Roliga felsägningar 2!
Fortsättning på förra tråden:
www.familjeliv.se/Forum-5-97/m15973068.html
Bring it on!! ;)
Fortsättning på förra tråden:
www.familjeliv.se/Forum-5-97/m15973068.html
Bring it on!! ;)
En arbetskamrat till min far var i England o gick på en fotbollsmatch. När favoritlaget gjorde mål skrek han BRA! BRA! (bh på engelska).
barns felsägningar är mer söta än roliga, fnissar fortfarande åt mins sons förklaring till vilken lekpark vi skulle till för någon vecka sen. "den med slätterklänning"..han brukar annars kunna säga klätterställning men den dagen sa både han och ja det flera ggr bara för det..
Någon mer än jag som brukar steka diskpannan?
Idag på jobbet pratade jag och en kollega om hur det är att vara singel och att i stort sett bara ha parvänner - att ofta känna sig ivägen och så. Jag berättade, att jag vet väl hur det var när jag flyttade hemifrån, gjorde slut med "pojkvännen" och inte ville vara själv hemma - hände ganska ofta att man kände sig som femte vagnen undet hjulet...
Ikväll var/är jag lite snurrig: Min äldsta dotter ville se på film så jag frågade "Var är fiskleken? hmmm jag menar hundspelet... men jag menar båtfilmen!??" Det jag vill komma fram till var "Var är Göta kanal-filmen" som hon ville se.
Min kusins man skulle rita en teckning till sin mamma när han var liten för att hon fyllde år & på den skrev han: GRATIS LILLA MAMMA, HORA HORA HORA!
sambon igår:
- hmmm, är det inte det där tortyr 2007 ikväll?
- eh, nä, men talang 2007 kanske?!
Vi var i spanien och åt frukost på hotellet och en kompis skulle fråga efter socker.
Do you have sucker? Sucker please??
Förhoppningsvis var den spanska frukostvärden ungefär lika dålig som honom på engelska.
Jag hade inte riktigt kläm på låten Lusse lelle utan sjöng
-Lusse lelle lusse lelle som man äter före jul