• Sole

Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 4

Fjärde tråden! I vilken vi fortsätter föda barn...

www.familjeliv.se/Forum-11-228/m15458739.html

Välkomna!

Här är listtråden där vi listar både de som har BF + våra nyblivna mammor!
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m15458662.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-03-16 11:42:21:
    NYA listtråden hittar ni här:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m18508223.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-04-10 15:54:46:
    Vi som oftast hänger i den här tråden är:

Tjejer i tråden (13 st)!
    SanniXx & Ida
    Cirpen(Cilla) & Anna
    Maja28 & Molly
    Lillie74(Anneli) & Filippa
    Medusa2001 & Lily
    Lillenlillen(Lisa) & Inez
    Vivs(Vivi) & Jennifer
    Murgröna & Stella
    Angelicious & Amanda
    Sofffy(Sofia) & Ebba
    Zul(Maria) & Agnes
    Björklöv(Linda) & Klara
    J79 & Esther

Killar i tråden (12 st)!
    BasseKatt & Emil och ängeln Linus
    Majlinsa & William
    Torris & Vilgot
    Frill(Frida) & Adam
    Swenglish(Anna) & Fredrik
    Sole(Sofie) & Viktor
    Emma3 & Leo
    Ginger6(Alexandra) & Jonathan
    Bianca2 & August
    Pippil8(R) & Edvin
    Hellur(Helena) & William

Alla andra är självklart välkomna!

• Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 4
  • Swenglish

Hej Jåll och välkommen tillbaka Karin! ja Alvin är verkligen stor! Cool bild du har i ditt galleri där han är en dag resp. 48 dagar (eller 46 eller hur många det nu var), vilken skillnad!

Pippil8- Forum har haft amningstöjor iallfall, långärmade. nej men menade du BHr? Har för mig att det också fanns på Forum. Jag gllar Triumfs amningsBH, köpt på Lindex, kostar 300 pix.

Hellur- Avent funkar bra för mig!

• J79

Hej tjejer! Hoppas att ni haft en trevlig valborg. Min har varit lugn och har mest varit hemma och tagit det lugnt. Trevligt att ha sambon hemma.
    Ang. alkohol har jag inte druckit en droppe. Tycker att det känns bättre att vänta till hon blir lite större, kanske i sommar. Känner ingen brådska ska nog hinna dricka en hel del i mitt liv.

Medusa- ang. läggnings rutiner: E sitter med oss i famnen på kvällen. Tvättar av och byter blöja samt sätter på pyjamas. När det börjar bli dags för oss att sova lägger jag henne i korgen en stund innan vi går och lägger oss så hon får somna själv. Klockan brukar då vara ca 22-00. Hon vaknar någon gång mellan kl.04-06 för att amma somnar om och vaknar sen någon gång mellan kl.07-09. Helammar ger inget tillägg.

E har fortfarande massor av hormonprickar. I ansiktet och på öronen har hon blivit väldigt torr och flagnar.

Även min lilla kräks väldigt mycket. Tycker att det har ökat senaste dagarna. Har fått en tid imorgon på bvc för att kolla upp om hon kanske är känslig mot något jag äter.

E blir på dagarna oftast mätt på ett bröst men på kvällarna vill hon äta länge från båda brösten. Jag är väldigt noga med att hon "tömmer" varje bröst ordentligt.

Jag har köpt amningsbh på lindex som jag är nöjd med och som sitter skönt. Men inte är den särskillt sexig...

Inget sex här då jag fortfarande har avslag...

Jåll- välkommen!

Karin99- roligt att du hittade tillbaka!

• J79

fika kl 14 i Brunogallerian på torsdag

Lillie74
    Sole
    Hellur
    Medusa
    Zul
    Bianca
    Björklöv
    J79

• Sole

Jåll
    välkommen in, du får dela med dig av din vishet

bodyn V har på sig är bokstäver köpta på Way och påstrykta på en HM-body, kul present!

Ska bli kul att ses imorgon!

• Karin99

lite sent kanske (vaknade nyss för nattens första amning - nu sover han igen) men jag följer gärna med och fikar imorgon om jag får!
    jag bor ganska nära brunogallerian så det passar ju perfekt! om ni sälpper in "nya" i ert fikagäng alltså? Generad

så får ni träffa min jättebebis!

• Sole

karin99
    du är jättevälkommen!

jag vägde V imorse, 6 kg´väger han nu, värsta tjockisen!

• Karin99

Sole: vad bra, då kommer jag då! Det blir värsta barnvagnsinvasionen där, men det är ganska stort, så vi borde få plats... Jag var på väg att följa med på en träff när vi fortfarande hade alla bullar i ugnen, jag tror det var på Indira? men något kom emellan då. Bättre sent än aldrig då!

Lillie74
    Sole
    Hellur
    Medusa
    Zul
    Bianca
    Björklöv
    J79
    Karin99 (som egentigen heter Josefin)

Alvin, vår älskling 070315
  • Sole

Krin99
    nu kommer jag ihåg; det är du och jag som har samma bröllopsdag, båda bor på söder och nu såg jag i din blogg att du födde på SÖS och det avslutades med sugklocka, och vi fick båda killar! sjukt att så mkt kan vara lika!

• Björklöv

Jag har aldrig varit i Brunogallerian, så jag vet inte var fiket ligger... men det kanske inte går att missa??

• Sole

Björklöv
    om du åker tunnelbana till Slussen går du upp mot Götgatsbacken. När du kommer upp där går du vänter (mot Medborgarplatsen)
    Efter ett kort tag (några hundra meter??) ligger Brunogallerian på höger sida.

ring om du inte hittar, tror du har mitt nummer??

Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 4