• Fru Indosaurie

FFödda 80-85 som Längtar efter knodd! (Del. 9)

En tråd för oss födda 1980 -85 som längtar "ihjäl" oss efter barn, planerar barn, (väntar barn, har barn)! Och vill dela tankar och funderingar med andra!

Alla är välkomna både vi som varit med sen starten och ni som är nya som vill komma in i gemenskapen.

• Svar på tråden FFödda 80-85 som Längtar efter knodd! (Del. 9)
  • CaMi

Jo, det kan man verkligen! Många påstår ju att barnet i såna fall ligger vänd inåt, men jag menar, hur mycket plats finns det där med alla olika organ som oxå ska få plats?

• MallaMojs

Jag kan säga att mina organ är inte alls på sin vanliga plats, någonting ligger klämt under varje revbensbåge iaf

Tvillingtjejjer **vecka 26**
  • CaMi

Malla: *haha* Det kan ju bero på att du har två i magen kanske? Extra många armar och ben som ska få plats! Och så har de ju en kompis att leka med så det borde ju vara ännu lättare att "krångla fasst sig" i ett revben eller två!

• MallaMojs

CaMi...fast jag tror inte att någon ännu nått upp till en spark eller så på ett revben, men det trycker ju sååå uppåt, och neråt...*suck*

• Melisabeth

Malla - jo så är det ju... jag blev ju som sagt helskraj när magen kurrade.. och det kom ifrån nedre revbenet.. det vibrerade =)

Men jo du lär inte ha mer plats med två =)

v 37 - Ella är väntad 4 maj =)
  • CaMi

I min mage klickade det massor i slutet av graviditeten! Man blev ju rätt nojig och trodde jag hörde i syne, började förlora förståndet eller nåt! Men till slut hörde sambon det med! Tydligen så att bäbisar inte har så mycket ledvätska eller nåt så de tär deras leder som klickar!

• Winnertaco

Oj, vad vi sov länge idag!

Inatt vaknade J första gången 01:45. Jag blir tokig alltså! Varför vaknar hon, för en månad swdan sov hon 20-06 utan problem! Mamma tror att det kanvara sängen som är för liten, så vi ska prova att byta till en riktig spjälsäng. Hon verkar rätt nöjd när hon vaknar, det är det som är så konstigt...

Jag hade typisk tjejmage, men var övertygad om att det var en pojke. Blev helt paff när det var en tjej

Johanna 061223
  • MallaMojs

Nu ringde hon och jag fick en läkartid på tisdag 17/4... Skööönt!

• Winnertaco

Mel
    En lite mindre säng som Andreas pappa har byggt. Andreas sa att han hade kollat på henne i morse innan hon vaknade och sett att hon stöter i kanten hela tiden, så kanske är det därför hon vaknar.. Jobbigt är det i alla fall!

Johanna 061223
Svar på tråden FFödda 80-85 som Längtar efter knodd! (Del. 9)