• MK84

Luleås höstmammor 2007

Hejsan hoppsan!

Här kommer fortsättningen på tråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-263/m16037003.html

Snacket fortsätter..

/Malin

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-04-15 20:00:12:
    Plopp plopp så kom det en bebis! =)

Svxrt BF 23/4
    Rymdmamma BF 19/5
    Ojbebis BF 30/5
    Benjamin040722 BF 19/6
    Mymlan74 BF 15/7
    Babybop BF 5/8
    Jessie76 BF 10/8
    Betzo BF 20/8
    Idaas BF 4/9
    Zazzy BF 10/9
    MK84 BF 10/9
    FrökenE 11/9
    Mollan Malin BF 22/9 - Tvillingar
    bebisen2007 BF 24/9
    QuteCat BF 28/9
    Gustafsmamma2005 BF 28/9
    Fiaflikkan BF 11/10
    Engla-Li och hennes mamma BF 5/11
    Aquagreen BF 9/11

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-04-20 21:58:38:
    Nya BF-datum

Jessie76 BF 16/8
    bebisen2007 BF 30/9

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-05-11 11:46:57:
    Iväntanstider BF 19/11

SvXrt fick en Vera 3 maj! *Grattis, grattis*

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-05-13 20:17:01:
    Finalinna BF 21/8

Nytt BF datum: Fiaflikkan BF 27/10

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-06-13 16:18:57:
    Isold BF 16/7

Rymdmamma fick en Alexander 24 maj
    Ojbebis fick en kille 5 juni
    Grattis grattis till er båda! =)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-06-18 21:45:24:
    Benjamin040722 har fått en flicka den 15 juni, grattis grattis!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-07-04 19:43:57:
    Dags att hoppa över till en ny tråd igen =)
    Adressen dit är:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m22454547.html

• Svar på tråden Luleås höstmammor 2007
  • Liams mamma

Betzo: min kollade också värdena och berömde mina värden. Men hon sa ändå att jag skulle börja med järntabletter för järnvärderna skulle bli sämre menade hon...

v.25... tiden går fort!!
  • bebisen2007
    babybop : vad hade du för värden? :) nyfiken på vad som är "bra" :) jag får bara "oj oj" hela tiden. hehe!

NU åker vi på UL!!!! få se om det finns någon liten bebis därinne!! oooh, nervös as hell! Förvånad
    mamma till ღ♥moa 040611♥ღ väntar nr2 ღ♥070924♥ღ
  • Jessie 76

Lycka till Bebisen!

Nä, nog förstår jag att det inte ändras. Jag är på nästa gång istället.

Jag har förresten BF 16/8 enligt UL, tänkte om du ville ändra listan MK?

Vi har alltid haft Emmaljunga innan denna, som jag inte fått ännu, då hade vi duocombi. Supernöjd var jag och alla jag känner som haft E. Jag tror det finns måndagsex i alla märken å former. Brio och Emmalj. har väl funnits längst (i sverige) å då blir det väl att man väljer det. Som Saab å Volvo typ Stackarn me tvillingar skulle gått rakt in å bytt vagn tycker jag - fan va jobbigt!

• Jessie 76

Fiaflikkan - jag går på Cityrehab (bättre sent än aldrig ). Och nej, man behöver inte ha remiss nuförtiden när man ska dit. Jag vet inte hur det är med Stepin men på CR gäller högkostnadskortet, så jag går gratis. Jag vet faktist inte vad det kostar annars

Betzo - jag har hört samma från min BM. Så jag äter Niferex, men jag mådde så djävulskt illa så jag fick dra ner å äta varannan dag. Mycket bra är det.

• zazzy

morsning korsning!
    min bm kollade inte mina värden heller
    men jag fick ändå börja med järn.

