• Svar på tråden Roliga felsägningar 2!
  • lillrottis

Gud vilka roligheter de finns här.. Skrattar så ja gråter å katterna kollar snett på mig haha

har 3 st roligheter att berätta..

1.Kusinbarnet som var 3 år när detta hände skulle berätta för dagisfröken vad han skulle göra efter dagiset, ja ska pippa h*r* (klippa håret.)

2. Samma barn upptäcker att han har hål i fickan och går till mamma och säger, mamma du måste så ihop fittan.. haha han menade att hon måste sy ihop fickan...

3. Vi satt å fikade hos ett par kompisar idag och tjejen där skulle berätta om ett ställe där dom varit å käkat när dom var ute med motorcykel, hennes sambo kan inte komma på vilket ställa hon menar, så han frågar om hon menar när de var å hämtade båten hon svarar ja de var de(båt med mc??) iaf, så sa han att ja men då hade vi ju bilen älskling, ja just de de hade vi men de var iaf motorcyklar på parkeringen..
    Gud vad vi skrattade då..
    Samtidigt ringer min syster å ja får inte fram ett ljud utan bara skrattar och sånt skratt som inte låter någe utan man inte får någon luft, hon vart skit sur för ja aldrig sa någe i telefonen.. haha

• lillrottis

Haha kom på en till sak ingen felsägning eller så men en väldigt rolig sak..

När mina kusiner åkte på semester när dom var små så hade dom alltid sångtävling, att man nynnar någe så ska alla andra gissa,
    De blir min mosters tur och hon börjar, huhuihu hiuhuhu huhuhu i en å samma ton, Ungarna fattar verkligen inte vad de är för låt, så hon börjar igen, huhuhu hiuhuhu huhuhu nu måste niu ju höra vad de är för låt.. men ingen visste, då var de carola, fångad av en stormvind... haha

Hon frågade lite förynt sen om man verkligen inte hörde att de var carola... ( kan tillägga att hon e totalt tondöv min moster...)

• Kanelaa

Skulle vara lite tuff och sjunga på en RedHotChilipeppers låt för sambon; Sjunger meat-fabric istället för meth...så går det när man försöker vara hård.

• puppan 1966

jag jobbar i kassan på Medley centralbadet och skulle svara i telefonen en dag och säger:" Hej och välkommen till medley.se du pratar med...."
    jag skulle ju säga: Hej o välkommen till medley centralbadet.
    jag kan ju säga att kunden fick sig ett gott skratt!

• Tatanja

Min sambo skulle säga : "är huden mjuk o len nu?" när jag väntade första barnet.
    Men istället fick han fram: är mjuken hud och len?

Haha!

Lova 8/9 2005 och ett nytt skrot på väg.. =)
  • WhiteTrash

Min pappa sa alltid (med flit) brilltingare istället för tillbringare. Själv gör jag likdant. Hade en kompis på besök och frågade om jag skulle blanda en brilltingare med saft eller nått och hon höll på att skratta ihjäl sig. Själv stod jag där och förstod inte vad som var så kul, brilltingare säger jag ju hela tiden

• Malkoms mamma
    Fisoa skrev 2007-04-24 21:12:43 följande:
    Åh vad jag skrattar!!! Era inlägg är ju underbara!!Min svärmor har lite svårt för att komma ihåg att hon är FARMOR till min son. Jag skrattade gott när hon sa "Kom till matte" när hon lyfte upp honom. Hon har även sagt "Kom till farfar". *Fniss*
    puppan 1966 skrev 2007-04-24 21:17:32 följande:
    En gång när fira midsommar så skulle min mamma ställa sig upp och skåla och sa: "jag skulle bara vilje önska min kära familj en glad missimorr! Det skulle ju givetvis va Midssommar!Jag höll på att garva ihjäl mig.Min stackars mamma får leva med den felsägningen än idag!
    Jag skrattar så tårarna sprutar!!!!!!

En kväll när min son var drygt 1 1/2 år och låg själv i sin säng på sitt rum, hör jag att han räknar: En, en, en, en, en, en, en, en, en, en, en, MÅNGA!!!!!
  • anna ruffs

hehee... jag skulle förklara för en kund som pratade engelska att en jacka han var intresserad av var väldig väl gjort med bra sömmar och så vidare..
    jag säjer. yes and this jacket is very well done...
    kom på mig själv och han garva lite men haja vad jag menade iallafall. man blir ilte stressad i sånna situationer.

• WhiteTrash
    anna ruffs skrev 2007-04-29 10:18:29 följande:
    hehee... jag skulle förklara för en kund som pratade engelska att en jacka han var intresserad av var väldig väl gjort med bra sömmar och så vidare.. jag säjer. yes and this jacket is very well done... kom på mig själv och han garva lite men haja vad jag menade iallafall. man blir ilte stressad i sånna situationer.
    Hahah, ja engelskan är inte alltid på topp
    Jobbade i klädbutik för ett par år sedan och ett engelsk par kom och köte kläder och betalade med visa-kort. Jag blev helt ställd, kom inte på vad legitimation hette på engelska!
    "do you have any legitimation?" frågade jag med så engelskt uttal jag bara kunde.
    Inte förstod dom vad jag menade... "or a driving-card perhaps??" fortsatte jag...
    Tillslut kom jag på, "mabye a passport??"
    Då började dom förstå vad det var jag var ute efter

Alltså vad det kan låsa sig ibland!
  • WhiteTrash

ojdå, köpte kläder gjorde dom

Svar på tråden Roliga felsägningar 2!