• Fröken85

SYLTFISK

Här samlas vi tjejer...

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-04-22 18:50:21:
    Presens, 29 år, egenföretagare, Skåne: ca dec-07
    Fi81, 25 år, Controller, Frankfurt: dec-07/jan-08
    Fröken85, 21 år, lärarstudent, Jönköping: jan-08
    Frila2, 23 år, ssk, Göteborg: jan-08
    Skrutt83, 24 år, ekonomistudent, Stockholm: april/maj-08
    Luscious, 23 år, blivande förskollärare, Karlstad: juni-08
    Thulan, 22 år, blivande ssk, Västerås: juni-08
    Elessario, 21 år, blivande ssk, Göteborg: juni-08
    Yoyna, 25 år, ssk, Stockholm: tidigast aug-08
    susannapanna, 23år, biomedicinstud., Stockholm: nov-08
    Cia80, 26 år, Undersköterska, Linköping: dec-08

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-04-22 18:56:32:
    Här träffades vi:
    www.familjeliv.se/Forum-11-238/m17872129.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-05-01 23:30:58:
    ändring: Fi81, 25 år, Controller, Frankfurt: mars-08

• Svar på tråden SYLTFISK
  • Fröken85

Jag såg att de hade så fina spjälsängar som man lixom kan ha bredvid sin egen säng. Den ser ut som en soffa typ, så kan man ha bebisen hos sig fast den är ändå "skyddad". Blev jätteförtjust i den... men har ju ingen aning om vad den kostar :(...

Annars var det ju fina vagnar och så *ler*! Men jag är såååå inne på Teutonia Spirit S3 nu, men har ju insett att den kostar rätt mkt...

Barnens hus-katalgog!!! Vill oxå ha!

• enlitenbitkaka

Ja sådana har jag sett, är ju jättesmidigt! Har alltid varit skeptisk till att ha bebis i sängen men ju mer man läser här på FL så blir jag mer och mer sugen på det fkaitkskt.....praktiskt också.
    Min kompis har en läcker spjälsäng, inte min stil, men riktigt läcker: http://www.babydan.dk/media/pictures/-300001/pictures/senge_mm6_st2.jpg

Ja den är snygg! Men Teutonia är ju bra vagnar, vad jag förstått. Se det som en investering Vi kommer betala ca. 7500:- för vagn och då ingår ju inte ens en åkpåse...

Ja jag norpade den när vi va dä sist...eller rättare sagt, sambon gjorde det.

.?:*¨¨*:?. www.wannabemama.blogg.se .?:*¨¨*:?.
  • Fröken85

Ja, buggan är ju inte gratis precis. Tror Teutonian kostar ca 6000 + lift. Men då kan man ju förhoppningsvis ha den länge oxå.

Din sambo är så söt som gör sånt! Jag skulle aldrig ens få med min sambo in i en barnaffär. Men idag var vi i kyrkan (en släkting konfirmerades) och då satt en mamma med en liten pojk, kanske 6 månader, och han skrattade hela tiden. Och ibland tittade sambon ditåt och log lite. Då lät jag bara honom vara så han bara fick se hur söt den va! Och jag hoppades att han bara skulle bli lite mer sugen. Sen har jag inte pratat om bebis alls idag. Ska försöka med den tekniken nu istället!

Men nu hoppas jag inte ens på tjuvstart längre. Nu vill jag bara att sambon ska känna sig riktigt redo och känna att det ska bli kul att skaffa barn efter nyår! Prioritet 1 är att han skabörja längta han oxå!

• enlitenbitkaka

Nej, den är långt ifrån Gratis men så jäkla dyr tycker jag inte den är....EL Duo Edgen går ju på över 7000:- den också. Men andrahandsvärden på Buggan är väldigt högt att man inte går så mycket minus när man ska sälja.

Ja min längtar ju också....bara det att han är så jäkla praktisk av sig. Och enligt honom är det inte idealiskt att skaffa barn när man pluggar, men men...man kan inte få allt
    Ja att låta dme inse hur roligt det vore, i sin egen takt, är det bästa!

Ja fokusera på längtan, aldrig hoppas på tjuvstart. Blir det tjuvstart så blir det, hoppas man för mycket blir man bara besviken.

Måste tyvärr lägga mig nu

Sussa sött Fröken!

• Fröken85

Ska oxå lägga mig nu, så god natt! KRAMAR

• Cia80

Hej tjejer!
    Nu är jag ensam igen och har utsett denna dag till en slappardag.

Bebislängtan håller i sig, men nu ska jag försöka fokusera lite mer på golfen. Har bara två lektioner kvar Sen är det dags att börja plugga för teoriprovet och till sist är det uppspel. Men uppspelet blir nog inte förräns i juli kanske, måste träna mer.

• enlitenbitkaka

Hej tjejer!

Usch idag är det INTE min dag. För det första hade vi lektion idag och jag var tvungen att hålla muntligt föredrag - hatar sånt. Sen ska jag cykla bort till biblioteket och låna en bok jag måste läsa för att få betyg. Hmm hade inget körkort eller lånekort på mig. Får cykla hem och hämta det, sen tillbaka till biblioteket där kärringen talar om att Nej, du kan inte låna för du har en skuld på 280:- här. Öh, va? tyckte jag...vet till 100% att jag betalat den skulden. Så jag fick cykla en extra vända till Akademibokh. och köpa den satsans boken...där smet jag int epå Konsum och köpte värmpizza och godis *uscha* Ska jag tillägga att det ösregnar ute och jag är måttligt blöt just nU?

et var lite om min crappy day....läget med alla andra Syltfiskar?

• Cia80

Jaha, då var det dags för magen att göra sig påmind.
    Men inte kan man väl känna av nåt såhär tidigt?? Har BIM nästa vecka.

• susannapanna

Oj, här har det varit nattliga diskussioner! Hihi Själv har jag idag fått positivt besked från det examensarbete jag sökt! Är väldigt exalterad!

Vad händer i era liv en majmåndag då?

kram

• Skrutt 83

Hej alla goa syltisar!

Lusse: Låter som en riktigt dålig dag, stackare!! Hade en sån dag förra måndagen, inte kul!! Njut ordentligt av godiset och pizzan, det är man värd sånna där dåliga dagar! Hoppas presentationen gick bra!

Fröken: Tror det är en bra taktik att låta dem börja smälta och längta i lugn och ro! Synd att det är så svårt bara, hihi! Ang. vagn tror jag det är som Lusse sa, hittar man en man gillar ska man se det som en investering. Man ska ju förhoppningsvis ha ett barn till sen också! Min EL kommer gå på runt 6500 också men det får det vara värt!

Cia: Skönt med lugn dag, klart man kan känna symtom! =)

Frila: Vad duktig du är som städat så fint, inte så kul kanske men din mamma kommer ju bli jätteglad!

Susannapanna: Vad kul, grattis!

Själv har jag haft en toppen dag! Gick i skolan på fm sen har jag faktiskt skippat pluggandet idag och ägnat tid åt älsklingen som är hemma igen. Varit ute på långprommis, ätit gott och ska se på film! Har pratat rätt mkt bebis idag känns kul, sambon lägger in saker om bebis i disskussioner, tror han är ganska redo nu. Sa till honom att en kompis sagt till mig att hon tror att vi kommmer berätta att vi är gravida i jul, då sa han: jasså det tror hon å så log han!