• delfo

Kattungar

Jag har fått ett sånt himla sug efter en kattunge. Min dotter älskar katter så jag tänkte överraska henne med en liten sötis... Men nu när jag tittar på Blocket så kostar de billigaste typ 2500...VA???
    Finns det nån här som har kattungar att sälja till lite mer humana priser???
    Bor i Stockholm!!

• Svar på tråden Kattungar
  • Majsan70

2500 spänn tycker jag är en väldigt human prissättning. Det är inte gratis att föda upp katter på rätt sätt.
    Fler skulle prissätta sina katter så. Då skulle huskatterna inte ha så låg status.

• Zemiramis

Jag håller med Majsan!  Men vill ändå passa på att tipsa om de ideella föreningar som finns runt om i stockholm. Bla www.katthemmet.nu eller www.akutgruppen.com eller djurfrämjandet eller KKS.se tror jag det är. Det finns fler, men jag kommer inte på dem  nu. Dessa föreningar arbetar med att ta in och hjälpa hemlösa katter och katter som behöver omplaceras. Titta gärna in på dessa sidor!

• RoMa83

kolla upp olika annonser, på affärer.. m.m Så kanske du kan hitta dig en liten pisse snart!
    Lycka till!

• delfo

Men jag minns när jag var yngre då gav man typ en 50 öring per tass Jag älskar alla sorters djur men 2500 kr är för mycket för en bondkatt tycker jag!!!
    Men tack för tipsen!!!!

• Zaria

Vad glad jag blir att folk har vett att ta betalt för sina katter, 2500 är absolut inte mycket för en vän man har i nästan dubbelt så många år som en hund.

• IrmelinFraNorge

Om du bor när Norge så er katter gratis der...

• ALJO

Om du väntar en månad eller två så kostar dom inget på blocket heller. I maj-juni är det högsäsong för kattungar, skall själv skaffa en till katt, och är inte berädd att betala något större för dom. Tänk alla kullar farsan fick ha ihjäl när man var barn för att ingen ville ha! Jag älskar mina katter, men skulle aldrig betala mycket för en.

• Kenzie

Det är ju hur bra som helst att fler och fler har vett nog att ta betalt för sina katter, det är verkligen inte gratis att föda upp katter om man gör det på ett seriöst sätt. Att köpa en kattunge för 50 kr höjer inte direkt kattens status + att man också stödjer oseriös avel. Dyrare katter åt folket

Svar på tråden Kattungar