• Fröken85

SYLTFISK

Här samlas vi tjejer...

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-04-22 18:50:21:
    Presens, 29 år, egenföretagare, Skåne: ca dec-07
    Fi81, 25 år, Controller, Frankfurt: dec-07/jan-08
    Fröken85, 21 år, lärarstudent, Jönköping: jan-08
    Frila2, 23 år, ssk, Göteborg: jan-08
    Skrutt83, 24 år, ekonomistudent, Stockholm: april/maj-08
    Luscious, 23 år, blivande förskollärare, Karlstad: juni-08
    Thulan, 22 år, blivande ssk, Västerås: juni-08
    Elessario, 21 år, blivande ssk, Göteborg: juni-08
    Yoyna, 25 år, ssk, Stockholm: tidigast aug-08
    susannapanna, 23år, biomedicinstud., Stockholm: nov-08
    Cia80, 26 år, Undersköterska, Linköping: dec-08

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-04-22 18:56:32:
    Här träffades vi:
    www.familjeliv.se/Forum-11-238/m17872129.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-05-01 23:30:58:
    ändring: Fi81, 25 år, Controller, Frankfurt: mars-08

• Svar på tråden SYLTFISK
  • Fröken85

God morgon cia, å sov så gott! (Inte två uttryck man säger tillsammans varje dag precis *er*)

Är ni inte förvånade? Att se mig härinne så tidigt på morgonen? Eftersom jag är sjuk så blev det ingen skola idag. En studiekamrat kommer hit och vi ska göra ett arbete härhemma istället. Inget kul alls när man har feber, men tyvärr så måste jag. Det finns inte tid helt enkelt. Vi har även fått reda på att vi ska göra ÄNNU EN INLÄMNINGSUPPGIFT innan terminsslut! Fy f*n säger  jag bara! Hur ska vi hinna?

Hur är det med er andra syltisar!

• Skrutt 83

Godmorgon tjejer!

Hoppas allt är bra med er!

Lusse: Åhh vilka fina ringar, och jättefint med texten inuti. Vi har ungefär likadana ringar som er och vi älskar dem, vi var lite tråkiga dock och skrev bara namn och datum i, får hitta på ngt kul i vigselringen sen!

Fröken: Ursch vad jobbigt att vara sjuk nu mitt i allt plugg också, ni verkar ha så otroligt mkt nu inför slutspurten! Hoppas du kryar på dig snart!

Cia: Åhh vad spännande det är nu, jag håller verkligen tummarna för att tanten håller sig borta, håll oss uppdaterade!

Frila: Skönt att det löste sig med kattvakt, vad underbart att få åka på semester! När skulle ni åka?

Yoyna: Vad kul med en liten bebbe i vänskapskretsen snart!

Idag blir det bara plugg för min del, har så sjukt mkt nu inför tentan. Ska försöka hinna med en joggingrunda och beställa tårta till sambons examen. Tårta med sockerkakasbotten, vaniljkräm, chockladgrädde och riven chocklad, hur låter det till en chockladälskare? Ska även beställa så de gör ett kort på honom på tårtan, hoppas det blir bra! Ja ni, nu har vi "pratat" i över 3 månader, tide´n går ju ganska fort ändå?! Inte SÅ långt kvar tills det kan börja disskuteras BIM och +! LÄNGTAR! Ha en bra dag tjejer, kikar in lite senare igen! Kram på er!

• Cia80

Hej tjejer!
    Ingen mens fortfarande, börjar nästan bli lite pirrigt
    Hade rejäl mensvärk i natt så jag trodde verkligen mensen skulle komma, men nä

• Frila2

Skrutt: Vi ska åka 4 augusti. Så nu håller jag på och letar sommarkläder och badkläder. Brukar inte bada så jag har ingenting att ta på mig på semestern. Shoppa!

Cia: förstår att det är spännande. Det tycker jag också Berätta så fort som det känns något konstigt eller så.

• Thulan

Hello girls!

Vad har ni för er? Börjar bli lite nervös nu inför gynbesöket imorgon, tycker att det är lite obehagligt. Är så rädd för att gynekologen ska upptäcka något fel, eller ännu värre, att han inte ha något svar på varför jag inte har ÄL. Jag har lovat mig själv att jag inte ska fega ur utan att jag ska kräva en utredning, vill ju verkligen veta varför min kropp inte fungerar.

Hoppas att ni har en toppendag!

• Cia80

Frila,
    Lovar att uppdatera er.
    Mensvärken har hållt i sig sen i natt, men fortfarande ingen mens. Hur länge ska den hålla på?
    För ska nu mensen komma så kan den väl komma nu istället för att jag börjar hoppas mer och mer.

• Frila2
    Thulan skrev 2007-05-29 15:58:16 följande:
    Hello girls!Vad har ni för er? Börjar bli lite nervös nu inför gynbesöket imorgon, tycker att det är lite obehagligt. Är så rädd för att gynekologen ska upptäcka något fel, eller ännu värre, att han inte ha något svar på varför jag inte har ÄL. Jag har lovat mig själv att jag inte ska fega ur utan att jag ska kräva en utredning, vill ju verkligen veta varför min kropp inte fungerar. Hoppas att ni har en toppendag!
    Låter inte kul. Förstår känslan. Man vill ju veta vad som är fel men samtidigt vill man inte veta att någonting är fel.  Kräv utredning om de inte hittar någonting direkt. 

Här pratar vi så mycket om barn, symtom, äl och BIM mm och tänker inte på att alla inte har samma förutsättningar. Håller mina tummar för att de hittar varför du inte har ÄL och att anledningen är lätt att åtgärda. Själv har jag gjort ett DNA-test och varit på samtal med en professor i barnneuropsykiatri för att se om jag överhuvudtaget ska våga skaffa barn. Folk tror på något sätt att barn bara "blir till" utan att ens fundera på om man inte kanske kan få barn.  
  • Frila2

Klipper in en länk till en namninsamlig för att få en förändring när det gäller regler för sjuksköterskornas löner. Undersköterskorna har via kommunal fått igenom en förändring så de får en höjning med 13% över tre år. Sjuksköterskorna får INTE det för vårdförbundet har inte lyckats med någonting liknande.
    Inte kan vi göra så mycket heller eftersom vi inte har strejkrätt tex. Där jag jobbar har man t.o.m en regel som gör att om jag byter avdelningen eller klinik kan jag inte få högre lön genom löneförhandling eftersom det kan ses som om kliniken försöker "stjäla" den anställde från en annan klinik om man ger mer pengar. Suck. Om jag säger upp mig och slutar på SU och sedan börjar jobba inom SU igen kan jag inte heller få löneförhöjning eftersom jag fortfarande räknas som SU anställd, även om jag sagt upp mig.
    Kan alltså inte få höjd lön med mer än det årliga så länge jag jobbar på ett av Sveriges största sjukhus.

www.namninsamling.se/index.php

• Frila2
    Frila2 skrev 2007-05-29 16:29:38 följande:
    Tittar lite på sommarkläder.Funderar på denna: www.ellos.se/DetailPages/DetailPage.aspx=# Vad tror ni? 
    Länken funkar inte av någon anledning. Får se om jag lyckas ordna det sen.