• delfo

Kattungar

Jag har fått ett sånt himla sug efter en kattunge. Min dotter älskar katter så jag tänkte överraska henne med en liten sötis... Men nu när jag tittar på Blocket så kostar de billigaste typ 2500...VA???
    Finns det nån här som har kattungar att sälja till lite mer humana priser???
    Bor i Stockholm!!

• Svar på tråden Kattungar
  • Zaria

Linda357: Så har de flesta jag känner sina huskatter tyvärr utom några få =(

• flisansma

Jag ska försäkra vår katt vi ska hämta imorgon, jag frågade vad det var för ras för det var man tvugen att skriva i. Svaret blev en huskatt, det är väl bondkatt va??

• Leons Mami

Jag tycker att det är jätte bra att priset på "bondkatter" höjs. För det är så himla många som köper kattungar till orm mat m.m
    men 2500 tycker jag va att ta i lite. 1000 kronor brukar vi ta om det är till någon vi inte känner, men känner vi dom väldigt bra så är dom gratis För då vet vi att dom blir ordentligt omhändertagna och även vad agären har för ekonomi.

• Zaria

Flosansma: "Svaret blev en huskatt, det är väl bondkatt va?? "

Japp

• flisansma

Ja jag förstår inte det varför folk tror att man kan få en bondkatt för 50 kr? katt som katt, jag tycker de är lika värda fast det är en bondkatt och inte en fin raskatt.

Jag ska få vår katt gratis genom en väns vän som inte kan ta hand om sin 20 veckors katt pga allergi. Men jag ska ta ut pengar innan jag träffar henne och ge ändå, känns bäst så

• flisansma

oki tack då kan jag skriva bonkatt då =)
    Jag har inte haft katt sedan jag var 5 år så det är ett tag sedan. Man lär sig väl snart hur allt fungerar

• slovenly

halloj, ja tycker att du ska kontakta ett katthem, dom brukar ta några hundra å gör ofta bra jobb!

kär i min bebis.... Rasmus 070209
  • ja88

Bondkattens status kommer aldrig att höjas så länge det pungas ut massvis med ungar gratis-upp till 100 kr... det är beklämmande och i slutändan är det djuren som får lida för det. Varför inte köpa kattunge från ett seriöst katthem, bidra till den goda saken, INTE stödja oseriösa "uppfödare" och förmodligen också få en kattunge som är avmaskad och och vaccinerad (för det gör väl katthemmen hoppas jag).

• Hiker

Jag tycker också absolut att man som köpare får vara beredd att betala lite för katten. Jag vill också tillägga att jag tycker att man kan kräva att åtminstone vaccination, avmaskning, veterinärbesiktning och en vettig uppväxt för katterna (bra mat, att få växa upp i hushållet osv) ingår i priset! Brukar bli bäst för både köparen och katterna.

• delfo

Nu vill jag bara påpeka att jag har verkligen tänkt att avmaska, vaccinera köpa bra foder och sand mm även om jag tycker att det är lite väl saftigt att köpa en katt för ca 2500. Det är klart att vi har råd med allt som hör en djurägare till annars skulle vii inte vilja ha en katt..
    Verkar som om en del här tror att jag skulle vanvårda en katt om jag köper den billigt men behandla den som en kung om jag köper den dyrt?????

Svar på tråden Kattungar