• delfo

Kattungar

Jag har fått ett sånt himla sug efter en kattunge. Min dotter älskar katter så jag tänkte överraska henne med en liten sötis... Men nu när jag tittar på Blocket så kostar de billigaste typ 2500...VA???
    Finns det nån här som har kattungar att sälja till lite mer humana priser???
    Bor i Stockholm!!

• Svar på tråden Kattungar
  • Zaria

Kenzie: Håller med, en seriöst uppfödd katt skänks inte bort.

• ming

Om jag var du skulle jag kolla på katthem. De brukar kosta runt 500kr-1000kr beroende på vilket hem man köper ifrån, och brukar oftast vara vaccinerade och eventuellt kastrerade.
    Man skaffar ju inte en katt för att den är billig att få tag i, man skaffar en för att man verkligen har tänkt igenom beslutet och man ska ha den i 15 år.

• Majsan70

Skrämmande att man inte är beredd att betala lite för sin livskamrat?!
    De flesta skulle jui nte tveka om de skulle köpa en hund, ett marsvin en råtta eller en kanin. Men en katt kan man inte betala för??? Jäkla knepigt!

Hade fler männskor betalt lite mer för sina katter hade detinte funnits så många övergivna stackare på katthemmen.

• Zaria

Majsan: "De flesta skulle jui nte tveka om de skulle köpa en hund, ett marsvin en råtta eller en kanin. Men en katt kan man inte betala för??? Jäkla knepigt!"

Håller med, även de pyttesmå gnagare som inte lever mer än ett par år (typ råtta) betalar vi glatt för samt bur med tillbehör som går på ett par 100, men en katt vill folk helst ha gratis, tråkigt.

• Majsan70

girlady

En raskatt kostar oftast en bra bit över det priset. Våra katter kostade 5500 kronor stycket och det priset är på väg upp nu.

Klart att det finns för många huskatter eftersom folk släpper ut sina okastrerade katter vind för våg. Eller så skall de "bara" ta en kull på sin "söta" katt osv osv. Detta gör ju att det svämmar över av huskatter. Eftersom de knappt kostar nåt att köpa heller så blir de en slit o släng vara för väldigt många. TRAGISKT!

• veronicaermanbriks

Varför vill folk inte betala för en katt??? Hade ni kunnat betala 2500 för en hund???

1+1 är 3..eller???
  • Linda357

2500:- är en bra bit under normalpriset för en raskatt.
    skulle du ha tänkt samma sak om nån begärde det priset för en hund?
    det här är en vän/familjemedlem som ska vara med många många år och skänka glädje.
    ett tips är som dom sagt tidigare att kolla katthem och omplaceringar.

• hejentjej

kan inte mkt om katter, men alla säger att man får en bondkatt för runt 100 lappen

Svar på tråden Kattungar