sen tog det ett tag att lugna ner honom, och då var han alltså inte ens hungrig när han började. Suck.