• Svar på tråden Roliga felsägningar 2!
  • Kremla

Igår skulle jag förklara ett utdrag från en journal för en engelsktalande. Provsvaret visade att det inte växte någon svamp i såret. Jag: And they didn´t find any mushroom...

• OU812

Innan jag fick bredband hemma bokade jag ofta dator på biblioteket. Det hände mer än en gång att jag sa att jag ville BAKA en dator...

• sessanflisan

min mamma hade besök på jobbet av några chefer som bara pratade engelska. hon är inte så bra på det här med engelska och så ville hon få fram att hon tyckte det var varmt. "i am a very hot person" klämde hon ur sig! haha!

• salt
    Kremla skrev 2007-05-22 17:00:39 följande:
    Igår skulle jag förklara ett utdrag från en journal för en engelsktalande. Provsvaret visade att det inte växte någon svamp i såret. Jag: And they didn´t find any mushroom...
    Wheeeee
  • lurv

Bad häromdagen sambon att hämta bilarna i bullen när vi skulle fika hos en kompis

• Neeemi

skulle säga. mintgröna tangakalsonger. men d blev: tangagröna mintkalsonger. Lät väldigt roligt då

• JustMyself

Jag har en arbetskamrat ifrån Irak.

Två-tre år efter han kom till Sverige så bokade han en läkartid pga av att han snarkade så mycket.

Väl där frågar läkaren vad problemet är varvid min arbetskamrat svarar "-Jo,jag knarkar!"
    Läkaren ser förbryllad ut och frågar sen "-När knarkar du då?", varvid kollegan tycker läkaren är knäpp....men svarar "-På natten!"....Läkaren undrar då varför han bara "knarkar" på natten. "-Jag jobbar ju på dan!", svarar kollegan.

Tilläggas bör att kollegan nu tycker att läkaren är underlig och börjar misstänka att han kanske är rasist.

Då kommer frågan från läkaren. "-Mn vad säger din fru när du knarkar då?"
    Kollegan fnyser och säger att "-Jag har en snäll fru som går till ett annat rum när jag knarkar".

Till slut säger läkaren att "-Detta är inte mitt område,men jag ska hämta en kollega."
    Kollegan kommer och ställer då frågan "Vad knarkar du då?"

Varav kollegan drar en "djup" snarkning...

Behöver jag tillägga att alla skrattade gott när de förstod missförståndet!

• Dollars matte

Sambon muttrade åt hundarna när vi var ute på sista kvällspromenaden häromdagen:
    "Men hörni...gå o kissa nån gång då så vi kan åka...eeeh, gå in o sova menar jag."

Den som väntar på nån som har gått, har väntat för länge...
  • mamma till 2

Shit vad jag har garvat

En kompis till mig kollade på en dokumentär om kungen eller nåt sånt, inte en felsägning kanske men ibland får man kanske tänka på hur det man säger kan tolkas..

- och som den kung han är så vill han ju ha en GOLDEN SHOWER!

Svar på tråden Roliga felsägningar 2!