• Liams mamma

bebisen2007: har inte journalen på jobbet, men hon tyckte socker/blodvärde, allt det dem kollar låg i jämn nivå sen första proverna vid inskrivningen till förra gången och att det var bra värden (såvida jag inte hade ätit frukt innan)... och det hade jag inte, så jag tolkade som att det var bra ... jag trodde jag skulle ha riiiktigt dåliga sockervärden i och med att jag vräkt i mig snask, men icke! det kanske inte syns? ... så det är väl bara att vräka ännu mer karra

v.25... tiden går fort!!
  • Liams mamma

bebisen2007: har de inte sagt något om inom vilken ram man ska ligga? ... jag tror det är bra så länge man ligger mellan ** och ** ... min BM sa siffrorna åt mig vad man ska ligga inom, men det minns jag inte :-/

Jessie76: fick också tipset om Niferex... jag hade redan köpt nåt som hette Hemofer, jag läste på nån gravid-sida att det skulle vara bra och innehålla nåt annat ämne också som var bra för barnet... men ändå tyckte BM att Hemofer inte var lika bra som Niferex... men jag äter upp de har redan köpt först....

v.25... tiden går fort!!
  • ojbebis

Hejsan!
    Har försökt läsa ikapp på tråden men ni tjejer är så flitiga å skriva så jag hinner aldrig lixom med. Förhoppningsvis bättre nu när jag är ledig å framförallt börjat fatta att jag får sitta framför datorn hur länge jag vil... ehh eller nästan iaf.

Satt med svXrt å tryckte hemmabakad kladdkaka med grädde igår nedsköljd med varsin balja te- gott gott gott!!! Är så skönt å fika med andra måste-gravid-goffa eftersom många "normala" tittar lite undrande när man tar om för 3:e gången. Iof brukar jag käka på ändå men det är lixom skönt att ha en kompanjon

Mollan malin: har ju sett (om än något försenat) att du ska ha tvillingar, grattis!!! Ska kika in hos dig å magen sen.

Jessie 76: Vi har köpt en nordic vagn, har din kollega varit nöjd med sin? Jag gillade att den inte var så tung å att den var lättkörd, priset var ju inte heller helt fel. Men det känns lite som lotto då ingen jag känner har provat före.

Niferex ja... började oxå käka det när jag gick ner på 120 i järn. Men du milde vilken totalstoppande effekt det har! Hittat ett sätt å fixa dem dock: varannan dag, dricka mkt å linfrö till frukosten. Har läst någonstans att man gärna ska äta dem då man ammar oxå, jag kommer att hinna bli tokig isåfall!! Nån som vet mer?

Bebisen 2007: Kul med ul! Håller tummen att det går bra. Har ni tagit reda på vad som gömmer sig i magen?

Hujja vad jag skriver! Ska "gympa" lite på sängen nu så knodden vänder sig, för nu har mamma pratat förstånd med den under morgonen så det finns bara ett val- huvud ner nu!!

• Mollan Malin

God förmiddag alla gravida

Jag kom på en rätt lustig grej..  på min pres.bild har jag en keps på mig där det står TWINS... Det kan vara liiiite svårt att se på den minimala bilden. Köpte den när vi var och hälsade på min pojkväns bror i Minneapolis i somras. Minnesota Twins heter deras baseball lag.. Lustigt va?! Vi köpte en massa Twins prylar då. Nu har vi sagt till svågern att han får köpa med sig lite bebis prylar i samma stil när han kommer hem. Det kan ju vara lite kul.

Jag var in på Barnens Hus igår för att kolla in tvillingvagnarna. Det lär nog bli en beggad ändå tror jag. Fast då köper vi nog den efter att vi flyttat så man slipper frakta åbäket över hela landet... 

Lycka till på ultraljudet Bebisen!!!!!!!

• MK84

God morgon tjejer, jisses så ni hunnit skriva =)

Det går inte att uppdatera BF listan, men man kan lägga till en till tilläggskommentar där det står Jessie 76 Nya BF 16/8, hoho.. Nån fler som känner att dom vill uppdatera sitt BF i samma veva så slipper vi sjuttioelva nya tilläggskommentarer, tihi..=)

Ang, min kompis med tvillingvagnen. Tror gärna hon hade vela byta om hon haft nå alternativ. Men hon bodde högst upp (4 våningen) och där fanns bara en minihiss. För hon hade först köpt en EmmaLjunga tvillingvagn som var 1 dm för bred så då blev de till å byta. Så därav va hon rätt låst till sin hjulavhoppande vagn. ;)

Nu ska ja äta frukost

Svar på tråden Luleås höstmammor 2007