• Sole

Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 4

Fjärde tråden! I vilken vi fortsätter föda barn...

www.familjeliv.se/Forum-11-228/m15458739.html

Välkomna!

Här är listtråden där vi listar både de som har BF + våra nyblivna mammor!
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m15458662.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-03-16 11:42:21:
    NYA listtråden hittar ni här:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m18508223.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-04-10 15:54:46:
    Vi som oftast hänger i den här tråden är:

Tjejer i tråden (13 st)!
    SanniXx & Ida
    Cirpen(Cilla) & Anna
    Maja28 & Molly
    Lillie74(Anneli) & Filippa
    Medusa2001 & Lily
    Lillenlillen(Lisa) & Inez
    Vivs(Vivi) & Jennifer
    Murgröna & Stella
    Angelicious & Amanda
    Sofffy(Sofia) & Ebba
    Zul(Maria) & Agnes
    Björklöv(Linda) & Klara
    J79 & Esther

Killar i tråden (12 st)!
    BasseKatt & Emil och ängeln Linus
    Majlinsa & William
    Torris & Vilgot
    Frill(Frida) & Adam
    Swenglish(Anna) & Fredrik
    Sole(Sofie) & Viktor
    Emma3 & Leo
    Ginger6(Alexandra) & Jonathan
    Bianca2 & August
    Pippil8(R) & Edvin
    Hellur(Helena) & William

Alla andra är självklart välkomna!

• Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 4
  • BasseKatt
    Oj, så länge sedan jag skrev nåt nu... Tiden går ju så fort. Och inte har vi kunnat följa med på era träffar heller - vi kommer ju alldeles efter... Vi åker till landet imorgon, så det blir inget då heller, men det kanske är tur för det verkar ju bli trångt hos din far Sole...

Började skriva ett inlägg om dopet, men det svävade ut och blev så långt att det får bli en blogg av det nån dag istället. Vill ju inte knäcka er helt med mitt dravel...

Kort kan jag dock säga att förra veckan var ganska busy med alla förberedelser inför dopet... Hade flera riktiga psykbryt med stortjut för ingenting i början av veckan... Tryfflar och tårtbeställning höll på att ta knäcken på mig, men det löste sig och blev riktigt bra till slut. Vi fick mycket hjälp av min mamma samt syster och svåger och på onsdag kväll kändes allt lugnt och samlat. Allt var klart och vi var redo för den stora dagen. Tyvärr blev det inte så mycket sömn, då Emils apnélarm gick stup i kvarten hela natten, men han sov i alla fall gott.

Han var underbart söt i sin dopklänning och kanonsnäll under hela ceremonin. Pigg och glad till en början, men somnade när jag sjöng (sjöng "Det vackraste" med dopmodifierad text som jag skrivit). Sov sig sedan igenom både hårtvätt och psalm sång. Vaknade till en stund efteråt då vi hade lite fotosession med familjen, men somnade sedan om så gott i prästens famn. Vilken gullunge man har!!!

Dopkaffet gick galant och alla lät sig väl smaka. Emil fick massor av fina presenter och coolast var nog 10 jordgubbsplantor (så att Emil kan tulta omkring och plocka själv nästa sommar) och urtjusiga manschettknappar från Georg Jensen. Han charmade alla och var så underbar vår lilla plutt!

Men det kändes lite jobbigt i kyrkan och vi saknade Linus. Vi skulle ju döpt två småkillar och inte en... Han finns ju alltid i våra tankar och saknaden är ständig, men vid såna här tillfällen blir den liksom större. Antar att man med tiden lär sig att leva med det...

Har bilder i massor, men det får bli en annan dag... Tar ju lite tid att fiffa med dem så att FL tar dem...

Lillie74: Vi hade bål och snittar först och sedan fika med tårta och hembakt. Det blev lite kvar av nästan allt och en hel tårta. Saffranstryffeln jag gjort gickåt helt, medan det blev lite kvar av de andra 4 tryfflarna. Och kakor och bullar som blev kvar ligger nu i frysen och väntar på fika gäster...
  • BasseKatt
    Tellie: Välkommen hit! Ja, detta är en mkt aktiv tråd, vilket man märker om man inte läser på ett par dagar...

Angående alkohol...
    Jag drack inget alls under graviditeten och nu har jag endast läppjat lite på dopbål och vin nån gång. Är inte så hård på alkohol i vanliga fall heller, så det känns inte som nn så stor grej. Kan däremot sakna nån drink ibland som vi kunde mysa med i TV-soffan.

Angående dagis och stanna hemma...
    Om det blir som vi tror och hoppas så kommer vi båda vara hemma tom augusti. Sedan är jag hemma tom augusti nästa år. Tholi jobbar sep-midsommar nästa år och är sedan hemma till efter nyår 08/09 då Emil ska börja på dagis. Vi får väl se om ekonomin håller för detta. Pga sjukskrivningarna i och med Linus har Tholi nu först börjat ta av sina 10 pappadagar och de vanliga föräldradagarna har vi ännu inte rört, vilket känns skönt. Jag har dessutom typ 95 dagars semester (med årets) att ta ut, så vi tänkte dryga ut kassan med en semesterdag i veckan ett tag. Då får man ju full lön typ 4-5 dagar i månaden.
  • SanniXx

Hur blev de i morgon (idag) ska vi ta med egen lunch?

Jag hoppar på i gullmars Ses då..

ღ Mamma till Ida född 070115 i v.31+6 ღ
  • Sole

Sannixx
    vi köper lunch i Farsta centrum innan vi går hit.
    trist att det inte verkar bli nåt fint väder

*Viktor född 2007-03-18*
  • Björklöv

Sole - Vi får hoppas att det blir som igår för då var det gråmulet på morgonen men sedan sken ju solen så fint resten av dagen

• Vivs

God morgon!
    Jag har bestämt mig för att hoppa över daten idag... hade varit jättetrevligt att följa med men jag har sovit så sjukt dåligt i natt så jag känner mig helt vimmelkantig i huvudet! J har ätit fem gånger på natten! Hon brukar äta två ggr... sista gången vägrade hon dessutom somna om. Ska försöka sova lite på dagen så jag slipper gå och lägga mig kl åtta på en fredagskväll!

Hoppas ni får det riktigt trevligt, men det antar jag, det brukar det ju bli

• Sole
    GLÖM INTE ATT TA MED REGNSKYDD TILL VAGNARNA, ALLA FÅR INTE PLATS UNDER TAK

(det går ju bra att ha liftar/insatser inomhus)
    *Viktor född 2007-03-18*
  • Karin99

Sole: Okej, det är uppfattat

Vivs: vad synd, sådana nätter har jag också då & då... hoppas du får sova lite under dagen då!

ALVIN Henry Diego *070315* Mammas hjärta
  • bianca2

God morgon: Vivs - har inte heller sovit ngt. Men inte pga August - han somnade 22.30 och sov till 06.50!!! ammade o sover frtfaranade. jag somnade halv tolv men vaknade halv två o kunde sen inte somnaom förrän vid fem. typiskt!!!
    ha det mysigt idag.
    kramar

• Karin99

TRÄFF ONSDAG

Swenglish
    j79
    Hellur
    Lillie
    Bianca2
    Emma3
    Björklöv
    Sole