• Svar på tråden Roliga felsägningar 2!
  • NoMatter

    Herre guu vad jag har skrattat. Har läst båda trådarna från början till slut så det jag borde ha gjort har blivit ogjort. Men jag fick mig många goda skratt istället så det var det värt.

    Jag har en moster som alltid har sagt legimitation.Själv brukar jag använda massuppfitta (apropå missuppfitta som nån berättade om.) men det är högst medvetet.

    Fast jag brukar ofta, varje dag nästan, få ur mig de mest besynnerliga ord. Tyvärr kan jag inte komma på nåt just nu, såklart.

    Min son, då runt tre år kom hem efter en promenad med farmor och berättade att han hade sett en höger. (häger) Eller som den gången när jag hämtade honom hos dagmamman (Då var han runt två.) och han kom springande emot mig och vrålade "TITTA mamma, jag kan springa utan fötter!" Han var barfota.

    När jag och mn mamma skulle iväg på nåt och jag hade glömt nåt hemma och jag utbrister "Jaja, det ordnar sig med kärringen bara blommorna dör" Byter vi plats på kärringen och blomorna blir det rätt. *fniss*

    Jag får antagligen anledning att återkomma till den här tråden, det finns massor bara hjärnan börjar arbeta igen.

  • Erica med c

    Min brorsas kompis ringde banken en gång för han hade övertrakasserat sitt konto,hehe..

  • AdoXa

    Min syster skulle prata om Bamse-familjen och istället för att säga "Brum och Teddy" sa hon "Trum och Breddy".
    Det skrattar jag fortfarande åt så fort jag tänker på det.

  • Indigomamma

    Jag har en kompis som brukar dejta killar hon träffat på mötesplatsen. Vid ett tillfälle frågade vi hur det gick med hennes senaste kap och svaret blev att hon lagt ner det eftersom det skulle bli så jobbigt att bjuda honom på mat.-Va??? -Ja han var vegetarian. -Var han? -Ja han skrev att han var trött på köttmarknaden....Gissa om vi skrattat åt henne.

  • nudelbumsan

    min lillebror när han var liten satt i bilen.. Sen kom d fram mitt framför bilen en fasantupp. Det blev

    mamma tittta tittta en fy fan tupp =)

  • 5barnsmamman

    grannen bad sämtsamt min make att tvätta hans bil...
    min man svarade högt och tydligt ok men då får du tvätta min och den är mycket större....
    de som satt ute två hus bort fick sig ett gott skratt.


    Stolt mor till fyra
  • snuvig

    vi pratade om svenska musiker och sambon kläckte nyss;
    ja, Hitler styrde ju över sveriges hiphopscen där ett tag!

    tog ett tag innan han fattat vad han sagt men sen rullade vi på golvet av skrattkramper ett bra tag. Petter var det han tänkt säga

  • SpecialK

    Tublar! Utbrast jag en gång i klassrummet i tonåren... skulle säga tusan, tänkte på sablar.. och så blev det tublar.. så nu är det mitt nya "gå fel" ord.

  • gabriella83s mamma

    Min brors äldsta dotter,då 15 år,satt och halvsov i klassrummet,när hon plötsligt hör namnet Angus(nåt från historieboken),men hon hörde fel och ville försäkra sig om att hon uppfattat rätt;Kan man HETA Anus????

  • Pruppfia

    Min kompis har medalj i felsägningar, några exempel:
    *taxivalpar,
    *lussekatter i träden (videkissar),
    *sista minuten (swedbanks kontantautomat Minuten),
    *majresestång (majstångsresning)
    *para-jävla-sit (skulle vara jävla parasit, men hennes sambo trodde hon skulle "bryta på finska" och hörde bara jävla skit),
    *skalpaddor (sköldpaddor)

    återkommer när jag har fler exempel...:oD

  • ALY538
    NoMatter skrev 2007-06-06 13:09:33 följande:

    Herre guu vad jag har skrattat. Har läst båda trådarna från början till slut så det jag borde ha gjort har blivit ogjort. Men jag fick mig många goda skratt istället så det var det värt.

    Jag har en moster som alltid har sagt legimitation.Själv brukar jag använda massuppfitta (apropå missuppfitta som nån berättade om.) men det är högst medvetet.

    Fast jag brukar ofta, varje dag nästan, få ur mig de mest besynnerliga ord. Tyvärr kan jag inte komma på nåt just nu, såklart.

    Min son, då runt tre år kom hem efter en promenad med farmor och berättade att han hade sett en höger. (häger) Eller som den gången när jag hämtade honom hos dagmamman (Då var han runt två.) och han kom springande emot mig och vrålade "TITTA mamma, jag kan springa utan fötter!" Han var barfota.

    När jag och mn mamma skulle iväg på nåt och jag hade glömt nåt hemma och jag utbrister "Jaja, det ordnar sig med kärringen bara blommorna dör" Byter vi plats på kärringen och blomorna blir det rätt. *fniss*

    Jag får antagligen anledning att återkomma till den här tråden, det finns massor bara hjärnan börjar arbeta igen.


    Ha ha ha skrattar! Oj så kul! Massuppfitta kommer väl ifrån en tv- serie va?
Svar på tråden Roliga felsägningar 2!