• Svar på tråden Roliga felsägningar 2!
  • Akinna84

Jag har en förmåga att slänga om ord när jag pratar och den mest pinsamma hädelsen hände när jag va ca.14-15 år och åkte bil med mina föräldrar när vi mötte en volvo kombi och den va fullpackad så föraren fick nästan sitta böjd över ratten och då sa jag högt:
    Titta vad den där bilen är pullfackad
    Jag har än idag svårt för att säga fullpackad det blir automatiskt det andra

En annan gång när jag gick på gymnasiet första året och vi hade en musik lektion, på slutet av lektionen så hade vi nått om olika ordspråk och man skulle gissa vilket ordspråk som var de rätta. Läraren började då ge ledtrådar om ordspråket och jag kom på direkt vilken de va och sa snabbt: Morgonstånd har guld i mun
    Alla i klassen började skratta och läraren såg väldigt knepig ut och jag förstod inte vad som hänt tills jag sa meningen tyst för mig själv, kunde inte vara tyst resten av den lektionen jag skrattade så jag fick magknip

• palpitaion

Det här är inte nåt felsägning, men jag tycker att det var roligt.
    Gick in på kvarterens tobaksaffär, skulle kopiera en grej, de har kopiator där. Jag kommer in och ser att det står en lapp på kopiatorn: "2kr. för sida" Jag tar fram en 50-lapp och säjer:-Jag vill kopiera, en sida bara. Killen där tar min 50-lapp, går mot kopiatorn och frågar: -Vilken sida av sedeln vill du kopiera? Min tanke var att betala med de pengarna inte att kopiera dem :)

• Allt går fort

haha vilkenrolig palpitaion=)

• Annican001

hehehe "vilken sida vill du kopiera"! Jobbat för länge kanske...?

• Catriiin

Haha, den här tråden är så rolig   Sambon berättade igår om sin arbetskamrat som "banade och böd" att han skulle ladda hem Lost åt honom....

• Severus

På apoteket måste man ibland ringa och föra av en licens på just licensläkemedel. Och ibland kan det bli fel...som förra veckan när en kollega skulle ringa och föra av en.
    Jag hör hur hon pratar i telefon :"Hej jag heter xx och ringer från apoteket xx och skulle vilja ha hjälp med en licens avföring.."
    Kunde inte hålla mig för skratt då

• Unic

Min svärfar bor på bohuskusten och förra hösten när hummertinorna skulle tas upp var vi med, på väg ut till båten möter vi en hel karavan av "hummrar" (bilen alltså)
    Efter att tinorna är upptagna och jag och svärmor har alla hummrarna i bilen och sambon och svärfar åker med båten och möter oss på ett ställe där man kan ta upp båten.
    Vi fick köra en omväg med bilen och berättar för svärfar att vi inte kunde köra andra vägen för alla "hummrarna" står vid kajen så vi kom inte förbi.....
    Varpå han får panik i blicken och undrar varför i h...vete vi har ställt hummrarna på kajen.......

• LC Star

Själv är jag sån att jag lyckas ibland tänka på två ord samtidigt och blanda ihop dem på nått roligt sätt.

En gång i fika rummet på mitt nya jobb så kom en av cheferna och sa hej....jag tänkte då på hej och tja, varpå min hjärna på någon millisekund lyckades få det till "tjej". Chefen tittade lite skumt på mig så det var bara att titta ner i marken och skämmas och smyga in på rummet = ))

En annan gång var på mitt förra jobb då jag mötte en kollega i hallen och och skulle säga hej men lyckades blanda ihop tja och halloj till "Shalloj".....han tittade och skrattade och undrade vilket land jag kom från?

• flamingon

Jag skulle berätta en historia på jobbet. Men innan jag kunde göra det var jag tvungen att dricka nåt för jag sa att jag var kruttorr i murren(menade munnen). Gissa om jag fått höra det om o om igen. Till mitt försvar kan tilläggas att jag arbetar natt o kl. var ca 02.00 på natten o jag var lite sliten.

Svar på tråden Roliga felsägningar 2!