• Fru Indosaurie

FFödda 80-85 som Längtar efter knodd! (Del. 9)

En tråd för oss födda 1980 -85 som längtar "ihjäl" oss efter barn, planerar barn, (väntar barn, har barn)! Och vill dela tankar och funderingar med andra!

Alla är välkomna både vi som varit med sen starten och ni som är nya som vill komma in i gemenskapen.

• Svar på tråden FFödda 80-85 som Längtar efter knodd! (Del. 9)
  • Winnertaco

Fru
    Vårdnadsbidraget kan man väl få om man jobbar, det enda kravet verkar vara att man inte har barnet i barnomsorg. Om man jobbar och mormor passar barnet så kan man få vårdnadsbidrag, tex.

Johanna 061223
  • Fru Indosaurie

taco
    exakt.
    Men för nån månad sen sa dom att man INTE skulle få göra så. Men nu verkar buden vara ändrade igen och det är ju bra för då kan jag sälja vid sidan av.
    Jag skulle kunna ha ett "vanligt" jobb också med tanke på att F jobbar 11 nätter på en månad så är han nästan alltid hemma dagtid. Men vet inte riktigt vart jag ska hitta något som jag kan hålla på med.. och vill, jag vill ju vara hemma.

• pucken

ah men gud va bra! så i princip kan jag ansöka om det typ nu?

• Winnertaco

Fru
    Fast ska man plugga så ska det ju vara nått man verkligen vill göra, det är dumt att pålugga "bara för att". Går det bra med me&i, tjänar du nått? (Du behöver inte säga vad du tjänat, undrar mer om det lönar sig...)

Johanna 061223
  • Ekrlsn

någon av er som vet om man måste ha med sig urinprov på inskrivningen? har tid kl 13 och vet inte om dom ska ha morgonurin eller om man kan ta ett nytt när man kommer dit

• Fru Indosaurie

taco
    ja, jag har ju sagt att jag ska plugga huuuur länge som helst. Jag behöver läsa ett naturvetenskapligt basår för att kunna läsa vidare med tanke på att jag bara har läst turisthotell på gymnasiet, så basämnen MÅSTE jag läsa i vilket fall som helst så jag kan inte slösa bort studiemedel på det.
    Jag vet inte ens vad jag har tjänat på me&i, har fått utbetalt en gång och jag vet inte när man får vilka pengar
    Men jag har väl snart sålt för 40 000 iaf, minus alla expeditionsavgifter.
    Så det har kanske gått jämnt ut snart.

Svar på tråden FFödda 80-85 som Längtar efter knodd! (Del. 9)