• Fröken85

SYLTFISK

Här samlas vi tjejer...

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-04-22 18:50:21:
    Presens, 29 år, egenföretagare, Skåne: ca dec-07
    Fi81, 25 år, Controller, Frankfurt: dec-07/jan-08
    Fröken85, 21 år, lärarstudent, Jönköping: jan-08
    Frila2, 23 år, ssk, Göteborg: jan-08
    Skrutt83, 24 år, ekonomistudent, Stockholm: april/maj-08
    Luscious, 23 år, blivande förskollärare, Karlstad: juni-08
    Thulan, 22 år, blivande ssk, Västerås: juni-08
    Elessario, 21 år, blivande ssk, Göteborg: juni-08
    Yoyna, 25 år, ssk, Stockholm: tidigast aug-08
    susannapanna, 23år, biomedicinstud., Stockholm: nov-08
    Cia80, 26 år, Undersköterska, Linköping: dec-08

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-04-22 18:56:32:
    Här träffades vi:
    www.familjeliv.se/Forum-11-238/m17872129.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-05-01 23:30:58:
    ändring: Fi81, 25 år, Controller, Frankfurt: mars-08

• Svar på tråden SYLTFISK
  • enlitenbitkaka
    Skrutt 83 skrev 2007-05-21 22:03:55 följande:
    Hmm....min nya "plan" är att ta upp det igen när vi fått antagningsbeskeden. Vet att han inte vill börja planera förän han vet om jag kommer in. Kan han slappna av då så kommer jag ta upp det där med pillerstopp i augusti igen och förhoppningsvis är han med på det då Det sist som lämnar kroppen är hoppet Du då?
    Skrutt 83 skrev 2007-05-21 22:14:30 följande:
    Allt! Molvärk i ryggslutet, konstant törstig, extrem trötthet, ömma bröstvårtor, svullen mage, molvärk vid äggstockarna, även kallsvettningar och värmevallningar...behöver jag poängter att jag har ALLA dessa nu?
    .?:*¨¨*:?. www.wannabemama.blogg.se .?:*¨¨*:?.
  • Fröken85

Hallå brudar!
    Här har det varit aktivt idag ser jag! Jag har jobbat och sedan haft agility med min hund i ösregnet...

Ang. synkade mensperioder så är jag i slutet på min iallafall. Så så värst synkade blir man visst inte via fl.

Ang bil; Vi har en Volvo 745 nu som är en ful men riktigt bra bil, men jag vill ha en lite nyare helst innan bebis. Isåfall blir det en v70 runt år -00, -02 nånting. Det är den bilen med mest bagageutrymme om man inte vill ha en minibuss eller nåt. Vi har ju två stora hundar och förhoppningsvis vagn sen så då kan det behövas...

• Skrutt 83

Cia: Ja eller hur, ingen av mina vänner IRL vet så mkt om mig som ni!

Lusse: Låter som en smart plan! =D Låter definitivt som du är gravid =D Här blir det stopp i augusti, längtar så jag blir tokig! Har markerat nedräkning av veckor i almenackan (jag är galen, jag vet) =)

• Fröken85

skrutt: jag har nedräkning på alla dagar redan och vi börjar ju inte ens förrän i januari... men åh vad jag längtar. Jag tror det är drygt 200 dagar kvar snart...

• Cia80

Skrutt,
    Det är så skönt att prata av sig med er.

Nu när vi skaffar bil kommer vi troligtvis få dra ner på sparandet till bröllopet. Fast det är ju iofs gott om tid till att få ihop pengarna. Vet inte riktigt vart jag ville komma med det här inlägget.

• enlitenbitkaka
    Skrutt 83 skrev 2007-05-21 22:30:21 följande:
    Ja är det nåt jag kan så e det å va skengravid Ja förhoppningsvis kanske han till och med kan tänka sig en tjuvstart....pratade bebisnamn i säkert en timme igår innan vi skulle sova, han kom med massa förslag. *glad* Och han sa i framtiden så får du välja ett på riktigt...När är framtiden då sa jag...Ja om ca. 6månader eller så sa han.
    Du e inte galen...hade jag ägt en almanacka skulle jag gjort likadant!
    .?:*¨¨*:?. www.wannabemama.blogg.se .?:*¨¨*:?.
  • Skrutt 83

Fröken: Hej! Ja men hur ska man annars hantera längtan om man inte räknade ner? =) hihi! Ja tiden går ju rätt snabbt ändå, snart sitter vi här å räknar ner till ÄL och . åh vad kul det ska bli! Tänk att det snart är 3 månader sedan du startade första tråden!

Cia: Jo det är ju inte gratis med bil direkt, för oss blir det nog lån. Vill ju inte bränna alla sparade pengar på bil, vill ju ha lite buffert!

Lusse: Åhh vad kul! 6 månader är ju inte långt bort, det är ju vid årsskiftet! Tror det blir en tjuvstart för dig också! =) Vad kul att han var så engagerad i namnvalet! Ja man måste ju planera och lista saker när man är planeringsfreak! =D

• Cia80

Skrutt,
    Vi kommer också ta lån, men då kommer det ju bli en månadskostnad på några tusen. Nu sparar vi 3000:- var till bröllopet. Så troligtvis kommer vi halvera sparandet till bröllopet.

• Skrutt 83

Cia: Ok, men då spar ni iallafall fortfarande, det är ju bra! Hur stort lån har ni tänkt ta? Vi har tänkt lägga ca 150 000 på bil men kommer ta lite från sparandet så inte lånet blir så stort!