• Fröken85

SYLTFISK

Här samlas vi tjejer...

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-04-22 18:50:21:
    Presens, 29 år, egenföretagare, Skåne: ca dec-07
    Fi81, 25 år, Controller, Frankfurt: dec-07/jan-08
    Fröken85, 21 år, lärarstudent, Jönköping: jan-08
    Frila2, 23 år, ssk, Göteborg: jan-08
    Skrutt83, 24 år, ekonomistudent, Stockholm: april/maj-08
    Luscious, 23 år, blivande förskollärare, Karlstad: juni-08
    Thulan, 22 år, blivande ssk, Västerås: juni-08
    Elessario, 21 år, blivande ssk, Göteborg: juni-08
    Yoyna, 25 år, ssk, Stockholm: tidigast aug-08
    susannapanna, 23år, biomedicinstud., Stockholm: nov-08
    Cia80, 26 år, Undersköterska, Linköping: dec-08

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-04-22 18:56:32:
    Här träffades vi:
    www.familjeliv.se/Forum-11-238/m17872129.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-05-01 23:30:58:
    ändring: Fi81, 25 år, Controller, Frankfurt: mars-08

• Svar på tråden SYLTFISK
  • Thulan

Jag har så tråkigt tjejer, visserligen är det fint väder men jag har bränt mig över hela kroppen så jag tänkte att huden skulle få vila lite till helgen, så det blir till att sitta inne idag. Vad har ni andra för er?

• Skrutt 83

Hej tjejer!

Hoppas allt är bra med er! Hittat på ngt kul idag? Själv har jag jobbat och ridit ska ta en riktigt lugn kväll med sambon och äta tacos!

Lusse: Angående pengarna, jag tror absolut att ni klarar er om ni vill! Visst det kanske blir lite knapert då och då men planerar man bra (vet att du är expert på det =D) och följer budgeten så tror ja g verkligen man klarar det. Jag och sambon har gemensamma utgifter på ca 9000 kr i månaden, har en hyra på 5000. Men trots att jag har pluggat så har jag klarat att betala 3000-4000 kr i månaden för hästarna, gymkort mm. Har jobbat extra varannan helg och det ger ca 4000 kr i månaden. Kan ni inte göra så då när ni pluggar, att någon av er jobbar varannan helg så ni får in lite extra? Så jag tror absolut att det går om man vill, man får dra in på de utgifter som inte är nödvändiga, tex gymkort. Man får ju så mkt motion ändå när man är ute och kör runt den efterlängtade bebben i den efterlängtade vagnen!

• Skrutt 83

Susannapanna: Grattis till att tentan gick så bra! Går nervöst och väntar på att svaret på min ska komma.

Thulan: Inte kul att bränna sig, brukar också lyckas med den konsten =D Försökte sola lite idag men det var väldigt molningt och blåste rätt så mkt så det blev inte så mkt.. Ganska bra att sola i lite moln faktiskt, lite solskyddsfaktor och så orkar man ligga lite längre! Ska ha myskväll med sambon ikväll, vad har du på schemat?

• Cia80

Hej tjejer!
    Är nu hemkommen från jobbet. Har varit rätt så lugnt så det var skönt.

Hörde att par yngre tjejer som pratade på jobbet idag. Den ena frågade om hon inte skulle ha barn snart. Då svarade den andra: Jo, det börjar väl bli dags är ju ändå 25.
    Jag var tvungen att gå därifrån. Fick t.om. tårar i ögonen. Snacka om att vara känslig

Så längtan efter bebis finns där, mer än jag anar tydligen.

• Fröken85

Hej mina söta syltisar!!!!
    Nu är det evigheter jag var härinne! Har saknat er ju!!!

Hur är det med er tjejer?Med mig är det bara bra iallafall. Längatr såklart efter bebis, men har inte riktigt haft tid att längta så mycket 'haha'. Jag har pluggat som en galning, och jobbat som en galning och varit allmänt upptagen det senaste. Nu blir det nog bättre när skolan är slut iallafall. Väntar på mina resultat av senaste hemtentorna, hoppas de gick bra!!!!

Fi: Vilke fint litet hus! Hoppas du fyttar hem till Sverige snart då!  Så vi kan ha bebisträffar sen!

Sus: Grattis till tentan!!!

Lusse: Fy vad jobbigt med bilen. Hoppas den går igenom snart... Å förresten; jag tror ni skulle klara er även om du var hemma, bara man vill och är beredd att göra uppoffringar...

Cia: Vad jobbigt med tejerna på jobbet. Du får trösta dig med att ni iallafall har planer på att skaffa barn, även om det inte är nu. Var glad att du har träffat mannen du vill leva ditt liv med och bilda familj med, det är inte alla som har gjort det... Deppa inte ihop gumman, det är snart din tur oxå!!!

• Cia80

Fröken,
    Jag trodde inte att jag var så känslig, men tårarna bara kom.
    Så hemskt var det ju egentligen inte, för som du säger så kommer ju bröllop och bebis nån gång.

På tal om bröllop så känns det som att ett bröllop nästa år nästan leder. Ju mer jag tänker på det så känns det mer rätt. Även om det då troligtvis kommer bli dyrare.

Men igår sa sambon att ett annat alternativ är ju att börja bebisverkstan i vår och sen kommer bröllop nån gång senare. Han menade att bröllop och bebis inte behöver hänga ihop

• Skrutt 83

Hej syltisar!

Fröken: Kul att "se" dig igen, började bli lite orolig vart du tagit vägen, vi har saknat dig här i tråden! Håller tummarna för att dina hemtentor gick bra, sitter också och väntar på tentaresultat *nervös*. Mkt jobb framöver eller är det semester på G?

Cia: Låter som din sambo mjuknat rejält, våren är ju inte så långt bort. Kul med bröllop hemma i Sverige, då får du ju massor att planera!

Thulan: Haft en bra dag?

Vad ska ni göra idag/kväll?? Jag ska ut och springa och äta middag med en kompis.

• Cia80

Skrutt,
    Ja, men vi får se. Jag vågar inte hoppas nåt än.
    Men blir det bröllop i Sverige nästa sommar så är det väl nästan hög tid att boka kyrkan.
    Men jag vet inte än vad jag vill.
    Det blir ju som sagt mycket att planera och lite trassligt kan det också bli eftersom jag helst vill gifta mig på landet. Inte så nära till hotell och så.

• Skrutt 83

Cia: Nää det är inte lätt att bestämma sig när man har fler bra alternativ! Ja det kanske börjar bli dags i såfall.. Vad föredrar din sambo då?