• Svar på tråden Roliga felsägningar 2!
  • Monique81

För några dagar sedan, på en promenad med sambo, pratade vi om tomterna vi passerade. På en tomt hade gräset blivit mycket grönare än den bredvid. Då sa jag: "Snacka om att grannens grös är gränare" Jag vek mig av skratt men sambon fattade inte varför. Han hade inte reflekterat på vad jag sa.  Det gjorde att jag skrattade ännu mer...

Joacim & Hugo är min änglar
  • Göteborgskan

För några år sedan, skulle jag vara med å tävla i en talangjakt.. (sång)
    Letade då febrilt efter noter till en låt.. och ringde runt till säkert 20 olika ställen..

Till slut var man ganska trött på att höra sig själv säga samma saker.. och självklart blev det fel.

Då jag ringde till en av musikförlagen och de inte hade noterna till min låt, skulle jag tacka för hjälpen och lägga på...
    Men istället för att säga:
    - Tack så jättemycket.. och sen lägga på..

så blev det:
    - Å.. jättemycket hjälp Tack...
    Sen bröt jag ihop å asgarvade... =)

• Zimlis

När jag var yngre kallades jag för Cissi av mina kompisar men nånstans under mellan/högstadiet ändrades det till Cilla.
    Skulle iaf slå en pling till min kompis... och så var det ju det här med presentationen Skulle jag säga Hej det är Cilla el Hej det är Cissi..
    Naturligtvis slutade det med att när hon svarade så utropar jag glatt:
    - Hej det är CILLI..

Numera (12-13 år senare) kallar hon mej alltid Cilli av nån märklig anledning!!

• sagvil

Vi misstänker att vår minsta ska få tänder och när jag pratade med en släkting skulle jag slänga mig med lite finare ord när jag förklarade varför vi trodde hon var gnällig. Men istället för att säga 'tandsprickning' som var meningen sa jag att hon har tandlossning! Stackars barn, hon kan väl få fram tänderna innan vi säger att de ska väck.

♥ Två prinsessor ♥
  • imperia72

Min sambo skulle ringa till försäkringskassan i dag och prata med en som heter Daniel Flink, när växeln svarar så frågar han efter Thorsten Flink, hon i växeln skrattade gott och sa att då får han nog ringa dramaten istället

• Dieselmom

Jag och min sambo har en liten son på 2 månader. Igår när ja höll gossen så frågade jag sambon om han kunde hämta något till mig från köket varpå han svarar:
    -Ja det kan jag väl göra lillen.

"Lillen" hahaha så gulligt!

My opinions may have changed, but not the fact that I am right.
  • Severus
    imperia72 skrev 2007-05-09 21:19:55 följande:
    Min sambo skulle ringa till försäkringskassan i dag och prata med en som heter Daniel Flink, när växeln svarar så frågar han efter Thorsten Flink, hon i växeln skrattade gott och sa att då får han nog ringa dramaten istället
    *hahahaha*
  • Hella77

Jag sa till mn sambo förra sommaren att jag tyckte det var dags att "gräsa klippmattan"... Hmm...  Skrattande

• Dieselmom

puffar lite hihi

My opinions may have changed, but not the fact that I am right.
  • Kremla

Jag hotade nyss min sambo (på skämt) med att han skulle få "smyk". Han såg inte särskilt skraj ut... (Min mun kunde inte bestämma sig om han skulle få smisk eller stryk)

Svar på tråden Roliga felsägningar 2!