• Fru Indosaurie

FFödda 80-85 som Längtar efter knodd! (Del. 9)

En tråd för oss födda 1980 -85 som längtar "ihjäl" oss efter barn, planerar barn, (väntar barn, har barn)! Och vill dela tankar och funderingar med andra!

Alla är välkomna både vi som varit med sen starten och ni som är nya som vill komma in i gemenskapen.

• Svar på tråden FFödda 80-85 som Längtar efter knodd! (Del. 9)
  • Winnertaco

xqin
    Det kan nog vara många saker, tarmrörelser, ökat blodflöde tex. Alltså, jag säger inte att det inte ÄR pyret i magen du känner, men det är lite tidigt, runt v 16-17 brukar man väl säga att de flesta känner de första  tecknen på liv där inne. Jag kände i v 18, men kom inte underfund förrens i v 20 att det verkligen var barnet i magen jag kände.

Johanna 061223
  • Ekrlsn

taco - mmm men jag har haft problem med magen i hela mitt liv och jag vet exakt vad det e om jag känner något men dom här bubblorna som spricker e nya...

• Winnertaco

xqin
    Klart att det kan vara bebisen, jag tyckte bara att det lät tidigt! Kul om det är så!

Johanna 061223
  • MallaMojs

Tjolahopp tjejjer... Här är det seeegt värre. Grannen körde igång torktumlaren inatt och då var jag vaken "mina" två timmar - idag måste jag till skolan iaf förmiddag. Tänkte ljuga och säga att jag ska till bm tidigare så jag slipper sitta med å planera NÄSTA termin hela eftermiddagen, jag har omdömen å skriva och så... 

Ska ju också till BM en sväng i eftermiddag så ljuger gör jag ju inte heller. Sla höra med henne om den här envisa mensvärken som jag har, speciellt om nätterna... Blir ju livrädd att det är förvärkar, och inte växtvärk (som borde hålla i sig mer) och att jag kanske borde ta det ännu lugnare än vad jag gör... Jaja, vi får se!

Jag har också skickat ett halvsmörigt mejl till vår bovärd... Hoppas sååå att hon förstår att vi verkligen vill ha och behöver den där trean... Men, om jag "känner" henne rätt, så skriver hon väl tillbaka att man får sköta byten själv och att lägenheten som vi sökt gått till någon annan... Haha Vad positiv jag låter idag då

xqin...det kan ju såklart vara bebisen du kände! Jag kände "något" nu i vecka 14-15, men sen dröjde det lääänge innan det blev till riktiga kickar! Är det ju knappt än, men ibland så!

Tvillingtjejjer **vecka 26**
  • Melisabeth

Morrn =)

Måste säga angående rörelser osv.... När vi var hos BM sist tog det ju 100 år och få in hjärtljuden.. men fick undertiden lyssna på tarmarna bland annat... och efter att ha hört det oljudet som dem förde så blev jag nästan tveksam på om det är bebisen som rör sig och inte tarmarna som lever loppan.. för fy faro vad dem lät =)

Idag nytt BM-besök.. annan dag, så vi får se hur det går... Men A tänkte iaf få mig att prata med henne idag om att det är jobbigt.... Får vällan se om det hjälper att klaga av sig lite.. och om man kan få någon annan respons än att man "borde veta att en graviditet är 40 veckor lång".... Vilket jag ju vet, men det gör det väl inte lättare för det..... Så jag hoppas som sagt på lite "mer förståelse" idag - så man inte behöver känna sig så rutten.

Men vi borde verkligen börja och städa här hemma.. ordentligt, så saker är i ordning så man tillslut kan "föda i ro" utan att ha det hängandes över sig.... Men oj vad vi är dåliga på sånt... helt galet alltså =/

NU är jag hungrig, som alltid så det blir frulle.

Malla - hoppas det går bra hos BM och att du får ngt vettigt ut av det =)
    Och trean såklart =)

v 37 - Ella är väntad 4 maj =)
  • MallaMojs

Ja, fortfarande inget svar på smörmejlet angående trean LÅg en fyra på söder ute i morse, men den är borta... Fuskigt ju, då man skickar in ansökan via nätet, ingen kö eller så...men den trean som vi vill ha låg ute hela påsken

Ja, Mel...du får försöka gnälla av dig lite på bm - det är det enda jag klarar av Jag ska dit i em, vet inte alls varför, men vi kollar väl trycket å snackar lite. Hon sa att vi skulle stämma av med UL, som hon var bergis på skulle kommit nu, en ny tid alltså, men här är det tyst som i graven...

Under lovet så har de nya städarna haft storstädning här, så visst det är halvrent numera men de har flyttat på ALLT...och inte ställt tillbaka sakerna

• Winnertaco

Morrn!

Vi ska på föräldagrupp alldeles strax, så jag hinner inte skriva så mycket...

Dock tycker jag att vi ska ha en till träff i sommar, typ augusti kanske, så att man får se era tjejer, Malla och Mel!

Har sovit dåligt, J vaknade förts 23:30 helt oförklarligt och sen 03:30... Sen sov hon i alla fall till 7 och sen till 9!

Måste dra, återkommer!

Johanna 061223
  • MallaMojs

Taco...ja, jag ses gääärna igen, och även fast jag är lite skraj för Mel så vill jag ju träffa Ella Haha... Kidding!!

Jag vet dock inte hur långt man reser med två bebbar och varken bil eller körkort, men vi får väl se

Svar på tråden FFödda 80-85 som Längtar efter knodd! (Del. 9)