Oj, så länge sedan jag skrev nåt nu...

Tiden går ju så fort. Och inte har vi kunnat följa med på era träffar heller - vi kommer ju alldeles efter...

Vi åker till landet imorgon, så det blir inget då heller, men det kanske är tur för det verkar ju bli trångt hos din far Sole...
Började skriva ett inlägg om dopet, men det svävade ut och blev så långt att det får bli en blogg av det nån dag istället. Vill ju inte knäcka er helt med mitt dravel...
Kort kan jag dock säga att förra veckan var ganska busy med alla förberedelser inför dopet... Hade flera riktiga psykbryt med stortjut för ingenting i början av veckan... Tryfflar och tårtbeställning höll på att ta knäcken på mig, men det löste sig och blev riktigt bra till slut. Vi fick mycket hjälp av min mamma samt syster och svåger och på onsdag kväll kändes allt lugnt och samlat. Allt var klart och vi var redo för den stora dagen. Tyvärr blev det inte så mycket sömn, då Emils apnélarm gick stup i kvarten hela natten, men han sov i alla fall gott.
Han var underbart söt i sin dopklänning och kanonsnäll under hela ceremonin. Pigg och glad till en början, men somnade när jag sjöng (sjöng "Det vackraste" med dopmodifierad text som jag skrivit). Sov sig sedan igenom både hårtvätt och psalm sång. Vaknade till en stund efteråt då vi hade lite fotosession med familjen, men somnade sedan om så gott i prästens famn. Vilken gullunge man har!!!
Dopkaffet gick galant och alla lät sig väl smaka. Emil fick massor av fina presenter och coolast var nog 10 jordgubbsplantor (så att Emil kan tulta omkring och plocka själv nästa sommar) och urtjusiga manschettknappar från Georg Jensen. Han charmade alla och var så underbar vår lilla plutt!
Men det kändes lite jobbigt i kyrkan och vi saknade Linus. Vi skulle ju döpt två småkillar och inte en... Han finns ju alltid i våra tankar och saknaden är ständig, men vid såna här tillfällen blir den liksom större. Antar att man med tiden lär sig att leva med det...
Har bilder i massor, men det får bli en annan dag... Tar ju lite tid att fiffa med dem så att FL tar dem...
Lillie74: Vi hade bål och snittar först och sedan fika med tårta och hembakt. Det blev lite kvar av nästan allt och en hel tårta. Saffranstryffeln jag gjort gickåt helt, medan det blev lite kvar av de andra 4 tryfflarna. Och kakor och bullar som blev kvar ligger nu i frysen och väntar på fika gäster...