Hejsan, idag har jag och Adam inte gjort nånting, och det har varit jätteskönt! Gick upp strax efter nio, och efter diverse matningar, blöjbyten och bröstvård fick jag frukost vid elva. Sen gick vi och sov middag klockan ett och sov till halv fem!!! Så det blev en sen "lunch", och sen har vi ägnat kvällen åt soffan och Ugly Betty och Desperate. Nu har han somnat i sin säng och jag vänar på min man som snart kommer hem deppig efter Hammarbyförlusten.
Adam började gilla sin babysitter i lördags och det är guld. Han kan sitta i den långa stunder och titta och prata, ibland med leksasbågen på, ibland utan. Suveränt, eftersom man kan flytta med sig den till köket eller vart man nu befinner sig för tillfället.
Ang dåligt samvete och stimulans: jag brukar prata högt med Adam om vad jag håller på med, men han ligger ofta själv och tittar också. Om jag har fattat saken rätt så behöver så små barn ganska mycket lugn och ro, och bara han är nöjd och glad så tolkar jag det som att allt är bra. Fast visst får man dåligt samvete i alla fall... Å andra sidan får jag dåligt samvete när vi har varit ute för länge eller jag får för mig att han har fått för mycket stimulans också.
Min kompis lekte med sin son hela tiden, och det slutade med att han blev överstimulerad och jättetrött och gnällig, så hon fick helt enkelt börja låta honom sova
Soffy, vart i Italien ska ni? Började kolla lite på resor igår, vill gärna till Kalabrien, men det verkar inte så barnvagnsanpassat. Funderar nu på Sardinien. Man vill ju inte ha så lång transfertid helst.
Lillenlillen, var Toscana barnvänligt? Åkte ni runt eller var ni mest på ett ställe?
Swe, aj vad surt med tån.
Hellur och Bassekatt, lider med er. Hoppas ni får sova snart!
Låter frågetecknet stå kvar på mig, vet inte hur det känns att ta bort en "pigtail" ur bröstet. Men hoppas på att komma med.
Fika Tanto kl 15 (möte vid Minigolfbanan)
Swe köper bullar, jag fixar kaffe i termos (nån mer kanske kan göra det också då jag bara har 2 termosar)
SWe
sole
Sofffy
Frill?
bianca2
Zul
Lillie74
J79
Pippil8