Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 4
Hejsan, var Ginger håller hus undrar jag också. Kanske hon dyker upp här snart med en bäbis?
Vivs, tyvärr har jag ingen lösning på mat och sov-problemet. Hoppas han börjar äta mer koncentrerat och inte slutar förrän han är nöjd när han blir lite äldre.
Cirpen, nej fräsch känner man sig knappast
Är det någon mer än jag som svettas enormt på tal om det?
Sole och Swe, jag åkte buss själv idag för första gången. Hade också åkt med mannen en gång innan. Och i går premiärgick jag i trappa med ramp. Rulltrappa har jag inte vågat mig på än. Man känner sig inte så smidig med vagnen. Jag hamnar ofta i vägen för folk i butiksentreer osv.
Nu pumpar jag ju inte längre, men jag kan få ut väldigt olika mycket. Ibland får jag över 100 ml bara i mjölkuppsamlaren, ibland blir det ingenting. Beror på hur tätt Adam äter.
Idag har vi varit på BVC och han hade gått upp 300 g sen senast. Första gången jag och Adam hade en tid att passa på egen hand. Vi blev mindre än 10 min sena
Efteråt promenderade vi i lite omvägar från Gullmars till Årsta. Sen satt jag på en bänk i solen på Årsta torg och läste Mama medan Adam sov i vagnen. Då kändes det rätt trivsamt att vara föräldraledig.
Vi börjar nog bli redo för lite träffar nu. Iaf om man kan åka buss eller tvärbana dit. Så om någon mer, med mage eller bebis, vill fika nån dag får ni gärna säga till.