• Sole

Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 4

Krin99
    nu kommer jag ihåg; det är du och jag som har samma bröllopsdag, båda bor på söder och nu såg jag i din blogg att du födde på SÖS och det avslutades med sugklocka, och vi fick båda killar! sjukt att så mkt kan vara lika!

• Sole

Björklöv
    om du åker tunnelbana till Slussen går du upp mot Götgatsbacken. När du kommer upp där går du vänter (mot Medborgarplatsen)
    Efter ett kort tag (några hundra meter??) ligger Brunogallerian på höger sida.

ring om du inte hittar, tror du har mitt nummer??

• Sole

bianca
    jaghar ditt nummer sedan tidigare, informerar dig om det blir ändringar!

Karin
    ha ha jag vi fick ju V den 18e mars (1 vecka för tidigt ioförsig) så där gick vi bet på 1 dag

• Sole

lillen
    ja det var schysst ökning!
    V har väl ungefär likadan, från 3290 till 6000 på 6 veckor!

Karin99
    kul att träffad dig, vi får promenera på söder nån dag!
    Alvin var ju rätt rejäl kille
    förresten har du inte heller så jättestor mage tycker du är som lillen typ!

• Sole

starckars dig Björklv, hoppas de kan hjälpa dig!

vi har inga planer idag, sk abara ute på en prommis sen när V har vaknat.

ananrs sitter jag och funderar på vem/vilka som ska få stora äran att bjuda mig och V på middag nästa heög då L är bortrest

inte så kul att han ska vara borta - det är ju rätt länge (från tors-sön) och ingen av oss vill att han ska åka, inte han heller...

• Sole

halloj!

vi har inte kommit utanför dörren idag, legat o myst i sängen istället, superskönt att ha sånna dagar!!

Nästa helg har jag bjudit över tre av mina tjejkompisar på middag, måste tänka ut någon smidig mat som kan göras med V i babysittern bredvid, alternativt att jag lagar när de kommit så får de gosa med V.
    Ska iallafall göra vår efterrättsfavorit nu, en superduperlättt tiramisu! *mums*

förresten sa jag att jag nu officiellt bantar?

• Sole

V har börjat kräkas rätt mkt nu, är det någon mer som har fått ökning på kräkningarna ju äldre de blivit?

Karin
    Absolut, här kommer receptet
    www.tasteline.com/default.ns&lngRID=8281

• Sole

sannixx
    ja det var synd, hade gått med på att bli utsläpad, orkade bara inte ta tag i det själv
    jag inboxar mitt nummer för framtida fikor!

Karin(josefin )
    tror inte det beror på ersättningen, vi har inte bytt. hur gör ni när de kräks? "Fyller ni på" då eller är det bara överskottet de kräks ut? V är ibland hungrig efter kräkningar (ca 5-10 min efter) och då får han mer.
    Lycka till med tiramisun, den är verkligen en hit bland våra gäster (och oss tyvärr )

• Sole

jag kan ockås på onsdag!

en undran såhär på fredagsem:
    hur räknar ni åldern på era bebisar?
    räknar ni veckor eller månader? (tex V är 7 veckor på söndag men 2 månader den 18e maj)

• Sole

björklöv
    skönt att det gick bra på amningscentrum, hoppas det ordnar upp sig snart!

jag sov på soffan inatt för att L tog nattpasset och sen skulle jag nu gå in och lägga mig i sovrummet och båda två sov som grisar och tog upp hela sängen så det fanns ingen plats för mig, men de var så söta ch V snarkade för fullt!

Jåll
    självklart ska du följa med på fika, ingen tid eller plats är väl bestämd ännu?

lillie
    vi har inte heller åkt så långt ännu, men det kommer säkert gå jättebra!
    Vi ska ju bila i Skottland i sommar och jag har fått höra från flera håll att de säger till om de inte vill sitta i bilbarnstolen längre.

Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 4