• delfo

Kattungar

Jag har fått ett sånt himla sug efter en kattunge. Min dotter älskar katter så jag tänkte överraska henne med en liten sötis... Men nu när jag tittar på Blocket så kostar de billigaste typ 2500...VA???
    Finns det nån här som har kattungar att sälja till lite mer humana priser???
    Bor i Stockholm!!

• Svar på tråden Kattungar
  • flisansma

jag ska hämta en katt imorgon, GRATIS. Vilken tur jag har då =)

Katthemen tog 700 kr för en katt

• veronicaermanbriks
    Linda357 skrev 2007-03-29 21:23:26 följande:
    2500:- är en bra bit under normalpriset för en raskatt.skulle du ha tänkt samma sak om nån begärde det priset för en hund?det här är en vän/familjemedlem som ska vara med många många år och skänka glädje.ett tips är som dom sagt tidigare att kolla katthem och omplaceringar.
    Exakt!

Om en som ska köpa katt av mig inte är beredd att betala det jag begärt pga att de tycker det är för dyrt så anser jag heller inte att de har råd att hålla katten med de nödvändigheter den behöver.
    1+1 är 3..eller???
  • Perry the Platypus

Mina siameser kostade 5000 styck. Ett billigt pris för all den kärlek jag får.

Which is it, is man one of God's blunders or is God one of man's? - Friedrich Nietzsche
  • Zaria

2500 kr är ganska lite mot vad det kostar att ha katten sedan då iaf jag tycker att katten skall ha ett bra foder (dvs inget konsumfoder) vara kastrerad (om det ej är en raskatt som skall gå i avel),vaccineras,chippas och försäkras, tyvärr struntar ju folk opfta i det och tar hellre bort sin katt som brutit benet pga pengar och sedan fixar en ny katt gratis...Tyvärr verkar väldigt många värdera sin katt efter inköpspriset, för det förekommer inte ofta att en raskatt för 10 000 inte ens är försäkrad.

• Linda357

en del klagar på att bondkatter har så låg status, och ändå har folk inte vett att ta betalt för dom. ett par tusen för en bondis tycker jag e helt ok då det inte finns stammtavla.

sen är det ju månadskostnad åxå, min misse kostar ca 350-400 i månaden i bara kattsand och mat.
    har ett bra foder som täcker alla behov och en bra sand.

• veronicaermanbriks

Jag fattar inte hur man kan "byta" ut en vän pga att katten skadar sig eller liknande.
    Själv hade jag en av mina änglar gipsad om bakbenet i somras då han blev biten och fick fraktur.
    Jag hade aldrig ens övervägt att ta bort honom för att det kostar pengar, tid mm och han är "bara" en vanlig huskatt.
    Tar man en katt (ett djur) på sitt ansvar så ser man till att ge den allt och vara beredd på alla omkostnader som kan uppkomma.

1+1 är 3..eller???
  • veronicaermanbriks
    Linda357 skrev 2007-03-29 21:33:25 följande:
    en del klagar på att bondkatter har så låg status, och ändå har folk inte vett att ta betalt för dom. ett par tusen för en bondis tycker jag e helt ok då det inte finns stammtavla.sen är det ju månadskostnad åxå, min misse kostar ca 350-400 i månaden i bara kattsand och mat.har ett bra foder som täcker alla behov och en bra sand.
    Precis.
    Inköpskostnaden är den lilla summan i det hela.
    Det är att hålla katten med foder, sand, försäkring, vaccinationer mm mm som kostar.
    Har man inte råd med inköpspriset...ja hur har man då råd med resten??
    1+1 är 3..eller???
  • Zaria

Veronicaermanbrinks: Såna människor betalar inte sånt, köper billigaste kattmaten på coop,billigaste sanden, struntar i att kastrera,försäkra,vaccinera mm

och vill man göra så blir det ju billigt,på djurens bekostnad =(

Svar på tråden Kattungar