• Fru Indosaurie

FFödda 80-85 som Längtar efter knodd! (Del. 9)

En tråd för oss födda 1980 -85 som längtar "ihjäl" oss efter barn, planerar barn, (väntar barn, har barn)! Och vill dela tankar och funderingar med andra!

Alla är välkomna både vi som varit med sen starten och ni som är nya som vill komma in i gemenskapen.

• Svar på tråden FFödda 80-85 som Längtar efter knodd! (Del. 9)
  • Melisabeth

Tillbaka =)

Trycket hade gått ner idag.. så det är fortfarande högt för att vara jag, men helt inom normala spannet.
    Enligt alla tester hit och tid typ peka på näsan, reflexer och sånt så är jag frisk som en nötkärna...

Jag är varm som en bakugn, men har inte feber konstigt nog.

Det som är att klaga på är att ctg visade att Ella pendlade mellan 160-170 mest... hon har tidigare legat mest mellan 140-150.. Och idag var det mer nära 170 än lägre.. och en hel del upp till 180... Så det är ju "ovanligt högt" för att vara henne...men eftersom det mestadels ligger inom okejområdet så gör de inget med det heller.
    Att hon inte rör sig speciellt trodde de berodde på att hon kruvat på sig så hon ligger mer mot ryygen, så det inte känns.

Vid ev förvärring blir det att kontakta dem igen och kolla vidare, annars om det håller i sig blir et koll hos BM på måndag.

Är ju skönt att det itne är något fel, men v'ldigt irriterande att må skunk och inte ha "någon anledning" - eller att man kan göra något åt det.... Är att käka fler alvedon som gäller... Även om de inte rår på skallen så kunde de tydligen verka "förebyggande", så att det släpper i längden..

Så så var det med den saken - bara att vila som gäller framöver.. får typ inte göra nått annat.

Jag hoppas ni mår bra idag iaf =)

v 37 - Ella är väntad 4 maj =)
  • CaMi

Mel: Men du blev sjukskriven nu då? Så du slipper kämpa och jaga runt efter sköterskor och barnmorskor och läkare hela tiden.

Jag mår då bara bra idag. Lite trött eftersom sambon har jobbat natt i veckan (vilket de aldrig gör i vanliga fall så jag är lite ovan) och Alvar har krånglat lite. Men nu är han hemma, det är helg och vi ska svulla i oss hamburgare med strips ikväll!

• MallaMojs

Mel...jaha, vad konstigt... Man vill ju gärna veta vad som är tokigt, eller vad man kan göra åt saken, ja, förutom att knapra alvedon då...

CaMi...här blir det klyftisar och kabanoss, med en klick räksallad till Haha, jaaa, jag är gravid!!

Tvillingtjejjer **vecka 27**
  • CaMi

Malla: Tror inte jag hade nån konstig noja alls när jag var gravid. Inte som omgivningen gjorde mig uppmärksam på i varje fall. Fast jag var ovanligt ointresserad av godis och fika. Men de tkan ju kanske bero på att jag mådde superilla i 20 veckor eller nåt sånt.

• MallaMojs

CaMi...jag är sjuuukt sötsugen, till skillnad från annars så så märks det på mig... Jag har dock köpt vindruvor och ananas nu, så det ( å så åt jag ju nyss glass med pucken ) ska väl lugna mig

• CaMi

Jag tror jag tar igen sötsuget nu när Alvar har kommit. Han är snart 8 månader och jag är godissugen varje dag. Och idag har jag fikat bulle och ätit en glass. Hemska tid, och jag som nästan inte ammar längre. Snart sätter sig varje kilo igen... MÅSTE SKÄRPA MIG!!!!

• Melisabeth

CaMi - nej sjukskriven är jag inte... men jag har ju å andra sidan inget att sjukskriva mig ifrån typ så =)

Malla - jo precis, vila och försöka sova och käka alvedon.... Ähmm sova är svårt, det kan jag inte... alvedon, visst kan jag väl käka iofs, men känns sådär när det ändå inte hjälper.. och vila... Ja jag gör inte mkt annat än ligger på soffan hela dagarna, hur vilar jag från det?

Man kan ju lätt tro att man är lite paranoid också som mår dåligt men det inte finns något som "bevisar" det så att säga.... De trodde det var psykiskt stress som gjorde det... och hur strssar man av på så sätt?

Aja... har iaf fått sova i typ 30 minuter här på eftermiddagen... alltid nått =)

Ohh vindruvor, gud vad gott =)

v 37 - Ella är väntad 4 maj =)
  • MallaMojs

CaMi...ibland måste man ju få ge efter för suuuget också ju Som jag - typ varje dag... Förutom vindruvor och ananas köpte jag också Bravo Fullkorn och Wakiki Nektar

• pucken

mäh mitt inlägg finns ju inte med! jag skrev ett precis när jag kom hem! va taskigt fl hatar mig *snyftar*

• letw83

jag ska äta middag iaf. har varit duktig idag och vart på gym

Svar på tråden FFödda 80-85 som Längtar efter knodd! (Del. 9)