• delfo

Kattungar

Jag har fått ett sånt himla sug efter en kattunge. Min dotter älskar katter så jag tänkte överraska henne med en liten sötis... Men nu när jag tittar på Blocket så kostar de billigaste typ 2500...VA???
    Finns det nån här som har kattungar att sälja till lite mer humana priser???
    Bor i Stockholm!!

• Svar på tråden Kattungar
  • flisansma

veterinärbesikting vaccin och avmaskning, vad kostar det att göra?

• Silverstream
    Zaria skrev 2007-03-30 11:24:36 följande:
    Silverstream: "Läste lite i tråden efter mitt inlägg, och undrar varför folk tror att bara för man får en katt gratis att man inte tar hand om den? "Det tror jag ingen tror, däremot finns det väldigt många sådana kattägare som gör så tyvärr.Och de jag sett har haft "gratiskatter" inte en raskatt för ex antal tusen, visst finns det många huskattsägare som fått/hittat sin katt och sköter den väl, men det finns även väldigt många som ser katten som en slit och slängvara som man bara kan ta bort om det blir för dyrt.Tyvärr tror jag människor ofta fungerar så att vi är mer rädda om det vi betalat stora summor pengar för (nu menar jag inte alla men MÅNGA)För jag har aldrig hört någon med lite dyrare katt avliva sin katt för ett brutet ben för att han/hon struntade i att försäkra den och kostanden blev för hög, det fenomenet har jag bara sett hos huskattsägare, samma med att slänga ut katten när man tröttnat, det är inte många raskatter som bara kastas ut när ägaren tröttnat.men som sagt alla huskattsägare är inte såna,men många.
    Förstår din poäng, trist bara att folk inte kan ta ansvar för sina åtagande.
  • gersime

Tittar också runt, men tror de flesta kattungar föds lite senare på våren, så vi får se dåSkrattande

• Majsan70

flisanma

Räkna med runt 1000 lappen plus minus några hundringar beroende på vart du bor. Då bör du ha fått en katt som är vaccinerad 2 ggr, avmaskad ett antal ggr, besiktigad och idmärkt.

Räkna sen in ytterligare mellan 600-1200 kronor för kastrering vid ca 6-7 månaders ålder.

• pratglada tjejen

alltså en som bor på katthem eller ngt

hoppsan kom på att jag kollat på västmanland, men har du inget emot att åka till ex. västerås eller annat i v-manland, så kolla där på blocket!

• Kurre räkmacka
    Gå till ett katthem!! Det finns ju redan så många oönskade katter Gör en god gärning och hjälp en kisse som så gärna vill ha kärlek från någon.
  • delfo

Her kollat på katthem men det finns just nu inga kattungar,.. Känns viktigt att det är en kattunge eftersom att barnen är små, vill att de ska växa upp tillsammans. Annars kan det ibland vara svårt att vänja en vuxen katt med små hulliganer.
    Men jag ska ge mig till tåls, snart kommer det komma många små kullar med sötisar!!
    Men tack för alla svar och tips!!!!

• delfo

Jag har bla kollat på Kattstallet, Sthlm katthem och senhar jag varit och googlat och hittat en del men de flesta har bara älder jätte vackra katter, men det funkar inte riktigt här. Det måste nästan vara en liten plutt...

EKJ76- Kan du inte ge mig nr eller web adress till de du vet har kattungar??

• leona

Känner ni inte nån som bor på landet som kan höra sig för? brukar väl alltid finnas kattungar som vill ha ett hem?

• Rigmor Mortis

Hittade en lista över katthem i Sthlm-trakten. Vet inte om den fortfarande är aktuell iofs, men det är ju värt ett försök

Föreningen Djurhjälpen Vaxholm 0702-28 52 52
    Fisksätra Katthem Saltsjöbaden, Stockholm 08-7179589
    Kattvärnet Haninge 08- 776 16 80
    Djurhemsföreningen Stockholm 08-6733511
    Djurfrämjandet Stockholm 08-6630587
    Södertälje Katthem Södertälje 08-55032000
    Kattkommando Syd Stockholm Hammarbyhöjden -
    Föreningen Stockholms Katthem Stockholm 08-7443761
    Top Cats akutgrupp Stockholm 0704-027612

Svar på tråden Kattungar