• Fru Indosaurie

FFödda 80-85 som Längtar efter knodd! (Del. 9)

En tråd för oss födda 1980 -85 som längtar "ihjäl" oss efter barn, planerar barn, (väntar barn, har barn)! Och vill dela tankar och funderingar med andra!

Alla är välkomna både vi som varit med sen starten och ni som är nya som vill komma in i gemenskapen.

• Svar på tråden FFödda 80-85 som Längtar efter knodd! (Del. 9)
  • pucken

jag har då aldrig jobbat på ett riktigt jobb, så jag vet inte riktigt hur det funkar. på sommarjobbet räckte det att ringa första dagen jag var sjuk och sen bara dyka upp när jag var frisk

• Winnertaco

letw
    Det är arbetsgivaren som ska sköta kontakten med fk, när en anställd varit sjuk 14 dagar ska de kontakta fk och så skickar fk hem blanketter och begär in läkarintyg.

Johanna 061223
  • MallaMojs

Hmm...ingen som riktigt vet alltså

Jaghar ju sjukanmält mig till jobbet, och de betalar första fem dagarna (80%) och sen måste jag ha ett sjukintyg från en läkare...som jag förhoppningsvis får på tisdag...då ska det till jobbet och de betalar ytterligare fem dagar... Sen skickar någon (jag?) intyget till FK???

Tvillingtjejjer **vecka 26**
  • MallaMojs

taco...aha Ja, det lär ju lösa sig på ett eller annat sätt...

Tvillingtjejjer **vecka 26**
  • Melisabeth

Nä, får ta en dusch och se om det hjälper....

Hoppas ni kommer fram till något om sjukskrivning - jar har absolut ingen aning, så håller mig borta från diskutionen =)

v 37 - Ella är väntad 4 maj =)
  • Småtokig

Nu har jag lagt Albin i sängen och som vanligt så vaknade han när jag la ner honom, men förhoppningsvis somnade han om för jag bara gick ut från sovrummet..

• pucken

mel
    ta du en dusch, och hjälper inte det tycker jag att du ska ringa förlossningen och åtminstone få klartecken att avvakta och se.

malla
    agge somnade! bara så där, på golvet i köket. jag som skulle gå INNAN han slocknade.

• Småtokig

Mel
    Alvedon och dusch hjälpte inte på mig innan jag åkte in till förlossningen så jag tycker nog att du ska ringa in och prata med dem iallafall

• pucken

jag låg i badet hela natten utan att det hjälpte sen kom han på kvällen! haha stackars mina grannar som fick hör vattenkranen forsa hela natten

Svar på tråden FFödda 80-85 som Längtar efter knodd! (Del. 9)