• Fröken85

SYLTFISK

Här samlas vi tjejer...

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-04-22 18:50:21:
    Presens, 29 år, egenföretagare, Skåne: ca dec-07
    Fi81, 25 år, Controller, Frankfurt: dec-07/jan-08
    Fröken85, 21 år, lärarstudent, Jönköping: jan-08
    Frila2, 23 år, ssk, Göteborg: jan-08
    Skrutt83, 24 år, ekonomistudent, Stockholm: april/maj-08
    Luscious, 23 år, blivande förskollärare, Karlstad: juni-08
    Thulan, 22 år, blivande ssk, Västerås: juni-08
    Elessario, 21 år, blivande ssk, Göteborg: juni-08
    Yoyna, 25 år, ssk, Stockholm: tidigast aug-08
    susannapanna, 23år, biomedicinstud., Stockholm: nov-08
    Cia80, 26 år, Undersköterska, Linköping: dec-08

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-04-22 18:56:32:
    Här träffades vi:
    www.familjeliv.se/Forum-11-238/m17872129.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-05-01 23:30:58:
    ändring: Fi81, 25 år, Controller, Frankfurt: mars-08

• Svar på tråden SYLTFISK
  • enlitenbitkaka

Ja och jag vill klara av första året iaf så man har grunden klar. Sen ska man ju välja inriktning efter ett år...  Ja vi får hoppas att vi är fertila och har tur så det går snabbt

Läste en tråd där en blivande mamma skulle köpa bebisprylar för 32 000:-.....gosh! Jag tycker våra 15 000:- som vi har sparade är mycket!

.?:*¨¨*:?. www.wannabemama.blogg.se .?:*¨¨*:?.
  • presens konjunktiv

Tja, Lusse, vi har *ingenting* sparat...

Do something scary; the payoff is awesome!
  • enlitenbitkaka
    presens konjunktiv skrev 2007-06-26 12:10:44 följande:
    Tja, Lusse, vi har *ingenting* sparat...
    Men ni kanske har en bättre grundekonomi än oss? Vi är ju blivande studenter båda två och har inte råd att lägga ut pengar på ex. barnvagn direkt... och sen så har manju nio månader på sig attspara sen också
  • presens konjunktiv

Bättre grundekonomi vet jag inte precis, men förmodligen högre inkomst. Vi kan nog inte bara hitta 32.000 sådär, men visst har vi råd att spontanköpa en barnvagn om det skulle behövas.

Do something scary; the payoff is awesome!
  • enlitenbitkaka
    presens konjunktiv skrev 2007-06-26 12:17:36 följande:
    Bättre grundekonomi vet jag inte precis, men förmodligen högre inkomst. Vi kan nog inte bara hitta 32.000 sådär, men visst har vi råd att spontanköpa en barnvagn om det skulle behövas.
    Ja det var så jag menade Många kanske ha råd att köpa barnvagn ena månaden, kläder nästa osv. det har inte vi när det gäller "startpaketet"....*synd* Ska lägga undan det jag tjänar på mitt jobb ända fram till nyår, för att dryga ut mammapengen.
  • Yoyna

Snikar åt mig lite FL-tid på jobbet. Eftersom lunchen tar ca 30 sekunder att få i sig (naturdiet choklad lusse!) så får jag ju lite tid över!

Försöker ersätta så många mål som möjligt lusse, just nu bara andra dagen, men det känns ok. Hur gör du? Jag hade lite huvudvärk igår kväll, men jag hade nog druckit för lite! Just nu är en bra tid i månaden att börja på, just efter mens så är jag nästan aldrig sugen på nått, värre nån vecka innan!!!

• Fröken85
    enlitenbitkaka skrev 2007-06-26 12:08:57 följande:
    Ja och jag vill klara av första året iaf så man har grunden klar. Sen ska man ju välja inriktning efter ett år...  Ja vi får hoppas att vi är fertila och har tur så det går snabbt Läste en tråd där en blivande mamma skulle köpa bebisprylar för 32 000:-.....gosh! Jag tycker våra 15 000:- som vi har sparade är mycket!

Läste oxå det... Riktigt så mycket är ju inte min lista på. Men jag ska ju inte heller köpa en spjälsäng för 7000... Hur mycket man lägger på grejer beoro ju helt på hur mycket man vill lägga... Det kan bli hur dyrt eller hur billigt som helst!

Jag är imponerad av er som klara av att dricka naturdiet... Jag skulle aldrig klara det. Men idag stod vågen 65.4. -1kg sen igår.... *ler*

• Yoyna

Wow, ett kilo på en dag fröken! Hur går det till?

32.000 är helt vansinnigt tycker jag, orkade inte ens läsa tråden! Fast okej, om man har de pengarna så varför inte? Men jag undrar varför man skytar med det???

Jag vill ju gärna ha råd med en ny vagn nästa gång, bara flr känslans skull och kläder får gärna komma från typ P.oP. men en del som var på listan var bara galet onödigt om ni frågar mig! (Erfaren mor... )

• enlitenbitkaka

Jag byter ut alla mål mat men äter mellanmål i form av frukt. *fuskar* Och Fröken....duktig du är!

Ja 32k är MYCKET!!! Visst 6000:- för en vagn är OK men 7000:- för en spjälis?? När IKEA's fick bäst i test. Kläderna kommer bli Lindex, H&M och Kappahl till en början...och lite Tradera. Men saker som jackor osv. kommer bli Po.p. Jag är kvalitetsmedveten och köper ingen "skit" men är på samma sätt prismedveten - dyrt är inte alltid bäst.