• delfo

Kattungar

Jag har fått ett sånt himla sug efter en kattunge. Min dotter älskar katter så jag tänkte överraska henne med en liten sötis... Men nu när jag tittar på Blocket så kostar de billigaste typ 2500...VA???
    Finns det nån här som har kattungar att sälja till lite mer humana priser???
    Bor i Stockholm!!

• Svar på tråden Kattungar
  • veronicaermanbriks
    Zaria skrev 2007-03-29 21:37:38 följande:
    Veronicaermanbrinks: Såna människor betalar inte sånt, köper billigaste kattmaten på coop,billigaste sanden, struntar i att kastrera,försäkra,vaccinera mmoch vill man göra så blir det ju billigt,på djurens bekostnad =(
    ja jag vet..
    Jag hade en gång en som kom för att boka två kattungar då de bara var ca 3 veckor.
    Killen ville ta med kissarna hem samma dag och sa att han skulle lägga dem till sin systers katt som också hade ungar.
    Jag sa nej du får vänta men han envisades.
    Tillslut drog han upp tusenlappar och sa att han kunde betala mer om han fick ta dem direkt. Nej sa jag.
    Du får boka dem nu och lägga en handpenning. Det gjorde han tillslut men kom aldrig och hämtade dem (vilket jag heller inte räknat med).
    Jag fattade att det var något skumt i det hela.
    Man kan ju bara fantisera om vad han tänkt göra med dem. Usch. Jag är skeptisk mot folk. Man märker om de tänker ta hand om sitt djur eller ej.
    1+1 är 3..eller???
  • flisansma

ni som kan lite om katter här, får jag fråga en sak som inte tillhör tråden. När är det dags att kastrera katten?

• veronicaermanbriks
    flisansma skrev 2007-03-29 21:42:12 följande:
    ni som kan lite om katter här, får jag fråga en sak som inte tillhör tråden. När är det dags att kastrera katten?
    Runt 6-7 månader är ganska lagom då de börjar bli könsmogna då.
    Du märker när urinen börjar lukta för jag antar att det är en hankatt???
    1+1 är 3..eller???
  • Zaria

Veronicaermanbrinks: Fy vilken läskig typ, undrar vad han tänkte ha katterna till egentligen =(

• Perry the Platypus

När kulorna är färdigväxta/efter första löpet.

Which is it, is man one of God's blunders or is God one of man's? - Friedrich Nietzsche
  • veronicaermanbriks
    Zaria skrev 2007-03-29 21:43:29 följande:
    Veronicaermanbrinks: Fy vilken läskig typ, undrar vad han tänkte ha katterna till egentligen =(
    Jag vet!
    Jag sa till min sambo när killen åkt att jag kommer inte lämna några katter till honom.
    Jag tror (bara tror) att han skulle ha dem till kamphundar eller liknande *ryser*
    1+1 är 3..eller???
  • flisansma

japp en hankatt är det, tack för svaret.

• veronicaermanbriks
    flisansma skrev 2007-03-29 21:45:51 följande:
    japp en hankatt är det, tack för svaret.
    1+1 är 3..eller???
  • Zaria

Veronicaermanbrinks: Ja det verkar ju vara något sådant eftersom han hade så himla brått att få hem dem.För inte köper man kattungar för att lägga till sin systers katt iaf...Hoppas verkligen att han inte fick tag i några kattungar, men som många ser på kattungar idag så är ju möjligheten ganska stor att han fick det...*ledsen*

• Linda357

tyvärr så har jag sett av flera som har bondkatter att dom struntar i vaccinationer, försäkringar mm och köper billigaste fodret på ica, och dom fodrena är mestadels bukfyllnad inte ett fullgott foder med näring.
    så visst finns det flera sätt att visa vad man har för värde på sin vän.

Svar på tråden Kattungar