• Svar på tråden Roliga felsägningar 2!
  • GoodWitchOfTheNorth

Jag har en tendens att byta plats på bokstäver när jag pratar, typ knädlypa istället för klädnypa Det är inget jag själv tänker på och det kan bli lite pinsamt om jag jobbar o pratar med kunder.
    Min pappa brukade kalla det för bala takänges när jag var liten och jag skyller allt på honom!

• TomKat

Min mamma som är från Finland skulle kommentera att det var en fin låt som spelades när jag, min man och min far satt i en bar och tittade på karaoke. För de som inte kan finska så är ordet "piisi" slang för just låt eller melodi. Min mor direktöversatte från finskan då och utbrast:

"Vilken fin fis!!"

• My Little Star
    RedMe skrev 2007-05-16 10:04:39 följande:
    idiot.se/category/ljud/ Här snackar vi felsägningar! klassiker!! Scrolla ner till "Ekot" och enjoy!!
    hahha så jävla pinigt!!
  • RedMe

My little star: Ja den får hon på Ekot nog höra in i döden haha...

• Legewiel
    TomKat skrev 2007-05-16 15:45:03 följande:
    Min mamma som är från Finland skulle kommentera att det var en fin låt som spelades när jag, min man och min far satt i en bar och tittade på karaoke. För de som inte kan finska så är ordet "piisi" slang för just låt eller melodi. Min mor direktöversatte från finskan då och utbrast:"Vilken fin fis!!"
    Inte piisi - biisi Fast det var skoj
  • TomKat
    Legewiel skrev 2007-05-16 19:13:04 följande:
    Inte piisi - biisi Fast det var skoj
    Just ja, skrev fel. Är inte så duktig på att stava på finska.
  • På Tiden

När jag var tre år och vi skulle fira min farmor så sjäng alla vuxna och se skulle vi hurra.
    Min farfar sa: Ett fyrfalligt leve för hon Märtha, hon leve..
    Då hoppar jag upp och ropar HORA HORA HORA!!!

Hemskt pinsamt för mamma och pappa!

Sen brukar jag blanda ihop tv:n och soffan och säga att jag ska slänga mig framför soffan!

• Mochride

Det här är en tråd för mig. Jag är jätteduktig på att vända på ord. Tex så pratade jag och syrran om några tjejer som hade ganska kort kjol fast det var ganska kallt ute, och jag sa "Ja men de vill väl snygga sina visa ben" Och så råkade jag säga att "det finns faktiskt en bokhylla där du kan ställa skorna." Jag har hur mycket som helst som har blivit fel. Ibland pratar jag nog innan hjärnan har tänkt klart

• Semla02

En kille på jobbet var i USA och ville beställa öl på en krog, men blev nekad, varpå killen säger;
    "But I can show you my leg?" :)

• Daidi

På Tiden skrev 2007-05-16 20:47:04 följande:

När jag var tre år och vi skulle fira min farmor så sjäng alla vuxna och se skulle vi hurra.Min farfar sa: Ett fyrfalligt leve för hon Märtha, hon leve..Då hoppar jag upp och ropar HORA HORA HORA!!!Hemskt pinsamt för mamma och pappa!Sen brukar jag blanda ihop tv:n och soffan och säga att jag ska slänga mig framför soffan!
    Du var ju bara 3! Men jag förstår oj oj oj vad jag skulle ha skämts! Speciellt när det var till farmor
Svar på tråden Roliga felsägningar 2!