• Fru Indosaurie

FFödda 80-85 som Längtar efter knodd! (Del. 9)

En tråd för oss födda 1980 -85 som längtar "ihjäl" oss efter barn, planerar barn, (väntar barn, har barn)! Och vill dela tankar och funderingar med andra!

Alla är välkomna både vi som varit med sen starten och ni som är nya som vill komma in i gemenskapen.

• Svar på tråden FFödda 80-85 som Längtar efter knodd! (Del. 9)
  • Ekrlsn

mel jo jag vetmed mina hormoner gör uppror nu, vill bara slänga mig på sängen och gråta... fick precis reda på att dom inte säger vilket kön det är på den mvc jag går på... =(

• MallaMojs

xqin...men du gör ju inte UL på mvc väl? Å det är inte alls ofta de talar om kön, ibland om de är väldigt säkra!

Tvillingtjejjer **vecka 26**
  • Ekrlsn

malla vet ej vart ul skulle göras... alla grejer e i samma korridor...

• Melisabeth

Det är mer vanligt att de inte säger än att de säger tycks det som....
    Tråkigt när man vill veta, men på sätt och vis rätt bra å andra sidan... även omdet är det sista man tänker när man vill veta.

Jag kan flippa ur totalt ibland eftersom jag "tror jag vet"... Men tänker på hur jag egentligen skulle reagera OM det var en pojke som kom... Tror det skulle bli väldigt jobbigt ett tag... även om jag inte skulle älska en pojke mindre.... Men man kan få ångest även av att veta.

Men som Malla säger.. på MVC gör man väl inte rutinUL?

v 37 - Ella är väntad 4 maj =)
  • MallaMojs

xqin...UL brukar man väl göra på en fosterdiagnostisk avdelning på sjukhuset med en bm som är utbildad?!! Jaja, hur som helst så är det långt ifrån alla som frå veta kön innan de föder...

Jag är också full med hormoner...snäste just jäärnet till sambon Är nog dax för mig att krypa ner i sängen å försöka sova ikapp...

• Ekrlsn

fan jag kanske inte borde ha det här barnet... kan inte ett piss om vad som händer när man e gravid =(

• Melisabeth

Du, det har jag tänkt många många gånger..... Känner mig som en mycket ovetande blivande mamma... Kan ju fråga dem här på tråden hur många "dumma frågor" jag stält.. och hur mycket jag klagat på...

Och hur dåligt jag har mått - det vet nog ingen.. knappt jag själv.....
    Men jag vägrar tro att man inte skall ha sitt barn för det!

• Melisabeth

Alltså - hur många vet egentligen så himla mkt vid sin första graviditet?
    Iaf vägrar jag att tro att jag är "dummare" än genomsnittet....
    Man kan ju läsa sig till mycket, men de "enklaste" sakerna finns ju sällan nedskrivet liksom... Och hur mycket säger egentligen medicinska termer någon utan utbildning på området?

Sedan tror jag att om kroppen inte är i balans fysiskt - uttorkad - så blir ju inget lättare att hantera

• MallaMojs

xqin...määä, det är ju därför det bara är att fråga tjejjerna härinne - det finns ju ett antal som redan har barn, Mel och jag väntarju precis som du

Å jag håller med dig Mel...fy f*n vad du gnällt!!!

Haha Jag skojjar!!! Jag menar att VI frågar och gnäller och tjattrat härinne, helt klart bästa tråden!!

Svar på tråden FFödda 80-85 som Längtar efter knodd! (Del. 9)