• Svar på tråden Roliga felsägningar 2!
  • sussiegull

min kollega: i will check that strawberry thing
    menar: blackberry....

• Jane Roe

Haha, svärfars kompis var lite dålig på engelska och frågade en man som kom fram till dom utomlands :

"Who are you four one ?"

Vet inte om man kan kalla det felsägning, menmen.

• RedMe

haha gud vilken skön tråd! Flabbat högt flera gånger!!

Jag jobbar som växel-telefonist i en kommun, och där händer det lätt felsägningar. Vi säger "Välkommen till x-kommun" och en gång när det ringde lite så satt min kollega o filosiferade lite för sig själv, hon var alltså helt inne i sig själv, så när hon skulle svara sa hon "Välkommen, tycker jag" haha höll på o garva ihjäl mig när hon sa det.. Kunden blev lite ställd, men kollega släta snabbt över det

En annan gång som jag fick samtal så skulle jag be kunde ge luren till någon annan.. O då blev det "kan du le guren till.."

• RedMe

Detta är lite mer prata i sömnen-snack:

Min sambo o jag hade vart ute o rullat runt hela natten och kom hem o somnade med en gång.. Sen vaknade jag utav att han mumlade något om "Dick-nisse". Jag frågade honom vem Dicknisse var, och sambon svarade som om Dicknisse var den mest naturliga personen i välden "Ja, Dicknisse..Det är ju han med ciggarren. Han använder ju ciggarren istället för kuken."
    När jag berättade det för honom på morgon kunde vi inte sluta skratta...haha!!

En annan gång vaknade jag av att han låg och tittade på mig och sa "Gå å knyck en ko." Sen vände han sig om o somnade om.. Han kan vara förjäkla kul på natten

• MysMia

Vi var i Thailand och spenderade de sista dagarna i Bangkok. Vi bodde på ett hotell mitt i smeten bland alla backpackers.

Vi träffade ett par killar som vi festade lite med en kväll, på morgonen ligger vi vid hotellets pool uppe på taket, topless och i solgalasögon (var ju bara vi där) och det är verkligen fruktansvärt varmt.

Jag känner hur det blir skugga och tittar upp och där står en av killarna.

Han: And how are you today?
    Jag: I´m so hot....

Fattar först inte vad jag sagt men det gör han, och mina kompisar också....

• Daidi
    maha6305 skrev 2007-05-15 11:51:14 följande:
    I början av vårt förhållande var det extra mycket pullisnuttspråk.Jag kallade henne bl a för min lilla "snutta" eller "gopa"I hastigheten blev det sammanblandat till "sopa"
    HAHAHAHAHA!!!!!
  • Daidi

Mamma Zara skrev 2007-05-01 09:03:46 följande:

jag och min pojkvän var ute och körde... v(i talar engelska med varandra för han är från nederländerna),jag är lite seg efter bilturen och vi kommer äntligen fram till staden vi ska.. då kommer en rondell och jag märker att jag måpste bromsa mer än vad jag tror.. säger då... Oh Im so fart blind... han bara tittade på mig och asgarvade eeeh ok...  
    Hahahahaha!!!! Jag döööör
  • Sofiia

Jag har jobbar på kundtjänst ett tag och hade en kund i telefon en gång. Kunden satt i och tittade i katalogen så vi sa inget men jag läste ett mejl samtidigt. Och helt plöstsligt utbrister jag "korv" Jag vet inte ens vad det kom ifrån hahahaha Lyckades dock släta över det när kunden frågade vad ja sa med "ne jag bara frågade om du hittade nått annat du var intreserad av"

• familjen Jämtin

Vi var på utlandsresa fem tjejer för några år sen.
    Under en fantastiskt god middag en kväll kommer servitören fram och frågar om det var gott varpå ena kompisen säger:
    - Yes, tell your cock it was very good!
    Skulle ha varit chef där...

Svar på tråden Roliga felsägningar 2!