• MK84

Luleås höstmammor 2007

Hejsan hoppsan!

Här kommer fortsättningen på tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-263/m16037003.html

Snacket fortsätter..

/Malin

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-04-15 20:00:12:
    Plopp plopp så kom det en bebis! =)

Svxrt BF 23/4
    Rymdmamma BF 19/5
    Ojbebis BF 30/5
    Benjamin040722 BF 19/6
    Mymlan74 BF 15/7
    Babybop BF 5/8
    Jessie76 BF 10/8
    Betzo BF 20/8
    Idaas BF 4/9
    Zazzy BF 10/9
    MK84 BF 10/9
    FrökenE 11/9
    Mollan Malin BF 22/9 - Tvillingar
    bebisen2007 BF 24/9
    QuteCat BF 28/9
    Gustafsmamma2005 BF 28/9
    Fiaflikkan BF 11/10
    Engla-Li och hennes mamma BF 5/11
    Aquagreen BF 9/11

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-04-20 21:58:38:
    Nya BF-datum

Jessie76 BF 16/8
    bebisen2007 BF 30/9

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-05-11 11:46:57:
    Iväntanstider BF 19/11

SvXrt fick en Vera 3 maj! *Grattis, grattis*

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-05-13 20:17:01:
    Finalinna BF 21/8

Nytt BF datum: Fiaflikkan BF 27/10

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-06-13 16:18:57:
    Isold BF 16/7

Rymdmamma fick en Alexander 24 maj
    Ojbebis fick en kille 5 juni
    Grattis grattis till er båda! =)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-06-18 21:45:24:
    Benjamin040722 har fått en flicka den 15 juni, grattis grattis!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-07-04 19:43:57:
    Dags att hoppa över till en ny tråd igen =)
    Adressen dit är:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m22454547.html

• Svar på tråden Luleås höstmammor 2007
  • Mollan Malin

Hej!
    Jag kom just hem från kulturens hus efter att ha sett Big Comedy! Shit vad jag har skrattat ikväll!

Mymlan: Tack!

Sovmorgon imorgonCool

Kram på er!!!

• Mollan Malin

Bebisen: Kul att höra att det gick bra: Det blir som en annan känsla när man har sett det lilla livet.
    Tydligen hade det gjorts nån studie som visade att mamman hade lättare att knyta sig an till barnet efter att ha sett det på ultraljud... Jag tror definitivt att det stämmer.

Kram igen!

• bebisen2007
    Mollan : ja det tror jag helt klart också på! :) jag blev lite extra nervös igår då sambons mamma sa att det fanns ett par tvåäggstvillingar i deras släkt! ;) men vad vi kunde se så var det då "bara" en som bodde i min mage! :)
    mamma till ღ♥moa 040611♥ღ väntar nr2 ღ♥070930♥ღ
  • Betzo

Hej på er!
    Hmm...ang. järntabletterna så verkar det som att alla våra BM verkar köra på samma linje...Alltså att käka dem oavsett om man behöver dem eller inte...Lite konstigt ändå...Det är ju inte så länge sedan jag var gravid förra gången (vår lilla kille är nu 20 mån) och min barnmorska då sa att det finns inget behov att äta dem om du inte har lågt blodvärde (järn alltså)

Har bakat i kväll ...luktar så gott..och så gott det var...Är helt tokig i mjuk brunpepparkaka...(så heter den i min mormors receptbok)

Ha en bra helg!

• MK84

Verkar som att min BM inte alls är som alla andra. Sist ja va där va ju nu i veckan och är i v.20, de togs ingen koll på mina blodvärden eller nå. Hon frågade bara om jag kände mig tröttare än vanligt och om det var jobbigt att gå i trappor. Ja sa att njae, de vet ja väl inte. Int är ja så mycket tröttare än vanligt. Och då sa hon att ja men dåså, då är de nog ingen fara, då behöver du nog inte några järntabletter än iallafall. Nästa gång ja ska dit är i v. 24 å då tror ja dom skulle kolla blodet å så.

Nu ska ja till Ica och Maxia mig lite i Kundcenter, får se hur många fel ja gör den här gången, hehe.. Nä, idag ska ja vara skärpt =) Hejs!

/Malin, arbetsnarkomanen

• Mollan Malin

Det är ju faktiskt inte så konstigt om man får dåligt blodvärde när man är gravid eftersom man tydligen ökar blodmängden med 50%, från 4 liter blod i kroppen till 6 liter, när man är gravid. Det borde ju bli lite "utspätt".

Idag blir det en runda på stan. Jag måste köpa nya skor till min dotter. Det är inte klokt vad hennes fötter växer!!Förvånad  Sen tror jag att jag ska kika in på Hafva och kolla om de har några snygga kläder. Behver lite mer i min garderob. Den är ju iofs full men jag kan ha typ 1 par byxor, 1 kjol och 4 tröjor av allt som finns där inne.
    Jag är grymt besviken på H&M:s mammajeans. De trycker nå så j%/#%¤ över magen när jag sitter.

Betzo: Mjuk pepparkaka!!! Min favvo!!!!! Gud vad sugen jag blev....

Hejsvejs!

• zazzy

å jag var in på hafva för nån dag sedan hittade en hel del jag skulle kunna tänkas köpa. å på gina tricot har dom jättemycket linnen o toppar som även gravida får plats i och dom e ganska så billiga där på kläder.

• fiaflikkan

Stod på kappahl idag med min jättegröna jacka och skulle försöka hitta nya kunder men icket, Jo kanske en. Men hursomhelst kastade samtidigt några blickar på deras mammakläder eller ska jag säga mammabyxor, de hade bara ETT ställ!! och det var bara byxor.. tyckte dessutom att muddarna såg väldigt låga ut.. Däremot hittade jag ett jättefint linne som jag är övertygad om att jag kommer kunna ha när jag får stor mage.. funderar på att åka tillbaka och köpa det... med matchande ballerinaskor!

• fiaflikkan

Mormödrar och farmödrar har väldigt stora behåar. De är så stora att jag får in hela rumpan och två knän i den ena gropen. I den andra får min bror plats. /Katja 7 år

hihi skrattar så att tårarna sprutar www.familjeliv.se/Forum-5-97/m17515747.html

• Mollan Malin

Hahaha! Det kanske är en sån bh jag ska ha när jag ammar. Inte för att hålla fast brösten utan för att hålla i de två bebisarna. Vad smart! En i varje kupa

Svar på tråden Luleås höstmammor 2007